Приказ основних података о документу
Stavovi učenika s intelektualnom ometenošću prema matematici
dc.creator | Pešić, Tatjana | |
dc.date.accessioned | 2022-05-25T12:02:46Z | |
dc.date.available | 2022-05-25T12:02:46Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4556 | |
dc.description.abstract | Процена ставова према математици представља важан фактор успеха ученика с лаком интелектуалном ометеношћу при усвајању наставних садржаја Математике. Циљ истраживања је утврдити ставове према математици (самопоуздање, вредност, ужива- ње у математици и мотив) код ученика са лаком интелектуалном ометеношћу. Посебни циљеви су а) утврдити да ли се ставови ученика разликују у односу на пол, б) утврдити да ли се ставови раз- ликују у односу на узраст испитаника са ЛИО, в) утврдити да ли се ставови ученика разликују у односу на оцену из математике. Узорак обухвата 30 испитаника с лаком интелектуалном ометеношћу календарског узраста од 15,1 до 18,1 година, без неуролошких, сензорних, комбинованих сметњи и без дуалне дијагнозе. За процену ставова према математици примењен је Упитник за испитивање ставова према математици(Attitudes to toward Mathematics Inventory), којим се процењују четири димензије става према математици (Самопоузнање, Вредновање, Уживање, Мотивација). Разлике у ставовима између испитаника различитих пола, календарског узраста, оцена из математике студија, нису утврђене (p>0,05). | sr |
dc.description.abstract | The assessment of attitudes towards mathematics is an important factor for the success of students with a light intellectual disability in the adoption of the teaching content of mathematics. The goal of this study is to determine attitudes towards mathematics (self-confidence, value, en- joying mathematics and motive) among students with a light intellectual disability. Special goals are a) determine wheather students attitudes differ from gender, b) determine whether attitudes differ from the age of students with light intellectual disability, c) determine wheather students attitudes differ in relation to grades in mathematics. The sample includes 30 students with light intellectual disability of the calendar age from 15,1 to 18,1 years, without neurological, sensory, combined disability and without a dual diagnosis. For assess- ment attitudes towards mathematics is used Questionnaire for examining attitudes towards mathematics (Attitudes to toward Mathematics Inventory), which assessment four dimensions attitudes towards math- ematics (Self-confidence, Value, Enjoying and Motivation). Differences in attitudes between the students of the different gender, calendar age, grades in mathematics have not been determinted (p>0,05). | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.rights | closedAccess | sr |
dc.subject | димензије става према математици | sr |
dc.subject | лака интелектуална ометеност | sr |
dc.subject | dimensions of attitudes towards mathematics | sr |
dc.subject | light intellectual disability | sr |
dc.title | Stavovi učenika s intelektualnom ometenošću prema matematici | sr |
dc.type | masterThesis | sr |
dc.rights.license | ARR | sr |
dc.citation.epage | 52 | |
dc.citation.spage | 1 | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4556 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |