rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Podučavanje dečaka sa autizmom samostalnom pranju ruku

Thumbnail
2023
Untitled11.pdf (717.8Kb)
Authors
Arsić, Bojana
Gajić, Anja
Majstorović, Uroš
Maćešić Petrović, Dragana
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Veliki broj dece sa poremećajima iz spektra autizma (PSA) ne obavlja svakodnevne veštine neophodne za održavanje lične higijene samostalno, stoga je cilj ove studije slučaja bio da se utvrdi uspešnost podučavanja dečaka sa PSA samostalnom pranju ruku. Ispitanik koji je podučavan veštini pranja ruku je desetogodišnji dečak dijagnostikovan sa PSA, koji nije umeo samostalno da pere ruke, već su mu prane od strane roditelja. Veština pranja ruku je podučavana primenom procedure ulančavanja u celosti (eng. total task chaining) i bila je podeljena u sedam koraka, koji su podučavani pružanjem fizičkog podsticaja koji je postepeno ukidan, sa potpunog fizičkog na delimični fizički podsticaj. Uspešnost ispitanika je merena u procentima ispravno sprovedenih koraka veštine pranja ruku. Rezultati istraživanja su pokazali da je ispitanik uspešno naučen veštini pranja ruku, odnosno sprovođenju svih koraka od kojih se veština sastoji sa 100% uspešnosti za samo 27 ponavljanja. Sprovedena je i proba ge...neralizacije naučenog, gde se od ispitanika očekivalo da pere ruke i u školskom okruženju, nasuprot kućnom gde je bio podučavan. Na probi generalizacije naučenog, ispitanik je takođe sa 100% uspešnosti prao ruke. U zaključnim razmatranjima ističemo značaj samostalnosti dece sa PSA u obavljanju elementarnih higijenskih navika, kao i značaj pravilnog podučavanja veština samopomoći.

Keywords:
pranje ruku / higijena / autizam / veštine samopomoći
Source:
Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023, 2023, 145-
Publisher:
  • Društvo defektologa Srbije
  • Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju

ISBN: 978-86-84765-61-3

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5047
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5047
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - CONF
AU  - Arsić, Bojana
AU  - Gajić, Anja
AU  - Majstorović, Uroš
AU  - Maćešić Petrović, Dragana
PY  - 2023
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5047
AB  - Veliki broj dece sa poremećajima iz spektra autizma (PSA) ne obavlja svakodnevne veštine neophodne za održavanje lične higijene samostalno, stoga je cilj ove studije slučaja bio da se utvrdi uspešnost podučavanja dečaka sa PSA samostalnom pranju ruku.
Ispitanik koji je podučavan veštini pranja ruku je desetogodišnji dečak dijagnostikovan sa PSA, koji nije umeo samostalno da pere ruke, već su mu prane od strane roditelja. Veština pranja ruku je podučavana primenom procedure ulančavanja u celosti (eng. total task chaining) i bila je podeljena u sedam koraka, koji su podučavani pružanjem fizičkog podsticaja koji je postepeno ukidan, sa potpunog fizičkog na delimični fizički podsticaj. Uspešnost ispitanika je merena u procentima ispravno sprovedenih koraka veštine pranja ruku.
Rezultati istraživanja su pokazali da je ispitanik uspešno naučen veštini pranja ruku, odnosno sprovođenju svih koraka od kojih se veština sastoji sa 100% uspešnosti za samo 27 ponavljanja. Sprovedena je i proba generalizacije naučenog, gde se od ispitanika očekivalo da pere ruke i u školskom okruženju, nasuprot kućnom gde je bio podučavan.
Na probi generalizacije naučenog, ispitanik je takođe sa 100% uspešnosti prao ruke.
U zaključnim razmatranjima ističemo značaj samostalnosti dece sa PSA u obavljanju elementarnih higijenskih navika, kao i značaj pravilnog podučavanja veština samopomoći.
PB  - Društvo defektologa Srbije
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
C3  - Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023
T1  - Podučavanje dečaka sa autizmom samostalnom pranju ruku
SP  - 145
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5047
ER  - 
@conference{
author = "Arsić, Bojana and Gajić, Anja and Majstorović, Uroš and Maćešić Petrović, Dragana",
year = "2023",
abstract = "Veliki broj dece sa poremećajima iz spektra autizma (PSA) ne obavlja svakodnevne veštine neophodne za održavanje lične higijene samostalno, stoga je cilj ove studije slučaja bio da se utvrdi uspešnost podučavanja dečaka sa PSA samostalnom pranju ruku.
Ispitanik koji je podučavan veštini pranja ruku je desetogodišnji dečak dijagnostikovan sa PSA, koji nije umeo samostalno da pere ruke, već su mu prane od strane roditelja. Veština pranja ruku je podučavana primenom procedure ulančavanja u celosti (eng. total task chaining) i bila je podeljena u sedam koraka, koji su podučavani pružanjem fizičkog podsticaja koji je postepeno ukidan, sa potpunog fizičkog na delimični fizički podsticaj. Uspešnost ispitanika je merena u procentima ispravno sprovedenih koraka veštine pranja ruku.
Rezultati istraživanja su pokazali da je ispitanik uspešno naučen veštini pranja ruku, odnosno sprovođenju svih koraka od kojih se veština sastoji sa 100% uspešnosti za samo 27 ponavljanja. Sprovedena je i proba generalizacije naučenog, gde se od ispitanika očekivalo da pere ruke i u školskom okruženju, nasuprot kućnom gde je bio podučavan.
Na probi generalizacije naučenog, ispitanik je takođe sa 100% uspešnosti prao ruke.
U zaključnim razmatranjima ističemo značaj samostalnosti dece sa PSA u obavljanju elementarnih higijenskih navika, kao i značaj pravilnog podučavanja veština samopomoći.",
publisher = "Društvo defektologa Srbije, Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju",
journal = "Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023",
title = "Podučavanje dečaka sa autizmom samostalnom pranju ruku",
pages = "145",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5047"
}
Arsić, B., Gajić, A., Majstorović, U.,& Maćešić Petrović, D.. (2023). Podučavanje dečaka sa autizmom samostalnom pranju ruku. in Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023
Društvo defektologa Srbije., 145.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5047
Arsić B, Gajić A, Majstorović U, Maćešić Petrović D. Podučavanje dečaka sa autizmom samostalnom pranju ruku. in Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023. 2023;:145.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5047 .
Arsić, Bojana, Gajić, Anja, Majstorović, Uroš, Maćešić Petrović, Dragana, "Podučavanje dečaka sa autizmom samostalnom pranju ruku" in Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023 (2023):145,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5047 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB