Search
Now showing items 1-10 of 694
Auditivno pamćenje i matematičke veštine kod dece mlađeg školskog uzrasta / Auditory memory and mathematical skills in younger school-aged children
(2019)
Математичке вештине се дефинишу као сложен систем повезаних способности и вештина неопходних за адекватан академски успех и учешће у социјалном окружењу.
Поред других фактора, капацитет индивидуе за упамћивање и аутоматско ...
Faktori koji utiču na roditelje dece sa poremećajem iz spektra autizma prilikom odabira tretmana
(2019)
Након уочавања првих симптома и постављања дијагнозе поремећаја из спектра аутизма (у даљем тексту ПСА), родитељи доносе одлуку о третману за своје дете, како би обезбедили квалитетнији живот детету и породици. Приликом ...
Učestalost refrakcionih anomalija kod dece do polaska u školu
(2020)
Циљ: Истраживање је имало за циљ испитивање учесталости, врсте и величине рефракционих аномалија код деце до поласка у школу, и то код деце са и без страбизма ради добијања података који би нам помогли да се рана интервенција ...
Razvojna verbalna apraksija: kliničke manifestacije, dijagnostika i tretman
(2020)
Развојна вербална апраксија представља моторички поремећај говора који се карактерише дефицитом моторног планирања и програмирања у одсуству неуромишићних абнормалности. Симптоми који се јављају код деце са развојном ...
Odnos sposobnosti imenovanja i promena u elektroencefalogramu kod dece sa specifičnim jezičkim poremećajem
(2019)
Лексичко – семантичка способност је важна детерминанта језичког развоја и способности учења. У овом раду су приказани резултати процене способности именовања и дефинисања појмова код деце са специфичним језичким поремећајем ...
Kvalitet života porodica dece sa teškoćama u razvoju
(2020)
Циљ овог мастер рада је да се прегледом литературе издвоје и анализирају студије које су се бавиле упоређивањем квалитета живота породица деце са тешкоћама у развоју, и породица деце типичне популације.
За потребе рада ...
Poremećaji pragmatike kod osoba sa traumatskim oštećenjem mozga
(2020)
Трауматска оштећења мозга настају услед саобраћајних несрећа, спортских повреда главе, падова, туча и с обзиром на ове узроке карактеристична су за особе на узрасту 17 и 25-30 година. Међутим, повреде се јављају и у раном ...
Govorno-jezičke sposobnosti kod dece prvog razreda
(2020)
Позната је чињеница да говорно-језичке способности утичу на школско постигнуће и друге аспекте развоја децe. С обзиром да говорно-језичке сметње често могу бити толико дискретне да могу остати непримећене, а самим тим и ...