Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 105
Determinante školskog uspeha učenika sa intelektualnom ometenošću
(2022)
Школски успех би требало да подразумева успешно усвајање животних и академских вештина, као и прилагођавање ученика школској средини. Једно од важних питања које се поставља у истраживању школског успеха је у којој мери и ...
Povezanost između dimenzija porodičnog funkcionisanja i internalizovanih problema u adolescenciji
(2022)
Интернализовани проблеми адолесцената и даље су у мањој мери фокус истраживања у бихевиоралним наукама у поређењу са екстернализованим проблемима. Обзиром да су интернализовани проблеми повезани са једнако озбиљним тешкоћама ...
Muzičko izražavanje pripadnika zajednice Gluvih
(2022)
„Музичко изражавање прпадника заједнице Глувих“ је тема која је изазовна сама по себи јер спаја две ствари „Глувоћу и музику“ које су за општу популацију често неспојиве и ретко би неко помислио да Глува особа можда има ...
Fonološka svesnost kod dece predškolskog uzrasta
(2022)
Циљ овог истраживања је утврђивање нивоа развијености елемената фонолошке свесности код деце типичног развоја узраста од шест до седам година и испитивање да ли постоје разлике у развијености фонолошке свесности код деце ...
Kvalitet odnosa među vršnjacima tipične populacije i vršnjaka sa smetnjama u razvoju u školskom okruženju
(2022)
Дете са сметњама у развоју има право на школовање као и његови вршњаци типичне популације. С тим у вези, због све чешћег упијања модела инклузије долази се до питања какав је друштвени однос деце типичне популације и деце ...
Egzekutivne funkcije kod osoba sa Daunovim sindromom
(2022)
Даунов синдром је најчешћи генетски узрок интелектуалне ометености и карактеришу га абнормалности на 21. хромозому. Поред општег интелектуалног дефицита код особа са Дауновим синдромом, постоји и специфичан образац тешкоћа ...
Efekti intervencija potpomognutih psima kod osoba sa teškoćama u mentalnom razvoju / Effects of dog assisted interventions in persons with mental development difficulties
(2022)
Последњих година долази до пораста употребе интервенција потпомогнутих псима, као комплементарне методе рада у специјалној едукацији и рехабилитацији. Ове интервенције укључују терапијске активности, које за циљ имају ...
Efekti primene hortikulturnih intervencija kod osoba sa teškoćama u mentalnom razvoju
(2022)
Хортикултурне интервенције припадају групи комплементарних третмана којe се могу спроводити код особа са тешкоћама у менталном развоју. Обухватају четири модалитета, укључујући хортикултурну терапију, стручно обучавање ...
Socijalni razvoj dece sa oštećenjem vida
(2022)
Развијене социјалне компетенције и социјалне вештине позитивно делују на многе аспекте личности међу којима су и социјални развој и самопоштовање. Деца са оштећењем вида се од најранијег узраста сусрећу са потешкоћама у ...
Procena verbalnog učenja i pamćenja kod starijih ljudi
(2022)
Учење је процес који доводи до промене у понашању а резултат је искуства, вежбања, посматрања и активности.
У најопштијем смислу памћење је процес складиштења и евоцирања менталних продуката и акција за употребу после ...