Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 13
Značaj savladanosti pravopisnih pravila kod gluve i nagluve dece osnovnoškolskog uzrasta / The significance of mastering orthography (grammar and punctuation rules) by deaf and hard Of hearing children
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2011)
Gluva i nagluva deca otežano usvajaju i razumeju pisani govor, zbog toga što
sposobnost izražavanja misli u pisanoj formi zavisi od uspešno savladanih svih prethodnih
stupnjeva razvoja jezika. Putem pisma dete prima ...
Strukturalni aspekti jezika kod dece sa Aspergerovim sindromom / Structural aspects of language in children with Asperger syndrome
(Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011., 2011)
Iako većina dece sa Aspergerovim sindromom ovladava jezičkim veštinama bez naročitog
zakašnjenja način njihove komunikacije je atipičan. Pored značajnih pragmatskih poremećaja,
deca sa Aspergerovim sindromom mogu imati ...
Promena stavova budućih defektologa prema inkluzivnom obrazovanju / The perception of inclusive education of future special educators
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2011)
U Srbiji je krajem 2009. godine donet Zakon o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja
koji jasno favorizuje inkluzivno obrazovanje. S druge strane, dominiraju mišljenja da
uspešna implementacija bilo koje inkluzivne ...
Aktuelne metodološke tendencije u istraživanjima osoba sa oštećenjem vida / Current methodological tendencies in studies of Visually-impaired persons
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2011)
Istraživanja u oblasti ometenosti i rehabilitacije često su praćena brojnim metodološkim
teškoćama i propustima. Primena uobičajenih metodološko - statističkih procedura
neretko nije moguća i/ili je neopravdana. Osnovni ...
Školske diplome danas: aspiracije i realizacije / School credentials today: aspirations and realizations
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2011)
Rast značaja školskih diploma za alokaciju pojedinaca na tržištu rada jedan je od
dubokih trendova evropskih društava nakon II svetskog rata. Školski sistem reagovao je na
njega snižavanjem barijera za ulazak u sve nivoe ...
Odnos učenika redovne osnovne škole prema vršnjacima koji mucaju / Attitude of regular school students towards coevals with stuttering
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2011)
Mucanje je kompleksan govorni poremećaj na čiju pojavu i razvoj utiče spoj genetskih,
neuroloških, psiholoških, socijalnih i lingvističkih činilaca. Poteškoće koje se ispoljavaju
na verbalnom nivou, kao i prateće neverbalne ...
Odrednice somatskog statusa učenika sa višestrukom ometenošću kao determinatna u njihovoj edukaciji i rehabilitaciji / Determinants of the somatic status of children with multiple disabilities as determinant in their education and rehabilitation
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2011)
Deca sa višestrukom ometenošću predstavljaju poseban etiološki problem sa stanovišta
prakse i teorije specijalne edukacije i rehabilitacije. I dok za druge, profilisane oblike
ometenosti postoje protokoli procene i ...
Socijalne veštine dece sa oštećenjem vida u redovnoj školi / Social skills of visually impaired pupils in the mainstream schools
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2011)
Socijalne veštine predstavljaju sposobnost ispoljavanja društveno prihvatljivog ponašanja koje u situacijama izvršavanja različitih socijalnih zadataka dovode do pozitivnih ishoda u socijalnom polju (Gresham, et al. 2001). ...
Polne razlike u samoproceni kvaliteta života slepih adolescenata / Sex differences in self-evaluation of quality of life in blind adolescents
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2011)
Operacionalizacija pojma kvalitet života, bez obzira na različita teorijska shvatanja,
obavezno uključuje emotivni i profesionalni aspekt. U literaturi nalazimo podatke da je manja
verovatnoća za slepe žene nego za slepe ...
Socijalna kompetencija učenika sa lakom intelektualnom ometenošću u školskom okruženju / Social competence of students with mild intellectual disabilities in the school environment
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2011)
Razvoj socijalne kompetencije zasniva se na usvajanju socijalnih veština putem ostvarivanja
interakcija u užoj i široj društvenoj zajednici. Nivo razvijenosti tih sposobnosti manifestuje
se inicijacijom odgovora, kojima ...