Search
Now showing items 1-10 of 289
Nastavne prakse koje promovišu socijalno-emocionalno učenje: korišćenje u uslovima pandemijskog obrazovanja
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultetPedagoško društvo Srbije, 2022)
Proces socijalnoemocionalnog učenja ocenjuje se važnim faktorom akademskog postignuća, pozitivnog socijalnog ponašanja i adekvatnog emocionalnog funkcionisanja učenika. Uvažavajući značaj primene nastavnih praksi koje ...
Rana intervencija – fokus na podršku porodici / Early intervention - focus on family support
(Drustvo defektologa Srbije, 2022)
Interesovanje za teoriju i praksu rane intervencije u Srbiji je intenzivirano
poslednjih desetak godina. U praksi su odavno zastupljeni različiti oblici rada sa decom
sa smetnjama u razvoju ranog uzrasta, dok su teorijsko ...
Pravo na obrazovanje i ideal ravnopravnosti / The right to education and the ideal of equality
(Univerzitet u Prištini sa privremenim sedištem u Kosovskoj Mitrovici – Pravni fakultet, 2022)
Pravo na obrazovanje u savremeno doba predstavlja jedno od neprikosnovenih ljudskih prava. Međutim, puna implementacija prava na obrazovanje istovremeno podrazumeva ispunjenost više preduslova. U tom smislu nije dovoljno ...
Primena tehnike odgovora uslovljenih stimulusima (response contingent stimuli) u tretmanu mucanja.
(Društvo defektologa Srbije, 2022)
Mucanje se, prema petoj reviziji Dijagnostičkog i statističkog priručnika za
mentalne poremećaje Američkog psihijatrijskog udruženja (DSM-5), definiše kao
poremećaj tečnosti govora koji se uglavnom javlja u detinjstvu. ...
Positive Effects of the Caregiver Skill Training Program on Children With Developmental Disabilities: Experiences From Serbia
(Frontiers Media, 2022)
Background: Intervention programs for children with developmental disabilities
increasingly target caregiver training to
implement effective strategies for child
development. Research conducted in different countries ...
Possibilities of applying online learning tools in the educational process / Mogućnosti primene onlajn alata za učenje u obrazovnovaspitnom procesu
(Učiteljski fakultet u Prizrenu - Leposavić, 2022)
Pandemic education, largely based on the distance learning model, has
opened up space, but also the need to use a wide range of online learning tools.
In order to consider the possibility of applying online tools in the ...
Skrining procena afazija kao determinanta planiranja afaziološkog tretmana
(Drustvo defektologa Srbije, 2022)
Afaziološki tretman podrazumeva primenu terapijskih postupaka i metoda
usmerenih ka restituciji jezičkih sposobnosti i rehabilitaciji ličnosti osoba s afazijom. U
ovom radu nastojali smo da istaknemo značaj skrining ...
Jezički deficiti kod dece i adolescenata sa emocionalnim poremećajima
(Drustvo defektologa Srbije, 2022)
Emocionalni poremećaji (EP) kod dece i mladih mogu se podeliti u dve bipolarne
dimenzije: eksternalizovani i internalizovani poremećaji. Eksternalizovani EP uključuju
grupu poremećaja koja podrazumeva ekspresiju ...
Оblici komunikacije slepogluvih osoba
(Drustvo defektologa Srbije, 2022)
Slepogluvoća je kombinacija oštećenja vida i oštećenja sluha koja dovodi do
teškoća u domenima komunikacije, mobilnosti i svakodnevnog funkcionisanja. Potpuno
ili delimično ograničava osobu u aktivnostima i učešću u ...
Kognitivno ometanje kao jedan od osnovnih faktora rizičnog ponašanja kod vozača / Cognitive disтraction as one of the main factors of risk behavior in drivers
(Akademija tehničkih strukovnih studija Beograd, 2022)
Људски фактор представља статистички најзначајнији узрок саобраћајних
незгода због тога је сложени феномен ризичног понашања возача од посебног интереса за
безбедност у саобраћају. Когнитивно ометање је везано за ризично ...