Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 39
Uticaj vizuo-prostorne radne memorije na usvajanje matematičkih veština kod dece sa teškoćama u učenju matematike
(Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију, 2019)
U većini dosadašnjih istraživanja ispitivan je značaj radne memorije kod dece različitog uzrasta i stanja, kao i povezanost sa drugim kognitivnim sistemima. Tako je uočena i značajna povezanost između radne memorije i ...
Razlike u osobinama ličnosti i narkomanskoj karijeri između učinilaca pojedinih oblika krivičnog dela razbojništva / Differences in personality traits and drug addicts' experience between perpetrators of certain forms of criminal offence of robbery
(Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију, 2014)
Društveni milje i nove anomične strukture su se pokazale podsticajne iinspirativne u planiranju životnih eksperimenata, kojima su posebnonaklonjeni adolescenti. Bolest zavisnosti od droge je jedna od rizičnih oblikaponašanja, ...
Kognitivne posledice rane ozlede mozga kod dece sa cerebralnom paralizom normalne inteligencije
(Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију, 2016)
Jedan od najvećih izazova razvojne psihologije je da objasni mehanizmekognitivnog razvoja, odnosno kognitivnih promena. Razvojni put je usmeren kasve većoj diferencijaciji i specijalizaciji (modulisanosti) mehanizamakognitivne ...
Akustičke karakteristike govora kao prediktor uspešnosti vokalne rehabilitacije osoba sa laringektomijom
(Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију, 2016)
Sprovedeno istraživanje je usmereno na otkrivanje prediktora uspešnostirehabilitacije govora kod laringektomiranih bolesnika.Cilj istraživanja je da se ispita povezanost između akustičkih i perceptualnihparametara, kao i ...
Kapacitet digitalne tehnologije za razvoj inkluzivnog društva / Capacity of digital technology in development of an inclusive society
(Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију, 2016)
Društvoima obavezuda svim svojimčlanovimaobezbediobrazovanje,zdravstvenuzaštitu,profesionalnuafirmaciju,kvalitetnokorišćenjeslobodnogvremenai drugapravakoja se bazirajuna ustavuizakonima.Savremenodruštvou ispunjavanjuovih ...
Zanemarivanje i zlostavljanje dece u Srbiji - fenomenologija, etiologija i društvena reakcija / Child neglect and abuse in Serbia - phenomenology, etiology and social reaction
(Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију, 2015)
Zanemarivanje i zlostavljanje dece predstavlja pojavu koja prati celokupnu istoriju čovečanstva. Specifičnost vulnerabilnosti najmlađih, kao i niz socioloških osobenosti uticali su na to da nasilje nad decom egzistira kao ...
Značaj senzorne informacije u motoričkom ponašanju osoba sa invaliditetom / The importance of sensory information in a motor behavior of persons with disabilities
(Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију, 2014)
Savremena nauka ne dovodi u pitanje činjenicu da pokret čini osnovuponašanja i da je funkcionisanje čoveka u socijalnoj sredini direktnodeterminisano njegovim motoričkim ponašanjem, koje se posmatra kao proizvodbioloških ...
Neuromotorna nezrelost učenika kao rizik za usvajanje bazičnih akademskih veština
(Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију, 2018)
Brojna istraživanja, uglavnom stranih autora, su pokazala da u tipičnojpopulaciji školske dece postoje ona koja imaju teškoće u ovladavanju čitanjem,pisanjem, računanjem i imaju probleme ponašanja. Istraživanja takođe ...
Komparativna analiza fonoloških sposobnosti dece sa specifičnim jezičkim poremećajem i dece tipičnog jezičkog razvoja
(Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију, 2017)
Cilj istraživanja je bio da se utvrde fonološke sposobnosti, obrazac i priroda poremećaja u fonološkom razvoju dece sa specifičnim jezičkim poremećajem. Interesovanje za decu sa specifičnim jezičkim poremećajem proističe ...
Jezičke sposobnosti kod dece sa disleksijom
(Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију, 2016)
Opšti cilj istraživanja bio je da se utvrde jezičke sposobnosti kod dece sa disleksijom mlađeg školskog uzrasta.Istraživanje je obavljeno u periodu od septembra 2014. godine do maja 2015. godine. Ispitana su 992 deteta. ...