Приказ основних података о документу

dc.creatorStojković, Dijana
dc.date.accessioned2021-12-13T11:42:34Z
dc.date.available2021-12-13T11:42:34Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3982
dc.description.abstractОбразовање је један од фундаменталних фактора развоја сваког друштва, тако да су питања која се тичу његовог унапређења увек актуелна. Ради оптимизације образовних исхода, последњих деценија се посебно истиче значај раног развоја и образовања деце. Предшколски период је идеално време за праћење и подстицај способности које су предуслов усвајања академских вештина. У истраживачком фокусу, између осталог, налазе се две способности са потенцијалним предикторским карактеристикама: визуомоторна интеграција и егзекутивне функције. Визуoмоторна интеграција се дефинише као способност координације визуелних функција и фине моторике, док се егзекутивне функције сматрају способностима вишег реда које су одговорне за понашање усмерено ка циљу. Узевши у обзир све наведено, циљ овог рада је да се путем увида у доступну литературу прикажу истраживања која су се бавила испитивањем везе између визуомоторне интеграције и егзекутивних функција, те њиховог утицаја на усвајање академских (школских) вештина – читања, писања и математике. Прегледом доступне литературе изведен је закључак да су визуомоторна интеграција и егзекутивне функције значајно повезане са показатељима академског постигнућа на предшколском и школском узрасту. Такође, утврђено је да ове способности имају изузетан потенцијал када је у питању краткорочно и дугорочно предвиђање постигнућа у оквиру базичних академских вештина. У анализи релативног доприноса визуомоторне интеграције академским вештинама, нарочито се истиче њен значај за усвајање садржаја из математике. У случају егзекутивних функција разлика у односу на испитане академске области није пронађена, међутим, чини се да је она присутна унутар самих домена. Осим што су повезане са школским вештинама, ове способности се налазе у интеррелацији. Наведена су потенцијална тумачења резултата истраживања, као и њихoве практичне импликације, а такође су дати и неки предлози будућих истраживања.sr
dc.description.abstractEducation is one of the fundamental factors in the development of any society, so the issues concerning its improvement are always current. In order to optimize educational outcomes, the importance of early development and education of children has been especially emphasized in recent decades. The preschool period is an ideal time to monitor and encourage the abilities that are a prerequisite for the acquisition of academic skills. The research focus, among other things, includes two abilities with potential predictor characteristics: visual-motor integration and executive functions. Visual-motor integration is defined as the ability to coordinate visual functions and fine motor skills, while executive functions are considered to be higher-order abilities that are responsible for goal-oriented behavior. Taking into account all the above, the aim of this paper is to present the research that examined the relationship between visual-motor integration and executive functions, and their impact on the acquisition of academic skills – reading, writing and mathematics, through insight into the available literature. A review of the available literature showed that visual-motor integration and executive functions are significantly associated with indicators of academic achievement in preschool and school age children. Also, it was found that these abilities have huge potential when it comes to short-term and long-term prediction of achievement within basic academic skills. In the analysis of the relative contribution of visual-motor integration to academic skills, its importance for the aquisition of mathematical skills is especially emphasized. In the case of relative contribution of executive functions, no difference was found, however, it seems that it is still present within the domains themselves. Beside being related to school skills, these abilities are interrelated. Potential interpretations of research results are given, as their practical implications, and some suggestions for future research are also given.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.subjectегзекутивне функцијеsr
dc.subjectвизуомоторна интеграцијаsr
dc.subjectакадемске вештинеsr
dc.subjectматематикаsr
dc.subjectчитањеsr
dc.subjectписањеsr
dc.subjectспецифичне сметње у учењуsr
dc.subjectexecutive functionssr
dc.subjectvisual-motor integrationsr
dc.subjectacademic skillssr
dc.subjectmathematicssr
dc.subjectreadingsr
dc.subjectwritingsr
dc.subjectspecific learning disabilitiessr
dc.titleEgzekutivne funkcije i vizuomotorna integracija kao prediktori akademskog postignućasr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage44
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3982
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу