Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 176
Socijalna kognicija kod odraslih osoba s lakom intelektualnom ometenošću, dualnim dijagnozama i osoba tipičnog razvoja / Social cognition in adults with mild intellectual disability, dual diagnoses, and typical development
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)
Uvod: Socijalna kognicija je multidimenzionalni konstrukt koji obuhvata kognitivne procese višeg reda koji se koriste za obradu i tumačenje socijalnih informacija i uspješnu komunikaciju sa drugim osobama. Ovi procesi ...
The acoustic characteristics of voice and speech in adults with ataxic dysarthria / Акустичке карактеристике гласа и говора одраслих особа са атаксичном дизартријом
(University of Niš, Serbia, 2023)
The aim of this study was to determine the acoustic characteristics of voice and speech in adults with ataxic dysarthria, and to examine the extent to which they differ from those of typical speakers. The sample consisted ...
Рана интервенција за децу са искуством трауме: приказ модела заснованог на афективној везаности, саморегулацији и компетенцијама / Early intervention for children exposed to trauma: arc intervention model
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)
Када однос детета и оних који о њему брину карактерише несигурност, непредвидивост
и страх, а према детету се његови најближи одрасли опходе на
застрашујуће и преплављујуће начине, то утиче на базични доживљај ...
Psiholingvistički pristup analizi poremećaja čitanja kod afazija / Analyzing reading disorders in aphasia through a psycholinguistic approach
(Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih Association for support and creative development of children and youth TuzlaEdukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Univerzitet u Tuzli Faculty for Special Education and Rehabilitation, University of Tuzla, 2023)
Lezije mozga mogu dovesti do selektivnih poremećaja čitanja kod kojih je pogođen samo jedan
mehanizam čitanja, dok je drugi očuvan. Kvalitativna analiza grešaka u čitanju omogućava
identifikovanje oštećenih puteva čitanja, ...
Govorno-jezička terapija i kognitivna rehabilitacija u tretmanu vaskularne demencije / Speech-language therapy and cognitive rehabilitation in the treatment of vascular dementia
(Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih Association for support and creative development of children and youth TuzlaEdukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Univerzitet u Tuzli Faculty for Special Education and Rehabilitation, University of Tuzla, 2023)
Vaskularna demencija nastaje nakon cerebrovaskularnih oboljenja, tj. infarkta mozga.
Karakteriše se padom i progresijom kognitivnih funkcija, uključujući i jezik. Po učestalosti nalazi
se odmah iza Alchajmerove demencije. ...
Unapređenje kvaliteta socijalne participacije dece sa smetnjama u razvoju – prikaz projekta
(Resursni centar za specijalnu edukaciju, Beograd, 2023)
Koncept kognitivne rezerve relevantan je pojam u svakoj situaciji u kojoj mozak pretrpi neku povredu, a kao ideja počinje da se javlja usled ponovljenog zapažanja da ne postoji direktna veza između moždane patologije, ...
Odnos tehnike čitanja i fine motorike kod učenika mlađeg školskog uzrasta / The relationship between reading skills and fine motor abilities in younger school-age children
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)
Uvod: Uloga motorike u veštini čitanja nije toliko očigledna, te je i znatno ređe proučavana. Rezultati pojedinih istraživanja ukazuju na to da je veza između motorike i čitanja prisutna i da zavisi od ispitivane motoričke ...
The relationship between sex, empathy, systemizing, and autistic traits in primary school children / Odnos pola, empatije, sistematizovanja i autističnih crta kod dece osnovnoškolskog uzrasta
(Društvo psihologa Srbije, 2023)
The aim of this study was to determine the relationship between sex, empathy, systemizing,
and autistic traits in primary school children. The sample included 353 primary school children
aged 7-11 years. The children’s ...
Perceptions of preschool teachers and parents about the role of children observers in peer violence / Opažanja vaspitača i roditelja o ulozi dece posmatrača u vršnjačkom nasilju
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)
Introduction. Peer violence impacts the development of children who are victims of violence, but children who witness violence are also prone to experience consequences pertaining to their socio-emotional development. The ...
Превенција вршњачког насиља на предшколском узрасту / Prevention of peer violence at preschool age
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)
Вршњачко насиље представља широко распрострањен проблем који може почети
већ на предшколском узрасту. Досадашња истраживања овог феномена
углавном су се бавила децом у основним и средњим школама, због чега имамо
мало ...