Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 68
Function of sign language expression in the development of language in deaf and hard of hearing children / Funkcija znakovnog jezičkog izraza u razvoju jezika kod gluve i nagluve dece
(Univerzitet u Beogradu, Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2013)
Sign language is a natural and primary linguistic expression of the deaf, while the spoken language is their secondary language. Sign language has its own structure and vocabulary, and it can perform all the functions just ...
Profile of pragmatic abilities of adults with intellectual disabilities. / Profil pragmatskih sposobnosti odraslih osoba sa intelektualnom ometenošću
(Univerzitet u Beogradu, Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2016)
Regardless of the fact that certain aspects of the communication-pragmatic competence of persons with intellectual disabilities were the subject of many foreign and domestic research, it was observed that this concept ...
Indikatori školskog postignuća gluvih i nagluvih učenika osnovnoškolskogузраста
(Univerzitet u Beogradu, Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2016)
Unapređivanje obrazovnih mogućnosti gluvih i nagluvih učenika istvaranje podsticajnih uslova za ostvarivanje školskog postignuća jedan je odglavnih zadataka savremene škole. Cilj istraživanja je bio ispitatiindikatore ...
Specifičnost organizacije slobodnog vremena gluve i nagluve dece u porodici i internatu
(Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију, 2016)
Slobodno vreme je vreme koje je provedeno izvan posla, rada ili učenja i vreme koje isključuje obavljanje svakodnevnih aktivnosti kao što su ishrana i spavanje. Slobodno vreme nije samo suprotnost radu i plaćenom poslu, ...
Otoakustičke emisije i poremećaj funkcije konduktivnog aparata uva
(Univerzitet u Beogradu, Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2016)
Cilj ovog rada bio je ocena uticaja kompenzacije pritiska u srednjem uvu na veličinu odgovora distorzionih otoakustičkih emisija (DPOAE) i tranzitornih otoakustičkih emisija (TEOAE). Osim ovog cilja, istraživanje je ...
Uticaj vizuo-prostorne radne memorije na usvajanje matematičkih veština kod dece sa teškoćama u učenju matematike
(Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију, 2019)
U većini dosadašnjih istraživanja ispitivan je značaj radne memorije kod dece različitog uzrasta i stanja, kao i povezanost sa drugim kognitivnim sistemima. Tako je uočena i značajna povezanost između radne memorije i ...
Specific features of auditory skills in preterm infants / Specifičnost auditivnih sposobnosti kod prevremeno rođene dece
(Univerzitet u Beogradu, Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2017)
Functionally speaking, auditory stimulation is the key factor of central auditory nerve system maturation of first years of life. Dynamics of anatomic and functional maturation of hearing could be affected by numerous ...
Lexical abilities in children with specific language impairment / Leksičke sposobnosti kod dece sa specifičnim jezičkim poremećajem
(Univerzitet u Beogradu, Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2018)
Deficits of syntactic and phonological abilities are dominant symptoms of specific language impairment (SLI). However, these children have significant lexical deficits which are manifested as difficulties in learning, ...
Textbook as a tool for construction and co-construction of school knowledge / Udžbenik kao instrument za konstrukciju i ko-konstrukciju školskog znanja
(Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, 2014)
Socioconstructivistic understanding of learning and teaching process has become a domnant paradigma in scientific and professional literature in recent decades. Creating of such an environment for learning, in which a ...
Sociometric status and socio-behavioral characteristics of students with intellectual disabilities / Sociometrijski status i socio-bihevioralne karakteristike učenika sa intelektualnom ometenošću
(Univerzitet u Beogradu, Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2018)
Although there is a great number of researches about socio-behavioral correlates of sociometric status of students of typical development, there are few researches where this correlation was studied in students with ...