Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 29
Prikaz Erasmus plus projekta “Inclusion through social skills for learners with autism and intellectual impairments”
(Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023, 2023)
Problemi u oblasti socijalnih veština kod učenika sa poremećajem iz spektra autizma i/ili intelektualnom ometenošću (PSA i/ili IO) predstavljaju značajnu prepreku njihovom uključivanju, adaptaciji i učešću u zajednici i ...
Podučavanje dečaka sa autizmom, sa taktilnom hipersenzitivnošću, u korišćenju kozmetičkih preparata, iz medicinskih razloga
(Društvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2023)
Hipersenzitivnost na određene podražaje se javlja u proseku kod 70% dece sa poremećajima iz spektra autizma (PSA), a najčešće se javlja u taktilnom domenu. Zbog toga se kod ove dece često javljaju problemi u ponašanju ili ...
Podučavanje dečaka sa autizmom samostalnom pranju ruku
(Društvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2023)
Veliki broj dece sa poremećajima iz spektra autizma (PSA) ne obavlja svakodnevne veštine neophodne za održavanje lične higijene samostalno, stoga je cilj ove studije slučaja bio da se utvrdi uspešnost podučavanja dečaka ...
Primena metoda funkcionalne reorganizacije i kognitivno neuropsihološkog pristupa u tretmanu aleksije
(Društvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2023)
Lokalizacija funkcionalnog oštećenja, utvrđivanje neoštećenih moždanih područja, kao i očuvanih veza značajno doprinose izboru odgovarajućeg tretmana afazija.
Cilj ove studije je utvrđivanje značaja metoda funkcionalne ...
Uticaj kognitivno-bihevioralnog tretmana na eretičnu decu iz spektra autizma
(Društvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2023)
Kognitivno-motorički tretman (KMT) je metoda izbora u prvim mesecima rane intervencije kod torpidne dece iz spektra autizma (SA). Cilj istraživanje je dokazati da KMT torpidne dece iz SA superiorniji u odnosu na ostale ...
Značaj školske angažovanosti učenika za prevenciju problema ponašanja
(Društvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2023)
Školska angažovanost učenika široko je prepoznata kao multidimenzionalni konstrukt koji meri učešće, posvećenost i pažnju učenika u školi. Prepoznaju se različiti tipovi školske angažovanosti, a najučestalije se pravi ...
Dnevni boravak kao mera unapređenja tretmana mladih u sukobu sa zakonom / Day care as a measure to improve the treatment of young people who are in conflict with the law
(Društvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2023)
Savremeni pristupi u tretmanu poremećaja ponašanja u prvi plan ističu zahtev za poštovanjem osnovnih prava deteta, promovišući koncepte prevencije, pozitivnog razvoja, modela diverzionih mera, kao i inkluzivni tretman ...
Protokol auditorne rehabilitacije za korisnike slušne amplifikacije
(Društvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2023)
Oštećenje sluha predstavlja treće po učestalosti hronično zdravstveno stanje odraslog životnog doba. Incidencija oštećenja sluha je u značajnoj korelaciji sa uzrastom ispitanika te se procenjuje da svaka treća osoba starija ...
Inkluzivno obrazovanje u Evropi – rezultati evropske agencije
(Društvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2023)
Evropska agencija za posebne potrebe i inkluzivno obrazovanje (dalje Agencija) je nezavisna organizacija koja deluje kao platforma za saradnju 30 država članica. Cilj je da se unapredi obrazovna politika i praksa za učenike ...
Izbirljivost u ishrani male dece s poremećajem iz spektra autizma
(Društvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2023)
Odbijanje hrane je uobičajenost u razvojnom periodu, pri čemu 20 do 30% dece između dve i šest godina može imati poremećaje u ishrani i stroge preferencije prema hrani. Mala deca obično odbijaju da probaju novu hranu ili ...