dc.description.abstract | Monografija „Artikulaciono-fonološki poremećaji” pojavljuje se po drugi
put u relativno kratkom vremenskom periodu. Ovo izdanje je malo dopunjeno
kako novim saznanjima tako i praktičnom primenom pojedinih testova za
procenu artikulaciono-fonoloških poremećaja.
Na vreme dijagnostikovan artikulaciono-fonološki poremećaj je odlučujući
faktor govorne terapije, kako za dete tako i za logopeda. U tom pravcu
ponekad je neophodno angažovati i stručnjake srodnih nauka, kao što su: pedijatri,
psiholozi, pedagozi, otorinolaringolozi, dečji psihijatri, specijalisti fizijatrije,
stomatolozi-ortodonti, oftalmolozi, audiolozi, specijalisti neurologije,
plastični hirurzi, genetičari, oligofrenolozi, surdolozi, somatopedi, tiflolozi,
socijalni radnici, vaspitači...
Učestalost artikulaciono-fonoloških poremećaja se ne smanjuje što ukazuje
na nedovoljni rad na prevenciji istih te iz tog razloga je bitna kontinuirana
edukacija logopeda.
Značajno mesto u ovoj monografiji ima logopedski tretman i to rad sa roditeljima.
Samo roditelj koji ima motivaciju može da pomogne svom detetu.
Posle četiri decenije rada sa decom mogu slobodno reći da mi deca nikada
nisu bila problem za rad, ali njihovi roditelji mnogo puta analogono tome,
rezultate svog rada, kako uspeh tako i neuspeh, pored ličnog entuzijazma dugujem
roditeljima mnoge dece.
Monografija je prvenstveno namenjena studentima logopedije, a posebno
početnicima u logopedskom radu. | sr |