dc.description.abstract | Zadatak matematike u surdopedagoškoj praksi umnogome je izuzetan i spe-
cifičan. U školama za gluvu i nagluvu decu nastava matematike ne daje samo
znanje računanja već ona koriguje i stvara nove pojmove o mnogim odnosima,
prostornim veličinama i vremenskom trajanju, čime omogućuje gluvom detetu
da sazna okolinu i upozna njene kvantitativne odnose.
Praktikum prati sadržaje, udžbenika iz Metodike početne nastave matema-
tike u školama za decu oštećenog sluha, namenjenog studentima Fakulteta za
specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (J.Karić, 2006). Praktikum se sastoji
iz niza vežbi, zadataka i zahteva koje bi studenti tokom godine trebalo da
realizuju. Neki od zahteva oponašaju aktivnosti iz nastavnog procesa i vode
ka kvalitetnijoj pripremi budućih surdopedagoga. Na kraju je dat spisak is-
pitnih pitanja.
Namera mi je bila da korišćenjem praktikuma studentima omogućim sti-
canje trajnih znanja ali i kontinuirano praćenje i ocenjivanje njihovog rada,
kao i da studenti preuzmu odgovornost za svoj uspeh i najracionalnije raspo-
dele svoje vreme. | sr |