dc.description.abstract | O poremećaju učenja govorimo kada je školsko postignuće učenika ispod
Očekivanog za njegov uzrast, za njegovo školsko iskustvo i za njegove
Intelektualne sposobnosti.
Metodološki preciznije, dijagnoza se postavlja kada je raskorak između
Akademskog postignuća i postignuća na testu inteligencije veći od dve
Standardne devijacije. Naučna istraživanja i stručna praksa svedoče da
Poremećaji učenja mogu biti prisutni u jednoj ili u nekoliko oblasti učenja
Kao što su čitanje, pisanje, matematika i sl. Tako na primer, matematički
Poremećaji učenja se ispoljavaju kao oštećenje u računanju i matematičkom
Rezonovanju, dok se poremećaj čitanja, tj. Disleksija ispoljava kroz oštećenja
Tačnosti čitanja, brzine čitanja i/ili razumevanju pročitanog.
Poremećaje učenja srećemo kod 2-10% učenika, ali se, nažalost, uobičajeno
Kod njih paralelno pojavljuju i drugi bihevioralni i emocionalni problemi,
Između ostalog deficit pažnje i poremećaj hiperaktivnosti, agresija,
Socijalno povlačenje i anksioznost, slaba samoprocena, deficit jezičkih i
Socijalnih veština, depresija, pa i suicidalnost, što je u radu detaljnije
Obrađeno. Učenici sa poremećajem učenja su često socijalno odbačeni,
Neretko izbačeni iz škole, okreću se antisocijalnim modelima,
Delinkvenciji i ispoljavanju internalizovane psihološke poremećaje, te im
Je neophodna stručna pomoć.
Tretmanom poremećaja učenja i komorbidnih poremaćaja bave se stručnjaci iz
Oblasti specijalne edukacije i edukcioni terapeuti koji učenicima pomažu
I da nauče tehnike kojima kompenzuju zaostajanje zbog njihovih specifičnih
Poremećaja u učenju, ali i da redukuju simptome internalizovanih i
Eksternalizovanih poremećaja. | sr |