Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 16
Primena terapije igrom usmerene na dete / Application of child centered play therapy
(Drustvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2022)
Igra ima nezamenljiv značaj u celokupnom dečijem razvoju. Deca teško
izražavaju svoje emocije stoga je igra najbolji način njihovog proživljavanja i
izražavanja. Ona omogućava da dete na prirodan način samostalno ...
Resursi za izgradnju rezilijentnosti kod mladih / Resources for building resilience in youth
(Društvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2023)
Koncept (multi)sistemske rezilijentnosti, koji se intenzivno razvija tokom poslednje decenije, unosi novine u savremenu prevencijsku praksu, te, uz prevencijsku nauku i perspektivu pozitivnog razvoja mladih, zauzima značajno ...
The role of university teachers in providing support to their students with disabilities / Uloga univerzitetskih nastavnika U pružanju podrške studentima sa teškoćama
(Drustvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2022)
University academic teachers have the responsibility to ensure the inclusion of
students with intellectual disabilities in their classrooms. To this end, as has
been confirmed in several studies, it is necessary to ...
Rani intervencijski program: Denverski model sa ranim početkom u tretmanu dece s poremećajem iz spektra autizma / Early intervention program: early start denver model in treatment of children with autism spectrum disorder
(Društvo defektologa Srbije i Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2023)
Denverski model sa ranim početkom predstavlja ranu, naturalističku razvojno-bihevioralnu intervenciju, zasnovanu na dokazima. Ova intervencija podrazumeva primenu bihevioralnih tehnika tokom nestrukturisanih aktivnosti, ...
Vršnjački posredovane intervencije kod učenika sa intelektualnom ometenošću i/ili poremećajem iz spektra autizma / Peer-mediated interventions in students with intellectual disability and/or autism spectrum disorder
(Drustvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2022)
Vršnjački posredovane intervencije se primenjuju u radu sa učenicima sa intelektualnom
ometenošću (IO) i/ili poremećajem iz spektra autizma (PSA),
kako bi se poboljšalo socijalno funkcionisanje i akademsko postignuće ...
Primena terapije igrom usmerene na dete / Application of child centered play therapy
(Drustvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2022)
Igra ima nezamenljiv značaj u celokupnom dečijem razvoju. Deca teško
izražavaju svoje emocije stoga je igra najbolji način njihovog proživljavanja i
izražavanja. Ona omogućava da dete na prirodan način samostalno ...
Fonološka svesnost kod dece mlađeg školskog uzrasta: Preliminarno ispitivanje / Phonological awareness in young school age children: a preliminary investigation
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and RehabilitationDrustvo defektologa Srbije, 2022)
Fonološka svesnost se intenzivno razvija tokom predškolskog i mlađeg škol-
skog uzrasta. Cilj ovog istraživanja je bio da se utvrdi nivo fonološke svesno-
sti kod dece mlađeg školskog uzrasta tipičnog razvoja, kojima je ...
Podrška odraslim osobama sa intelektualnom ometenošću u uspostavljanju i razvijanju prijateljskih i intimnih veza / Supporting to adults with intellectual disabilities in establishing and developing friendly and intimate relationships
(Društvo defektologa Srbije; Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju., 2022)
Formiranje i održavanje prijateljskih i intimnih odnosa predstavlja jedan od najvažnijih faktora za psihičko blagostanje i socijalno funkcionisanje, kako osoba tipičnog razvoja, tako i osoba sa intelektualnom ometenošću. ...
Uticaj karakteristika roditeljstva na internalizovane i eksternalizovane probleme kod dece sa oštećenjem sluha / Impact of parental characteristics on internalized and externalized problems in children with hearing impairment
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2020)
Extensive theoretical and empirical material indicates that parenting is one of the most important predictors of internalized and externalized problems in children of typical development. Based on this knowledge, the ...
Socijalna validnost grupnih susreta u klubu za mlade iz perspektive osoba sa visokofunkcionalnim autizmom / Social validity of group meetings in the Youth Club from the perspective of persons with high-functioning autism
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2020)
Persons with high-functioning autism can be engaged in group work with other persons of similar age in order to develop social skills, raise self-confidence and self-esteem, or to provide mutual support. In February 2020 ...