dc.description.abstract | Дом као васпитно – образовна установа има веома важно место у васпитно – образовном систему у нашој земљи. Главни учесници у ученичком дому јесу ученици и васпитачи, а квалитет њихове међусобне интеракције и комуникације су једни од битнијих фактора који утичу на успешност интерната као и васпитно – образовног процеса. Компетенције васпитача су од круцијалног значаја, јер он мора водити ученика кроз све етапе васпитања али исто треба на властитом примеру едуковати ученике доброј и правилној комуникацији, толеранцији, разумевању и поштовању људи у свом окружењу. Такође, васпитач има задатак да створи позитивну социоемоционалну климу у групи, јер она веома утиче на правилан развој самосталне јединке која је спремна за даљи живот и рад. Рад се бави компетенцијом васпитача и њиховим утицајем на стварање позитивне социоемоционалне климе у домовима, односно интернатима. Теоријском анализом радова који су у корелацији са темом мастер рада, дошло се до закључка да васпитачи имају значајну улогу у формирању позитивне климе у домовима. | sr |