dc.creator | Đurišić, Maša | |
dc.creator | Žunić-Pavlović, Vesna | |
dc.date.accessioned | 2022-02-23T08:49:13Z | |
dc.date.available | 2022-02-23T08:49:13Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-84765-58-3 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4147 | |
dc.description.abstract | Školska klima predstavlja samostalno područje plodnog i intezivnog naučnog
istraživanja sa složenom i bogatom istorijom. Proučavana je sa aspekta mnogobrojnih
koncepata, teorija, modela i širokog spektra različitih, obimnih i složenih dimenzija. Iako
je sam konstrukt školske klime i njen značaj prepoznat još početkom devedesetih godina
prošlog veka i dalje ne postoji opšte prihvaćena definicija i jedinstven stav o njenim
dimenzijama.
Ciljevi rada bili su analiza osnovnih postavki modela školske klime Hauarda i
saradnika i sumiranje empirijskih podataka o njegovoj primeni u istraživanjima i praksi.
Hauard i saradnici su definisali školsku klimu kao „atmosferu za učenjeˮ i pod
tim pojmom podrazumevali „osećanja koja učenici, nastavnici i roditelji gaje prema
školiˮ. Autori su napravili razliku između dimenzija i determinanti školske klime. Kvalitet
opšte klime u školi opisali su kroz osam dimenzija, a determinante školske klime koje se
odnose naspecifične prakse i programe u radu škole razvrstali su u tri kategorije.
Bazirajući se na ovim dimenzijama i determinantama, autori su konstruisali instrument za
procenu školske klime –Profil školske klime (CFK School Climate Profile). Profil školske
klime se relativno retko primenjuje u istraživanjima, a kao glavno ograničenje se navodi
da ne obuhvata sve ključne dimenzije školeke klime. S druge strane, pokazalo se da
rezultati dobijeni primenom ovog instrumenta imaju značajnu praktičnu vrednost jer daju
konkretne smernice za unapređivanje kvaliteta školske klime.
Imajući u vidu brojne prednosti konceptualizacije i instrumenta za procenu
školske klime Hauarda i saradnika, može se zaključiti da su neopravdano zapostavljeni u
savremenim istraživanjima i praksi. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Drustvo defektologa Srbije | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.source | Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Zlatibor,17- 20. Februar, 2022. | sr |
dc.subject | školska klima | sr |
dc.subject | dimenzije | sr |
dc.subject | determinante | sr |
dc.subject | konceptualizacija | sr |
dc.title | Konceptualizacija školske klime hauarda i saradnika: prednosti i ograničenja | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY-SA | sr |
dc.citation.spage | 91 | |
dc.citation.volume | 91 | |
dc.identifier.fulltext | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/5982/bitstream_5982.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4147 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |