Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 1368
Semantičko procesiranje u ranoj fazi demencije / Semantic processing in early stage of dementia
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation Publishing Center of the Faculty, 2021)
Uvod: Teškoće u pronalaženju reči su dominantan simptom rane faze demen- cije. Veći deo istraživačkog korpusa leksičko-semantičkih deficita kod osoba sa demencijom bio je usmeren ka istraživanju teškoća u evociranju leksičkih ...
Odnos osoba sa intelektualnom ometenošću prema identitetu intelektualne ometenosti i moguća uloga stručnjaka u njegovom održanju / Attitude of people with intellectual disabilities towards the identity of intellectual disability and possible role of experts in its maintaining
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2009)
Cilj: ovaj rad istražuje odnos koji osobe sa intelektualnom ometenošću
(IO) imaju prema identitetu intelektualne ometenosti i ulogu stručnjaka u
prihvatanju i održavanju njihovog identiteta.
Metod: Istraživanjem je ...
Prevencija rizičnih ponašanja kroz procese organizovanja zajednice: prikaz Centra podrške za mlade
(Društvo defektologa Srbije, 2021)
Uvažavajući osnovne postulate i pretpostavke efektivnosti preventivne strategije
procesa organizovanja zajednice, u Beogradu je, početkom 2020. godine, od strane
CEPORA – Centra za pozitivan razvoj dece i omladine, ...
Faktori razvoja auditivnog kapaciteta kod kohlearno implantirane dece / Factors cobntributing to auditory capacity of cochlerar implanted children
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2018)
Značajan pomak auditivnih i ukupnih komunikacijskih sposobnosti
gluve i nagluve dece desio se zahvaljujući: 1) primeni programa rane in-
tervencije (Early Hearing Detection and Intervention programs), 2) inova-
tivnim ...
Procena kognitivno-pragmatskog funkcionisanja kao prilog dijagnostikovanju Aspergerovog sindroma u adultnom periodu / Assessment of cognitivepragmatic functioning as a contribution to diagnosing asperger syndrome in adulthood
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2018)
Aspergerov sindrom karakterišu kvalitativna oštećenja komunikacije i re-
cipročnih socijalnih interakcija i oskudni, repetitivni i stereotipni ob-
lici ponašanja, interesovanja i aktivnosti. Iako se dijagnoza ...
Mišljenje poslodavaca iz oblasti uslužnih delatnosti o radnoj inkluziji osoba sa intelektualnom ometenošću / Opinion of employers in service sector on work inclusion of people with intellectual disability
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)
Uvod: U socijalnoj inkluziji zaposlenost je još uvek ključni cilj kome teže mnoge osobe sa ometenošću, a najviše problema pri ulasku na tržište rada imaju osobe s intelektualnom ometenošću. Kao najčešći razlog za njihovo ...
Dravet sindrom u COVID-19 eri
(Društvo defektologa Srbije, 2022)
Dravet sindrom (DS; šifra 8A61.11 prema ICD-11) je retka razvojna i epileptička
encefalopatija koju karakterišu farmakorezistentna epilepsija i duboko oštećenje
neurokognitivnog funkcionisanja, sa spektrom kognitivnih, ...
Parental supervision and control as a factor of juvenile delinquency in Serbia: Results of the International Self-Report Delinquency Study / Roditeljski nadzor i kontrola kao faktor maloletničke delinkvencije: rezultati međunarodne ankete samoprijavljivanjem delinkvencije
(Institut za kriminološka i
sociološka istraživanja, 2018)
During 2013 and 2014 Serbia took part in the International Self-Report
Delinquency Study (ISRD3) for the first time. The research was conducted on
a sample of 1344 primary (7th and 8th grade) and secondary (all grades)
school ...
Efekti pandemije COVID-19 na osobe s intelektualnom ometenošću: pregled literature
(Zbornik rezimea -VII stručno-naučnog skupa sa međunarodnim učešćem "Aktuelnosti u edukaciji i rehabilitaciji osoba sa smetnjama u razvoju",Beograd,27-28.Novembar,2021,, 2021)
Osobe s intelektualnom ometenošću (IO) posebno su ranjive na fizičke, mentalne i društvene efekte pandemije. Sve je više empirijskih dokaza koji govore u prilog tome da osobe s IO doživljavaju teže ishode tokom COVID-19 ...
Komparacija razvojnih sposobnosti dece iz ruralne i urbane sredine / Comparison of developmental abilities in children from rural and urban environment
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2018)
S obzirom na to da sredina u kojoj osoba živi predstavlja jedinstven kontekst
koji može imati značajan uticaj na njen razvoj i funkcionisanje, cilj ovog
istraživanja je da se utvrdi odnos između mesta stanovanja i ...