rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Кontradikcija aktuelnog trenutka u defektologiji –specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji

Thumbnail
2023
Untitled2.pdf (718.5Kb)
Authors
Rapaić, Jasmina
Rapaić, Dragan
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Kontradikciju aktualnog trenutka u defektologiji – specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji čine dva, istorijski, međusobno suprotstavljena toka. Defektološki fakultet je nastao iz specijalnih škola a one su organizovane za duševno zaostale, slepu, gluvu i decu sa fizičkim (telesnim) invaliditetom. Isto kao u Evropi. Prvo je pri Višoj pedagoškoj školi osnovan defektološki odsek koji je prerastao u Višu školu a ova u Defektološki fakultet 1975. I Više škole i Fakultet obrazovali su stručnjake za rad u pomenutim specijalnim školama. Političkim, ne i naučno – stručnim, odlukama nastava za decu sa poremećajima u razvoju, potpuno je prekomponovana. Ova deca se, danas, upućuju u redovne škole. U specijalne škole se danas sve više upućuju deca iz ustanova za trajni smeštaj. Ove škole rade po redovnom planu i programu. Da su ta deca mogla da uče bila bi u ranijim specijalnim školama a ne u ustanovama socijalne zaštite. Trenutna situacija je takva da u redovnim osnovnim i srednjim školama, sa uče...nicima sa poremećajem u razvoju, rade učitelji i nastavnici koji nisu kvalifikovani za taj posao ali zato uredno vode administraciju kao da je sve u redu. Od 50 specijalnih škola danas ih ima 17 u formalnom smislu. U bivšim specijalnim školama defektolozi realizuju redovni plan i program sa decom koja nemaju obrazovne kapacitete ali kao i učitelji i defektolozi pišu da je sve u redu. Fakultet i dalje obrazuje defektologe kao i ranije za rad u specijalnim školama kojih više nema. Svršeni studenti nemaju mogućnosti da realizuju stečena znanja. Deca sa lakšim poremećajima u razvoju su u redovnim školama tako da defektolozi nemaju đake a u sadašnje, nekadašnje specijalne škole, dolaze deca bez obrazovnih potencijala. Situacija je apsurdna! I defektolozi i učitelji i nastavnici rade posao za koji nisu osposobljeni.

Keywords:
defektologija / specijalna edukacija i rehabilitacija / deca sa poremećajem u razvoju / školovanje
Source:
Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023, 2023, 36-36
Publisher:
  • Društvo defektologa Srbije
  • Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju

ISBN: 978-86-84765-61-3

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5035
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5035
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - CONF
AU  - Rapaić, Jasmina
AU  - Rapaić, Dragan
PY  - 2023
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5035
AB  - Kontradikciju aktualnog trenutka u defektologiji – specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji čine dva, istorijski, međusobno suprotstavljena toka. Defektološki fakultet je nastao iz specijalnih škola a one su organizovane za duševno zaostale, slepu, gluvu i decu sa fizičkim (telesnim) invaliditetom. Isto kao u Evropi. Prvo je pri Višoj pedagoškoj školi osnovan defektološki odsek koji je prerastao u Višu školu a ova u Defektološki fakultet 1975. I Više škole i Fakultet obrazovali su stručnjake za rad u pomenutim specijalnim školama. Političkim, ne i naučno – stručnim, odlukama nastava za decu sa poremećajima u razvoju, potpuno je prekomponovana. Ova deca se, danas, upućuju u redovne škole. U specijalne škole se danas sve više upućuju deca iz ustanova za trajni smeštaj. Ove škole rade po redovnom planu i programu. Da su ta deca mogla da uče bila bi u ranijim specijalnim školama a ne u ustanovama socijalne zaštite. Trenutna situacija je takva da u redovnim osnovnim i srednjim školama, sa učenicima sa poremećajem u razvoju, rade učitelji i nastavnici koji nisu kvalifikovani za taj posao ali zato uredno vode administraciju kao da je sve u redu. Od 50 specijalnih škola danas ih ima 17 u formalnom smislu. U bivšim specijalnim školama defektolozi realizuju redovni plan i program sa decom koja nemaju obrazovne kapacitete ali kao i učitelji i defektolozi pišu da je sve u redu. Fakultet i dalje obrazuje defektologe kao i ranije za rad u specijalnim školama kojih više nema. Svršeni studenti nemaju mogućnosti da realizuju stečena znanja. Deca sa lakšim poremećajima u razvoju su u redovnim školama tako da defektolozi nemaju đake a u sadašnje, nekadašnje specijalne škole, dolaze deca bez obrazovnih potencijala.
Situacija je apsurdna! I defektolozi i učitelji i nastavnici rade posao za koji nisu osposobljeni.
PB  - Društvo defektologa Srbije
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
C3  - Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023
T1  - Кontradikcija aktuelnog trenutka u defektologiji –specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji
EP  - 36
SP  - 36
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5035
ER  - 
@conference{
author = "Rapaić, Jasmina and Rapaić, Dragan",
year = "2023",
abstract = "Kontradikciju aktualnog trenutka u defektologiji – specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji čine dva, istorijski, međusobno suprotstavljena toka. Defektološki fakultet je nastao iz specijalnih škola a one su organizovane za duševno zaostale, slepu, gluvu i decu sa fizičkim (telesnim) invaliditetom. Isto kao u Evropi. Prvo je pri Višoj pedagoškoj školi osnovan defektološki odsek koji je prerastao u Višu školu a ova u Defektološki fakultet 1975. I Više škole i Fakultet obrazovali su stručnjake za rad u pomenutim specijalnim školama. Političkim, ne i naučno – stručnim, odlukama nastava za decu sa poremećajima u razvoju, potpuno je prekomponovana. Ova deca se, danas, upućuju u redovne škole. U specijalne škole se danas sve više upućuju deca iz ustanova za trajni smeštaj. Ove škole rade po redovnom planu i programu. Da su ta deca mogla da uče bila bi u ranijim specijalnim školama a ne u ustanovama socijalne zaštite. Trenutna situacija je takva da u redovnim osnovnim i srednjim školama, sa učenicima sa poremećajem u razvoju, rade učitelji i nastavnici koji nisu kvalifikovani za taj posao ali zato uredno vode administraciju kao da je sve u redu. Od 50 specijalnih škola danas ih ima 17 u formalnom smislu. U bivšim specijalnim školama defektolozi realizuju redovni plan i program sa decom koja nemaju obrazovne kapacitete ali kao i učitelji i defektolozi pišu da je sve u redu. Fakultet i dalje obrazuje defektologe kao i ranije za rad u specijalnim školama kojih više nema. Svršeni studenti nemaju mogućnosti da realizuju stečena znanja. Deca sa lakšim poremećajima u razvoju su u redovnim školama tako da defektolozi nemaju đake a u sadašnje, nekadašnje specijalne škole, dolaze deca bez obrazovnih potencijala.
Situacija je apsurdna! I defektolozi i učitelji i nastavnici rade posao za koji nisu osposobljeni.",
publisher = "Društvo defektologa Srbije, Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju",
journal = "Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023",
title = "Кontradikcija aktuelnog trenutka u defektologiji –specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji",
pages = "36-36",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5035"
}
Rapaić, J.,& Rapaić, D.. (2023). Кontradikcija aktuelnog trenutka u defektologiji –specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji. in Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023
Društvo defektologa Srbije., 36-36.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5035
Rapaić J, Rapaić D. Кontradikcija aktuelnog trenutka u defektologiji –specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji. in Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023. 2023;:36-36.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5035 .
Rapaić, Jasmina, Rapaić, Dragan, "Кontradikcija aktuelnog trenutka u defektologiji –specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji" in Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023 (2023):36-36,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5035 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB