Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 31
Uticaj elemenata nasleda na pojavu mucanja / Influence of hereditary elements on stuttering appearance
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2008)
Naučnici danas podržavaju gledište da naslednost igra važnu
ulogu u pojavi mucanja. Većina njih veruje da postoji predispozicija
za pojavu mucanja, koja može da dovede neku decu pod veći rizik za
ispoljavanje ovog ...
Karakteristike glasa osobe koja muca za vreme čitanja / Characteristics of voice with person who stutter in reading process
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2008)
Mucanje je multikauzalno uslovljen govorni poremećaj, koji se
multidimenzionalno manifestuje. Zbog toga mucanje iziskuje višedimenzionalna
istraživanja.
Epidemiologija mucanja od oko 2%, zahteva sveobuhvatniji ...
Akustički model glasa pre i posle vokalne terapije / Acoustic voice analysis before and after voice therapy
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2008)
Postoji više načina da se ispitaju efekti vokalne terapije kod poremećaja
glasa. Najprecizniji način je primena kompjuterske analize
glasa.
Cilj ovog istraživanja je bio da se izvrši detaljna analiza akustičke
strukture ...
Jezički poremećaji kod dece sa zatvorenom povredom glave / Language disorders in children with closed head injury
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2008)
U radu su prikazani jezički poremećaji kod dece sa zatvorenom
povredom mozga. Opisani su poremećaji jezičke strukture i narativnog
diskursa, kao i odnos oštećenja lingvističkih sposobnosti i nekih
aspekata kognicije. ...
Detekcija razvojne disleksije kod dece mlađeg školskog uzrasta / Detecting developmental dyslexia in younger school children
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2008)
Reedukativni tretman dece sa razvojnom disleksijom je zasnovan
na teorijskoj pretpostavci da se specifični poremećaj čitanja, kao jedan
od oblika razvojne disharmonije, izražava ne samo u jednom
izdvojenom domenu ...
Upotreba temporalnih subjunktora kod dece mlađeg školskog uzrasta / The use of temporal subjunctors of early school age children
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2008)
U radu se iznose rezultati ispitivanja upotrebe temporalnih subjunktora
u jeziku dece mlađeg školskog uzrasta. Istraživanje je
sprovedeno na uzorku od 200 ispitanika koji su podeljeni u pet uzrasnih
grupa, tj. po 40 ...
Razvijenost socijalnih veština osoba sa invaliditetom značajnih za integraciju na radnom mestu / Social skills development of disabled persons significant for workplacement integration
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2008)
Socijalne veštine predstavljaju determinantu odnosa sa članovima
porodice, prijateljima i drugim osobma sa kojim ostvarujemo
kontakte. Istraživanja rađena u drugim zemljama ukazuju da mnoge
osobe sa invaliditetom mogu ...
Deinstitucionalisation and social inclusion / Deinstitucionalizacija i socijalna inkluzija
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2008)
Rad je namenjen stručnoj javnosti sa ciljem približavanja problema
procesa deinstitucionalizacije i socijalne inkluzije u našoj zemlji,
i iznošenje dilema, pitanja i izazova koje ovi procesi otvaraju.
Istraživanje je ...
Razvoj društvenog senzibiliteta kao preduslov uspešne integracije i inkluzijeosoba sa motoričkim poremećajima / Development of social sensibility like postulate of successful integration and inclusion of persons with motoric disabilities
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2008)
Prihvatanje i razumevanje različitosti je jedna od novijih tekovina
vremena u kome živimo. Mogućnosti inkluzije osoba sa motoričkim
poremećajima koje u našoj sredini počivaju na socijalnoj integraciji,
probali smo da ...
Specifičnost odgovaranja na pitanja i postavljanje pitanja kod gluve i nagluve dece u govornom, pisanom i znakovnom izrazu / Specifics of asking and responding to questions with deaf and hard of hearing children in spoken, written and sign langauge expression
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2008)
Komunikacija je dinamičan proces u kome se informacije prenose
putem simbola. Ona je kod dece oštećenog sluha umnogome otežana.
Ograničenost u sticanju iskustva putem verbalnih poruka dovela je
do toga da gluva deca ...