Poremećaji učenja i paralelni bihevioralni i emocionalni Problemi učenika
2017
Преузимање 🢃
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
O poremećaju učenja govorimo kada je školsko postignuće učenika ispod
Očekivanog za njegov uzrast, za njegovo školsko iskustvo i za njegove
Intelektualne sposobnosti.
Metodološki preciznije, dijagnoza se postavlja kada je raskorak između
Akademskog postignuća i postignuća na testu inteligencije veći od dve
Standardne devijacije. Naučna istraživanja i stručna praksa svedoče da
Poremećaji učenja mogu biti prisutni u jednoj ili u nekoliko oblasti učenja
Kao što su čitanje, pisanje, matematika i sl. Tako na primer, matematički
Poremećaji učenja se ispoljavaju kao oštećenje u računanju i matematičkom
Rezonovanju, dok se poremećaj čitanja, tj. Disleksija ispoljava kroz oštećenja
Tačnosti čitanja, brzine čitanja i/ili razumevanju pročitanog.
Poremećaje učenja srećemo kod 2-10% učenika, ali se, nažalost, uobičajeno
Kod njih paralelno pojavljuju i drugi bihevioralni i emocionalni problemi,
Između ostalog deficit pažnje i poremećaj hiperaktivnosti, agresija,
Socijalno povlačenje... i anksioznost, slaba samoprocena, deficit jezičkih i
Socijalnih veština, depresija, pa i suicidalnost, što je u radu detaljnije
Obrađeno. Učenici sa poremećajem učenja su često socijalno odbačeni,
Neretko izbačeni iz škole, okreću se antisocijalnim modelima,
Delinkvenciji i ispoljavanju internalizovane psihološke poremećaje, te im
Je neophodna stručna pomoć.
Tretmanom poremećaja učenja i komorbidnih poremaćaja bave se stručnjaci iz
Oblasti specijalne edukacije i edukcioni terapeuti koji učenicima pomažu
I da nauče tehnike kojima kompenzuju zaostajanje zbog njihovih specifičnih
Poremećaja u učenju, ali i da redukuju simptome internalizovanih i
Eksternalizovanih poremećaja.
Кључне речи:
poremećaji učenja / bihevioralni i emocionalni poremećajiИзвор:
Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017., 2017, 77-77Издавач:
- Društvo defektologa Srbije
Институција/група
rFASPERTY - CONF AU - Radulović, Danka AU - Jovanović, Mirko PY - 2017 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4180 AB - O poremećaju učenja govorimo kada je školsko postignuće učenika ispod Očekivanog za njegov uzrast, za njegovo školsko iskustvo i za njegove Intelektualne sposobnosti. Metodološki preciznije, dijagnoza se postavlja kada je raskorak između Akademskog postignuća i postignuća na testu inteligencije veći od dve Standardne devijacije. Naučna istraživanja i stručna praksa svedoče da Poremećaji učenja mogu biti prisutni u jednoj ili u nekoliko oblasti učenja Kao što su čitanje, pisanje, matematika i sl. Tako na primer, matematički Poremećaji učenja se ispoljavaju kao oštećenje u računanju i matematičkom Rezonovanju, dok se poremećaj čitanja, tj. Disleksija ispoljava kroz oštećenja Tačnosti čitanja, brzine čitanja i/ili razumevanju pročitanog. Poremećaje učenja srećemo kod 2-10% učenika, ali se, nažalost, uobičajeno Kod njih paralelno pojavljuju i drugi bihevioralni i emocionalni problemi, Između ostalog deficit pažnje i poremećaj hiperaktivnosti, agresija, Socijalno povlačenje i anksioznost, slaba samoprocena, deficit jezičkih i Socijalnih veština, depresija, pa i suicidalnost, što je u radu detaljnije Obrađeno. Učenici sa poremećajem učenja su često socijalno odbačeni, Neretko izbačeni iz škole, okreću se antisocijalnim modelima, Delinkvenciji i ispoljavanju internalizovane psihološke poremećaje, te im Je neophodna stručna pomoć. Tretmanom poremećaja učenja i komorbidnih poremaćaja bave se stručnjaci iz Oblasti specijalne edukacije i edukcioni terapeuti koji učenicima pomažu I da nauče tehnike kojima kompenzuju zaostajanje zbog njihovih specifičnih Poremećaja u učenju, ali i da redukuju simptome internalizovanih i Eksternalizovanih poremećaja. PB - Društvo defektologa Srbije C3 - Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017. T1 - Poremećaji učenja i paralelni bihevioralni i emocionalni Problemi učenika EP - 77 SP - 77 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4180 ER -
@conference{ author = "Radulović, Danka and Jovanović, Mirko", year = "2017", abstract = "O poremećaju učenja govorimo kada je školsko postignuće učenika ispod Očekivanog za njegov uzrast, za njegovo školsko iskustvo i za njegove Intelektualne sposobnosti. Metodološki preciznije, dijagnoza se postavlja kada je raskorak između Akademskog postignuća i postignuća na testu inteligencije veći od dve Standardne devijacije. Naučna istraživanja i stručna praksa svedoče da Poremećaji učenja mogu biti prisutni u jednoj ili u nekoliko oblasti učenja Kao što su čitanje, pisanje, matematika i sl. Tako na primer, matematički Poremećaji učenja se ispoljavaju kao oštećenje u računanju i matematičkom Rezonovanju, dok se poremećaj čitanja, tj. Disleksija ispoljava kroz oštećenja Tačnosti čitanja, brzine čitanja i/ili razumevanju pročitanog. Poremećaje učenja srećemo kod 2-10% učenika, ali se, nažalost, uobičajeno Kod njih paralelno pojavljuju i drugi bihevioralni i emocionalni problemi, Između ostalog deficit pažnje i poremećaj hiperaktivnosti, agresija, Socijalno povlačenje i anksioznost, slaba samoprocena, deficit jezičkih i Socijalnih veština, depresija, pa i suicidalnost, što je u radu detaljnije Obrađeno. Učenici sa poremećajem učenja su često socijalno odbačeni, Neretko izbačeni iz škole, okreću se antisocijalnim modelima, Delinkvenciji i ispoljavanju internalizovane psihološke poremećaje, te im Je neophodna stručna pomoć. Tretmanom poremećaja učenja i komorbidnih poremaćaja bave se stručnjaci iz Oblasti specijalne edukacije i edukcioni terapeuti koji učenicima pomažu I da nauče tehnike kojima kompenzuju zaostajanje zbog njihovih specifičnih Poremećaja u učenju, ali i da redukuju simptome internalizovanih i Eksternalizovanih poremećaja.", publisher = "Društvo defektologa Srbije", journal = "Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017.", title = "Poremećaji učenja i paralelni bihevioralni i emocionalni Problemi učenika", pages = "77-77", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4180" }
Radulović, D.,& Jovanović, M.. (2017). Poremećaji učenja i paralelni bihevioralni i emocionalni Problemi učenika. in Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017. Društvo defektologa Srbije., 77-77. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4180
Radulović D, Jovanović M. Poremećaji učenja i paralelni bihevioralni i emocionalni Problemi učenika. in Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017.. 2017;:77-77. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4180 .
Radulović, Danka, Jovanović, Mirko, "Poremećaji učenja i paralelni bihevioralni i emocionalni Problemi učenika" in Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017. (2017):77-77, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4180 .