rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Odnos sposobnosti imenovanja i promena u elektroencefalogramu kod dece sa specifičnim jezičkim poremećajem

Authorized Users Only
2019
Authors
Radovanović, Sandra
Master Thesis (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Лексичко – семантичка способност је важна детерминанта језичког развоја и способности учења. У овом раду су приказани резултати процене способности именовања и дефинисања појмова код деце са специфичним језичким поремећајем и променама у електроенцефалограму (ЕЕГ) и код деце са специфичним језичким поремећајем и уредним ЕЕГ налазом. Узорком је обухваћено 10 деце са специфичним језичким поремећајем и неспецифичним променама у електроенцефалограму и 10 деце са специфичним језичким поремећајем и уредним електроенцефалографским налазом, узраста од 5 до 7 година. Способност именовања процењена је Тестом речника за децу од 3 до 7 година, док је способност дефинисања појмова процењена Тестом за испитивање говорне развијености – тест дефиниција. Истраживањем је утврђено да постоји значајна разлика у постигнућу на Тесту речника за децу од 3 до 7 година код деце са специфичним језичким поремећајем и променама у електроенцефалограму у односу на децу са специфичним језичким поремећајем и уредним Е...ЕГ налазом. Није пронађена статистички значајна разлика између ових група на Тесту за испитивање говорне развијености.

Lexical – semantic ability is an important determinant of language development and learning abilities. This study show the results of an evaluation of the ability to name and define terms in children with specific language disorder and the changes in electroencephalograph (EEG) and with children who have a specific language disorder and a normal EEG findings. The sample was taken from 10 children with specific language disorder and unspecific changes in electroencephalograph and 10 children with specific language disorder and normal EEG findings, ages 5 to 7 years. The ability to name is estimated with the Test dictionary for children aged 3 to 7, while the ability to define terms is estimated with the Speech development test – Test verb. The study found that there is a significant difference in achievements on Test dictionary for children aged 3 to 7 and children with specific language disorder and changes in electroencephalograph compared to children with specific language disorder a...nd normal EEG findings. There was no statistically significant difference between this groups on Speech development test – Test verb.

Keywords:
лексичко – семантичка способност / специфични језички поремећај / промене у електроенцефалограму / именовање / дефинисање појмова / lexical-semantic ability / specific language disorder / changes in electroencephalograph / naming / defining terms
Source:
2019, 6-43
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4303
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4303
Collections
  • Master radovi / Master`s thesis
Institution/Community
rFASPER
TY  - THES
AU  - Radovanović, Sandra
PY  - 2019
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4303
AB  - Лексичко – семантичка способност је важна детерминанта језичког развоја и способности учења. У овом раду су приказани резултати процене способности именовања и дефинисања појмова код деце са специфичним језичким поремећајем и променама у електроенцефалограму (ЕЕГ) и код деце са специфичним језичким поремећајем и уредним ЕЕГ налазом. Узорком је обухваћено 10 деце са специфичним језичким поремећајем и неспецифичним променама у електроенцефалограму и 10 деце са специфичним језичким поремећајем и уредним електроенцефалографским налазом, узраста од 5 до 7 година. Способност именовања процењена је Тестом речника за децу од 3 до 7 година, док је способност дефинисања појмова процењена Тестом за испитивање говорне развијености – тест дефиниција. Истраживањем је утврђено да постоји значајна разлика у постигнућу на Тесту речника за децу од 3 до 7 година код деце са специфичним језичким поремећајем и променама у електроенцефалограму у односу на децу са специфичним језичким поремећајем и уредним ЕЕГ налазом. Није пронађена статистички значајна разлика између ових група на Тесту за испитивање говорне развијености.
AB  - Lexical – semantic ability is an important determinant of language development and learning abilities. This study show the results of an evaluation of the ability to name and define terms in children with specific language disorder and the changes in electroencephalograph (EEG) and with children who have a specific language disorder and a normal EEG findings. The sample was taken from 10 children with specific language disorder and unspecific changes in electroencephalograph and 10 children with specific language disorder and normal EEG findings, ages 5 to 7 years. The ability to name is estimated with the Test dictionary for children aged 3 to 7, while the ability to define terms is estimated with the Speech development test – Test verb. The study found that there is a significant difference in achievements on Test dictionary for children aged 3 to 7 and children with specific language disorder and changes in electroencephalograph compared to children with specific language disorder and normal EEG findings. There was no statistically significant difference between this groups on Speech development test – Test verb.
T1  - Odnos sposobnosti imenovanja i promena u elektroencefalogramu kod dece sa specifičnim jezičkim poremećajem
EP  - 43
SP  - 6
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4303
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Radovanović, Sandra",
year = "2019",
abstract = "Лексичко – семантичка способност је важна детерминанта језичког развоја и способности учења. У овом раду су приказани резултати процене способности именовања и дефинисања појмова код деце са специфичним језичким поремећајем и променама у електроенцефалограму (ЕЕГ) и код деце са специфичним језичким поремећајем и уредним ЕЕГ налазом. Узорком је обухваћено 10 деце са специфичним језичким поремећајем и неспецифичним променама у електроенцефалограму и 10 деце са специфичним језичким поремећајем и уредним електроенцефалографским налазом, узраста од 5 до 7 година. Способност именовања процењена је Тестом речника за децу од 3 до 7 година, док је способност дефинисања појмова процењена Тестом за испитивање говорне развијености – тест дефиниција. Истраживањем је утврђено да постоји значајна разлика у постигнућу на Тесту речника за децу од 3 до 7 година код деце са специфичним језичким поремећајем и променама у електроенцефалограму у односу на децу са специфичним језичким поремећајем и уредним ЕЕГ налазом. Није пронађена статистички значајна разлика између ових група на Тесту за испитивање говорне развијености., Lexical – semantic ability is an important determinant of language development and learning abilities. This study show the results of an evaluation of the ability to name and define terms in children with specific language disorder and the changes in electroencephalograph (EEG) and with children who have a specific language disorder and a normal EEG findings. The sample was taken from 10 children with specific language disorder and unspecific changes in electroencephalograph and 10 children with specific language disorder and normal EEG findings, ages 5 to 7 years. The ability to name is estimated with the Test dictionary for children aged 3 to 7, while the ability to define terms is estimated with the Speech development test – Test verb. The study found that there is a significant difference in achievements on Test dictionary for children aged 3 to 7 and children with specific language disorder and changes in electroencephalograph compared to children with specific language disorder and normal EEG findings. There was no statistically significant difference between this groups on Speech development test – Test verb.",
title = "Odnos sposobnosti imenovanja i promena u elektroencefalogramu kod dece sa specifičnim jezičkim poremećajem",
pages = "43-6",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4303"
}
Radovanović, S.. (2019). Odnos sposobnosti imenovanja i promena u elektroencefalogramu kod dece sa specifičnim jezičkim poremećajem. , 6-43.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4303
Radovanović S. Odnos sposobnosti imenovanja i promena u elektroencefalogramu kod dece sa specifičnim jezičkim poremećajem. 2019;:6-43.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4303 .
Radovanović, Sandra, "Odnos sposobnosti imenovanja i promena u elektroencefalogramu kod dece sa specifičnim jezičkim poremećajem" (2019):6-43,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4303 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB