Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 29
Učenje na daljinu kod dece sa pormećajima senzorne integracije tokom pandemije Covid-19
(Društvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2023)
Pandemija COVID-19 imala je ogroman uticaj na svakodnevni život ljudi.
Iznenadna promena svakodnevnice i uvođenje epidemioloških mera, kao što su samoizolacija i socijalno distanciranje, bile su posebno izazovne za decu ...
Upotreba daкtilologije кod gluve i nagluve dece
(Drustvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)
Gluva i nagluva deca, uporedo sa savladavanjem procesa govora i učenjem artikulacije, koriste znakovni jezik kao svoj primarni, prvi jezik. Ovo je naročito izraženo ukoliko potiču iz porodica gluvih roditelja. Tada je i ...
Terapija interakcije roditelj-dete u tretmanu dece sa ometenošću
(Društvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2023)
Istraživanja i klinička praksa pokazuju da uključenost roditelja u tretman dece sa različitim vidovima ometenosti podstiče efikasnost tretmana. Terapija usmerena na interakciju roditelj dete (parent–child interaction ...
Tretman afazija pomoću metode virtuelni svet ’’Eva park’’
(Društvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2023)
Nakon pandemije COVID-19 veći broj studija o tretmanu afazija fokusiran je na ispitivanje efekata jezičkih terapija koje se sprovode onlajn. Jedna od metoda koja je posebno privukla pažnju istraživača je onlajn metoda ...
Dnevni boravak kao mera unapređenja tretmana mladih u sukobu sa zakonom / Day care as a measure to improve the treatment of young people who are in conflict with the law
(Društvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2023)
Savremeni pristupi u tretmanu poremećaja ponašanja u prvi plan ističu zahtev za poštovanjem osnovnih prava deteta, promovišući koncepte prevencije, pozitivnog razvoja, modela diverzionih mera, kao i inkluzivni tretman ...
Inkluzivno obrazovanje u Evropi – rezultati evropske agencije
(Društvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2023)
Evropska agencija za posebne potrebe i inkluzivno obrazovanje (dalje Agencija) je nezavisna organizacija koja deluje kao platforma za saradnju 30 država članica. Cilj je da se unapredi obrazovna politika i praksa za učenike ...
Izbirljivost u ishrani male dece s poremećajem iz spektra autizma
(Društvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2023)
Odbijanje hrane je uobičajenost u razvojnom periodu, pri čemu 20 do 30% dece između dve i šest godina može imati poremećaje u ishrani i stroge preferencije prema hrani. Mala deca obično odbijaju da probaju novu hranu ili ...
Кontradikcija aktuelnog trenutka u defektologiji –specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji
(Društvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2023)
Kontradikciju aktualnog trenutka u defektologiji – specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji čine dva, istorijski, međusobno suprotstavljena toka. Defektološki fakultet je nastao iz specijalnih škola a one su organizovane za ...
Parametri kognitivne pristupačnosti platformi za učenje namenjenih osobama sa autizmom
(Drustvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)
Kognitivna pristupačnost platformi za učenje zasniva se na njihovom
specifičnom dizajnu koji obezbeđuje lak i jednostavan pristup i korišćenje od strane
osoba sa autizmom i drugim neurorazvojnim poremećajima. Ovo ...
Zapošljavanje osoba sa autizmom – model baziran na jakim stranama
(Drustvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)
Tri vodeće kognitivne teorije autizma objašnjavaju ključne karakteristike
poremećaja iz spektra autizma nedostatkom teorije uma, deficitima egzekutivnih funkcija
i nedovoljnom centralnom koherencijom. U okviru ERASMUS + ...