Konceptualizacija školske klime hauarda i saradnika: prednosti i ograničenja
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Školska klima predstavlja samostalno područje plodnog i intezivnog naučnog
istraživanja sa složenom i bogatom istorijom. Proučavana je sa aspekta mnogobrojnih
koncepata, teorija, modela i širokog spektra različitih, obimnih i složenih dimenzija. Iako
je sam konstrukt školske klime i njen značaj prepoznat još početkom devedesetih godina
prošlog veka i dalje ne postoji opšte prihvaćena definicija i jedinstven stav o njenim
dimenzijama.
Ciljevi rada bili su analiza osnovnih postavki modela školske klime Hauarda i
saradnika i sumiranje empirijskih podataka o njegovoj primeni u istraživanjima i praksi.
Hauard i saradnici su definisali školsku klimu kao „atmosferu za učenjeˮ i pod
tim pojmom podrazumevali „osećanja koja učenici, nastavnici i roditelji gaje prema
školiˮ. Autori su napravili razliku između dimenzija i determinanti školske klime. Kvalitet
opšte klime u školi opisali su kroz osam dimenzija, a determinante školske klime koje se
odnose naspecifične prakse i programe u ...radu škole razvrstali su u tri kategorije.
Bazirajući se na ovim dimenzijama i determinantama, autori su konstruisali instrument za
procenu školske klime –Profil školske klime (CFK School Climate Profile). Profil školske
klime se relativno retko primenjuje u istraživanjima, a kao glavno ograničenje se navodi
da ne obuhvata sve ključne dimenzije školeke klime. S druge strane, pokazalo se da
rezultati dobijeni primenom ovog instrumenta imaju značajnu praktičnu vrednost jer daju
konkretne smernice za unapređivanje kvaliteta školske klime.
Imajući u vidu brojne prednosti konceptualizacije i instrumenta za procenu
školske klime Hauarda i saradnika, može se zaključiti da su neopravdano zapostavljeni u
savremenim istraživanjima i praksi.
Кључне речи:
školska klima / dimenzije / determinante / konceptualizacijaИзвор:
Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Zlatibor,17- 20. Februar, 2022., 2022, 91, 91-Издавач:
- Drustvo defektologa Srbije
Институција/група
rFASPERTY - CONF AU - Đurišić, Maša AU - Žunić-Pavlović, Vesna PY - 2022 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4147 AB - Školska klima predstavlja samostalno područje plodnog i intezivnog naučnog istraživanja sa složenom i bogatom istorijom. Proučavana je sa aspekta mnogobrojnih koncepata, teorija, modela i širokog spektra različitih, obimnih i složenih dimenzija. Iako je sam konstrukt školske klime i njen značaj prepoznat još početkom devedesetih godina prošlog veka i dalje ne postoji opšte prihvaćena definicija i jedinstven stav o njenim dimenzijama. Ciljevi rada bili su analiza osnovnih postavki modela školske klime Hauarda i saradnika i sumiranje empirijskih podataka o njegovoj primeni u istraživanjima i praksi. Hauard i saradnici su definisali školsku klimu kao „atmosferu za učenjeˮ i pod tim pojmom podrazumevali „osećanja koja učenici, nastavnici i roditelji gaje prema školiˮ. Autori su napravili razliku između dimenzija i determinanti školske klime. Kvalitet opšte klime u školi opisali su kroz osam dimenzija, a determinante školske klime koje se odnose naspecifične prakse i programe u radu škole razvrstali su u tri kategorije. Bazirajući se na ovim dimenzijama i determinantama, autori su konstruisali instrument za procenu školske klime –Profil školske klime (CFK School Climate Profile). Profil školske klime se relativno retko primenjuje u istraživanjima, a kao glavno ograničenje se navodi da ne obuhvata sve ključne dimenzije školeke klime. S druge strane, pokazalo se da rezultati dobijeni primenom ovog instrumenta imaju značajnu praktičnu vrednost jer daju konkretne smernice za unapređivanje kvaliteta školske klime. Imajući u vidu brojne prednosti konceptualizacije i instrumenta za procenu školske klime Hauarda i saradnika, može se zaključiti da su neopravdano zapostavljeni u savremenim istraživanjima i praksi. PB - Drustvo defektologa Srbije C3 - Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Zlatibor,17- 20. Februar, 2022. T1 - Konceptualizacija školske klime hauarda i saradnika: prednosti i ograničenja SP - 91 VL - 91 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4147 ER -
@conference{ author = "Đurišić, Maša and Žunić-Pavlović, Vesna", year = "2022", abstract = "Školska klima predstavlja samostalno područje plodnog i intezivnog naučnog istraživanja sa složenom i bogatom istorijom. Proučavana je sa aspekta mnogobrojnih koncepata, teorija, modela i širokog spektra različitih, obimnih i složenih dimenzija. Iako je sam konstrukt školske klime i njen značaj prepoznat još početkom devedesetih godina prošlog veka i dalje ne postoji opšte prihvaćena definicija i jedinstven stav o njenim dimenzijama. Ciljevi rada bili su analiza osnovnih postavki modela školske klime Hauarda i saradnika i sumiranje empirijskih podataka o njegovoj primeni u istraživanjima i praksi. Hauard i saradnici su definisali školsku klimu kao „atmosferu za učenjeˮ i pod tim pojmom podrazumevali „osećanja koja učenici, nastavnici i roditelji gaje prema školiˮ. Autori su napravili razliku između dimenzija i determinanti školske klime. Kvalitet opšte klime u školi opisali su kroz osam dimenzija, a determinante školske klime koje se odnose naspecifične prakse i programe u radu škole razvrstali su u tri kategorije. Bazirajući se na ovim dimenzijama i determinantama, autori su konstruisali instrument za procenu školske klime –Profil školske klime (CFK School Climate Profile). Profil školske klime se relativno retko primenjuje u istraživanjima, a kao glavno ograničenje se navodi da ne obuhvata sve ključne dimenzije školeke klime. S druge strane, pokazalo se da rezultati dobijeni primenom ovog instrumenta imaju značajnu praktičnu vrednost jer daju konkretne smernice za unapređivanje kvaliteta školske klime. Imajući u vidu brojne prednosti konceptualizacije i instrumenta za procenu školske klime Hauarda i saradnika, može se zaključiti da su neopravdano zapostavljeni u savremenim istraživanjima i praksi.", publisher = "Drustvo defektologa Srbije", journal = "Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Zlatibor,17- 20. Februar, 2022.", title = "Konceptualizacija školske klime hauarda i saradnika: prednosti i ograničenja", pages = "91", volume = "91", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4147" }
Đurišić, M.,& Žunić-Pavlović, V.. (2022). Konceptualizacija školske klime hauarda i saradnika: prednosti i ograničenja. in Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Zlatibor,17- 20. Februar, 2022. Drustvo defektologa Srbije., 91, 91. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4147
Đurišić M, Žunić-Pavlović V. Konceptualizacija školske klime hauarda i saradnika: prednosti i ograničenja. in Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Zlatibor,17- 20. Februar, 2022.. 2022;91:91. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4147 .
Đurišić, Maša, Žunić-Pavlović, Vesna, "Konceptualizacija školske klime hauarda i saradnika: prednosti i ograničenja" in Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Zlatibor,17- 20. Februar, 2022., 91 (2022):91, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4147 .