The relationship between sex, empathy, systemizing, and autistic traits in primary school children
Odnos pola, empatije, sistematizovanja i autističnih crta kod dece osnovnoškolskog uzrasta
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
The aim of this study was to determine the relationship between sex, empathy, systemizing,
and autistic traits in primary school children. The sample included 353 primary school children
aged 7-11 years. The children’s versions of the Empathy Quotient – EQ-C, Systemizing
Quotient – SQ-C, and children’s version of the Autism Spectrum Quotient - AQ– C were
used as primary outcome measures. Girls had higher empathy, while boys had higher autistic
traits. Empathy and systemizing were moderately positively correlated, but both were good
predictors of autistic traits. The effect of sex on autistic traits was mediated by empathy as
well as by the difference between systemizing and empathy. These results partially support
assumptions of the Empathizing-Systemizing theory and the Hypersystemizing theory of
autism, which should be further evaluated in a population with the autism spectrum disorder
Cilj ovog istraživanja bio je da ispita povezanost između pola, empatije, sistematizovanja i autističnih crta kod dece osnovnoškolskog uzrasta. Uzorak je činilo 353 učenika osnovne škole, starosti 7-11 godina. U istraživanju su korišćene dečije verzije Koefcijenta empatičnosti (eng. Empathy Quotient – EQ-C), Koeficijenta sistematizacije (eng. Systemizing Quotient – SQ-C), kao i dečija verzija Koeficijenta autističnog spektra (eng. Autism Spectrum Quotient – AQ-C), kao primarne mere ishoda. Devojčice su imale višu empatiju, dok su dečaci imali izraženije autistične crte. Empatija i sistematizacija su bili u umerenoj pozitivnoj korelaciji, ali su oba bili dobri prediktori autističnih crta. Uticaj pola na autistične crte posredovan je empatijom i razlikom između sistematizacije i empatije. Ovi rezultati delimično podržavaju postavke teorije empatičnosti-sistematizacije i hipersistematizacione teorije autizma, koje bi trebalo dalje proveriti i na populaciji osoba sa poremećajem iz spektra ...autizma. Ključne reči: empatisanje, sistematizovanje, teorija hipersistematizacije, autizam
Кључне речи:
empathizing / systemizing / Hypersystemizing theory / autism / empatisanje / sistematizovanje / teorija hipersistematizacije / autizamИзвор:
Psihologija, 2023, 1-19Издавач:
- Društvo psihologa Srbije
Напомена:
- On-line verzija
Институција/група
rFASPERTY - JOUR AU - Janković-Nikolić, Marina AU - Glumbić, Nenad AU - Mentus-Kandić, Tatjana AU - Teovanović, Predrag PY - 2023 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5286 AB - The aim of this study was to determine the relationship between sex, empathy, systemizing, and autistic traits in primary school children. The sample included 353 primary school children aged 7-11 years. The children’s versions of the Empathy Quotient – EQ-C, Systemizing Quotient – SQ-C, and children’s version of the Autism Spectrum Quotient - AQ– C were used as primary outcome measures. Girls had higher empathy, while boys had higher autistic traits. Empathy and systemizing were moderately positively correlated, but both were good predictors of autistic traits. The effect of sex on autistic traits was mediated by empathy as well as by the difference between systemizing and empathy. These results partially support assumptions of the Empathizing-Systemizing theory and the Hypersystemizing theory of autism, which should be further evaluated in a population with the autism spectrum disorder AB - Cilj ovog istraživanja bio je da ispita povezanost između pola, empatije, sistematizovanja i autističnih crta kod dece osnovnoškolskog uzrasta. Uzorak je činilo 353 učenika osnovne škole, starosti 7-11 godina. U istraživanju su korišćene dečije verzije Koefcijenta empatičnosti (eng. Empathy Quotient – EQ-C), Koeficijenta sistematizacije (eng. Systemizing Quotient – SQ-C), kao i dečija verzija Koeficijenta autističnog spektra (eng. Autism Spectrum Quotient – AQ-C), kao primarne mere ishoda. Devojčice su imale višu empatiju, dok su dečaci imali izraženije autistične crte. Empatija i sistematizacija su bili u umerenoj pozitivnoj korelaciji, ali su oba bili dobri prediktori autističnih crta. Uticaj pola na autistične crte posredovan je empatijom i razlikom između sistematizacije i empatije. Ovi rezultati delimično podržavaju postavke teorije empatičnosti-sistematizacije i hipersistematizacione teorije autizma, koje bi trebalo dalje proveriti i na populaciji osoba sa poremećajem iz spektra autizma. Ključne reči: empatisanje, sistematizovanje, teorija hipersistematizacije, autizam PB - Društvo psihologa Srbije T2 - Psihologija T1 - The relationship between sex, empathy, systemizing, and autistic traits in primary school children T1 - Odnos pola, empatije, sistematizovanja i autističnih crta kod dece osnovnoškolskog uzrasta EP - 19 SP - 1 DO - https://doi.org/10.2298/PSI211113023J ER -
@article{ author = "Janković-Nikolić, Marina and Glumbić, Nenad and Mentus-Kandić, Tatjana and Teovanović, Predrag", year = "2023", abstract = "The aim of this study was to determine the relationship between sex, empathy, systemizing, and autistic traits in primary school children. The sample included 353 primary school children aged 7-11 years. The children’s versions of the Empathy Quotient – EQ-C, Systemizing Quotient – SQ-C, and children’s version of the Autism Spectrum Quotient - AQ– C were used as primary outcome measures. Girls had higher empathy, while boys had higher autistic traits. Empathy and systemizing were moderately positively correlated, but both were good predictors of autistic traits. The effect of sex on autistic traits was mediated by empathy as well as by the difference between systemizing and empathy. These results partially support assumptions of the Empathizing-Systemizing theory and the Hypersystemizing theory of autism, which should be further evaluated in a population with the autism spectrum disorder, Cilj ovog istraživanja bio je da ispita povezanost između pola, empatije, sistematizovanja i autističnih crta kod dece osnovnoškolskog uzrasta. Uzorak je činilo 353 učenika osnovne škole, starosti 7-11 godina. U istraživanju su korišćene dečije verzije Koefcijenta empatičnosti (eng. Empathy Quotient – EQ-C), Koeficijenta sistematizacije (eng. Systemizing Quotient – SQ-C), kao i dečija verzija Koeficijenta autističnog spektra (eng. Autism Spectrum Quotient – AQ-C), kao primarne mere ishoda. Devojčice su imale višu empatiju, dok su dečaci imali izraženije autistične crte. Empatija i sistematizacija su bili u umerenoj pozitivnoj korelaciji, ali su oba bili dobri prediktori autističnih crta. Uticaj pola na autistične crte posredovan je empatijom i razlikom između sistematizacije i empatije. Ovi rezultati delimično podržavaju postavke teorije empatičnosti-sistematizacije i hipersistematizacione teorije autizma, koje bi trebalo dalje proveriti i na populaciji osoba sa poremećajem iz spektra autizma. Ključne reči: empatisanje, sistematizovanje, teorija hipersistematizacije, autizam", publisher = "Društvo psihologa Srbije", journal = "Psihologija", title = "The relationship between sex, empathy, systemizing, and autistic traits in primary school children, Odnos pola, empatije, sistematizovanja i autističnih crta kod dece osnovnoškolskog uzrasta", pages = "19-1", doi = "https://doi.org/10.2298/PSI211113023J" }
Janković-Nikolić, M., Glumbić, N., Mentus-Kandić, T.,& Teovanović, P.. (2023). The relationship between sex, empathy, systemizing, and autistic traits in primary school children. in Psihologija Društvo psihologa Srbije., 1-19. https://doi.org/https://doi.org/10.2298/PSI211113023J
Janković-Nikolić M, Glumbić N, Mentus-Kandić T, Teovanović P. The relationship between sex, empathy, systemizing, and autistic traits in primary school children. in Psihologija. 2023;:1-19. doi:https://doi.org/10.2298/PSI211113023J .
Janković-Nikolić, Marina, Glumbić, Nenad, Mentus-Kandić, Tatjana, Teovanović, Predrag, "The relationship between sex, empathy, systemizing, and autistic traits in primary school children" in Psihologija (2023):1-19, https://doi.org/https://doi.org/10.2298/PSI211113023J . .