rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Efekti intervencija potpomognutih psima kod osoba sa teškoćama u mentalnom razvoju

Effects of dog assisted interventions in persons with mental development difficulties

Authorized Users Only
2022
Authors
Rajović, Vanja
Master Thesis (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Последњих година долази до пораста употребе интервенција потпомогнутих псима, као комплементарне методе рада у специјалној едукацији и рехабилитацији. Ове интервенције укључују терапијске активности, које за циљ имају побољшање физичког, социјалног, емоционалног и когнитивног функционисања особе. Циљ овог рада је да на основу прегледа доступне литературе прикаже и опише ефекте интервенција потпомогнутих терапијским псима на академске, когнитивне, психосоцијалне и физичке способности особа са тешкоћама у менталном развоју. На основу прегледаних радова, може се закључити да интервенције са терапијским псима могу обезбедити бројне позитивне ефекте за особe са тешкоћама у менталном развију, али и за целу породицу, као што су унапређивање социјалних вештина, подстицање социјалне интеракције и партиципације, виши ниво самопоуздања, унапређивање координације, равнотеже и других моторичких способности. Позитиван ефекат уочен је и у домену когнитивних и академских способности. Ипак, док се у н...еким земљама активно спроводе и истражују ове интервенције, у другим земљама су тек у најстајању. Како би се то променило, важно је да се обезбеди већи број стручњака и институција за обуку и сертификацију паса, као и боља повезаност са образовним институцијама, болницама и другим установама, које раде са особама са тешкоћама у менталном развоју.

In recent years, there has been an increase in the use of dog assisted interventions, as a complementary method of work in Special Education and Rehabilitation. These interventions include therapeutic activities, which aim to improve a person's physical, social, emotional and cognitive functioning. The aim of this paper is to present and describe the effects of interventions assisted by therapy dogs on the academic, cognitive, psychosocial and physical abilities of persons with mental disabilities based on a review of the available literature. Based on the reviewed works, it can be concluded that interventions with therapy dogs can provide numerous positive effects for a person with mental disabilities, but also for the whole family, such as improving social skills, encouraging social interaction and participation, higher self-confidence, improvement coordination, balance and other motor skills. A positive effect was also observed in the domain of cognitive and academic abilities. Howe...ver, while in some countries these interventions are being actively implemented and researched, in other countries they are still in their infancy. In order to change that, it is important to provide more experts and institutions for training and certification of dogs, as well as better connections with educational institutions, hospitals and other institutions that work with people with mental disabilities.

Keywords:
интервенције потпомогнуте псима / терапијски пас / тешкоће у менталном развоју / dog-assisted interventions / therapy dog / mental development difficulties
Source:
2022, 3-32
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5196
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5196
Collections
  • Master radovi / Master`s thesis
Institution/Community
rFASPER
TY  - THES
AU  - Rajović, Vanja
PY  - 2022
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5196
AB  - Последњих година долази до пораста употребе интервенција потпомогнутих псима, као комплементарне методе рада у специјалној едукацији и рехабилитацији. Ове интервенције укључују терапијске активности, које за циљ имају побољшање физичког, социјалног, емоционалног и когнитивног функционисања особе. Циљ овог рада је да на основу прегледа доступне литературе прикаже и опише ефекте интервенција потпомогнутих терапијским псима на академске, когнитивне, психосоцијалне и физичке способности особа са тешкоћама у менталном развоју. На основу прегледаних радова, може се закључити да интервенције са терапијским псима могу обезбедити бројне позитивне ефекте за особe са тешкоћама у менталном развију, али и за целу породицу, као што су унапређивање социјалних вештина, подстицање социјалне интеракције и партиципације, виши ниво самопоуздања, унапређивање координације, равнотеже и других моторичких способности.
Позитиван ефекат уочен је и у домену когнитивних и академских способности. Ипак, док се у неким земљама активно спроводе и истражују ове интервенције, у другим земљама су тек у најстајању. Како би се то променило, важно је да се обезбеди већи број стручњака и институција за обуку и сертификацију паса, као и боља повезаност са образовним институцијама, болницама и другим установама, које раде са особама са тешкоћама у менталном развоју.
AB  - In recent years, there has been an increase in the use of dog assisted interventions, as a complementary method of work in Special Education and Rehabilitation. These interventions include therapeutic activities, which aim to improve a person's physical, social, emotional and cognitive functioning. The aim of this paper is to present and describe the effects of interventions assisted by therapy dogs on the academic, cognitive, psychosocial and physical abilities of persons with mental disabilities based on a review of the available literature. Based on the reviewed works, it can be concluded that interventions with therapy dogs can provide numerous positive effects for a person with mental disabilities, but also for the whole family, such as improving social skills, encouraging social interaction and participation, higher self-confidence, improvement coordination, balance and other motor skills. A positive effect was also observed in the domain of cognitive and academic abilities. However, while in some countries these interventions are being actively implemented and researched, in other countries they are still in their infancy. In order to change that, it is important to provide more experts and institutions for training and certification of dogs, as well as better connections with educational institutions, hospitals and other institutions that work with people with mental disabilities.
T1  - Efekti intervencija potpomognutih psima kod osoba sa teškoćama u mentalnom razvoju
T1  - Effects of dog assisted interventions in persons with mental development difficulties
EP  - 32
SP  - 3
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5196
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Rajović, Vanja",
year = "2022",
abstract = "Последњих година долази до пораста употребе интервенција потпомогнутих псима, као комплементарне методе рада у специјалној едукацији и рехабилитацији. Ове интервенције укључују терапијске активности, које за циљ имају побољшање физичког, социјалног, емоционалног и когнитивног функционисања особе. Циљ овог рада је да на основу прегледа доступне литературе прикаже и опише ефекте интервенција потпомогнутих терапијским псима на академске, когнитивне, психосоцијалне и физичке способности особа са тешкоћама у менталном развоју. На основу прегледаних радова, може се закључити да интервенције са терапијским псима могу обезбедити бројне позитивне ефекте за особe са тешкоћама у менталном развију, али и за целу породицу, као што су унапређивање социјалних вештина, подстицање социјалне интеракције и партиципације, виши ниво самопоуздања, унапређивање координације, равнотеже и других моторичких способности.
Позитиван ефекат уочен је и у домену когнитивних и академских способности. Ипак, док се у неким земљама активно спроводе и истражују ове интервенције, у другим земљама су тек у најстајању. Како би се то променило, важно је да се обезбеди већи број стручњака и институција за обуку и сертификацију паса, као и боља повезаност са образовним институцијама, болницама и другим установама, које раде са особама са тешкоћама у менталном развоју., In recent years, there has been an increase in the use of dog assisted interventions, as a complementary method of work in Special Education and Rehabilitation. These interventions include therapeutic activities, which aim to improve a person's physical, social, emotional and cognitive functioning. The aim of this paper is to present and describe the effects of interventions assisted by therapy dogs on the academic, cognitive, psychosocial and physical abilities of persons with mental disabilities based on a review of the available literature. Based on the reviewed works, it can be concluded that interventions with therapy dogs can provide numerous positive effects for a person with mental disabilities, but also for the whole family, such as improving social skills, encouraging social interaction and participation, higher self-confidence, improvement coordination, balance and other motor skills. A positive effect was also observed in the domain of cognitive and academic abilities. However, while in some countries these interventions are being actively implemented and researched, in other countries they are still in their infancy. In order to change that, it is important to provide more experts and institutions for training and certification of dogs, as well as better connections with educational institutions, hospitals and other institutions that work with people with mental disabilities.",
title = "Efekti intervencija potpomognutih psima kod osoba sa teškoćama u mentalnom razvoju, Effects of dog assisted interventions in persons with mental development difficulties",
pages = "32-3",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5196"
}
Rajović, V.. (2022). Efekti intervencija potpomognutih psima kod osoba sa teškoćama u mentalnom razvoju. , 3-32.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5196
Rajović V. Efekti intervencija potpomognutih psima kod osoba sa teškoćama u mentalnom razvoju. 2022;:3-32.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5196 .
Rajović, Vanja, "Efekti intervencija potpomognutih psima kod osoba sa teškoćama u mentalnom razvoju" (2022):3-32,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5196 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB