Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 18
Postignuće dece tipičnog razvoja na viskonsin testu sortiranja karata / Performance of typically developing children on the wisconsin card sorting test
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)
Uvod: Viskonsin test sortiranja karata predstavlja jedan od najpoznatijih i najčešće korišćenih instrumenata za procenu egzekutivnih funkcija. Reč je o kompleksnom zadatku budući da je prethodnim faktorskim analizama ...
Kvalitet pisanja učenika u odnosu na fazu opismenjavanja / Quality of students writing in regard to the literacy phase
(Zbornik rezimea 11. Međunarodni naučni skup Specijalna edukacija i rehabilitacija danas Beograd, 29–30. oktobar 2021. godine, 2021)
Uvod: Pisanje je kompleksan proces na koji utiče niz subjektivnih i
objektivnih faktora. Veštinama pisanja deca ovladavaju u mlađim
razredima osnovne škole. U prvom i drugom razredu ovladavaju činom
pisanja i uglavnom ...
Značajnost fonološke svesnosti srpskog jezika u ovladavanju Čitanjem na engleskom jeziku kod dece sa razvojnim poremećajem Koordinacije / Importance of phonological awareness of the serbian language In early english reading in children with developmental Coordination disorder
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)
Uvod: Razvojni poremećaj koordinacije karakterišu smetnje u planiranju i
koordinaciji složenih pokreta tokom akcije, bez prethodno dijagnostikovane
intelektualne ometenosti, neurološkog ili nekog drugog senzornog ...
Akademska rezilijentnost kod gluvih i nagluvih učenika / Academic resilience in deaf and hard of haring students
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)
Uvod: Postizanje akademskog uspeha zavisi od raznih spoljašnjih i
unutrašnjih faktora. U spoljašnje faktore ubrajamo porodicu, školu i
društvenu sredinu, dok u unutrašnje ubrajamo različite individualne
faktore, ...
Unapređivanje rezilijentnosti dece u školskom okruženju / Fostering resilience in children in the school environment
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)
Uvod: Savremena praksa traga za adekvatnim programima kojima je,
kroz osnaživanje drugih sistema, moguće unaprediti rezilijentnost dece.
Jedan od važnih sistema, kome se u literaturi pridaje poseban značaj za
unapređivanje ...
Problemi ponašanja na mlađem školskom uzrastu / Behavioral problems at a younger school age
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)
Introduction: Behavioral problems that occur at a younger school age
have a negative impact on the functioning of children in different domains.
Numerous studies suggest that behavioral problems show stability
during ...
Povezanost socijalnih veština, profila samopercipirane kompetentnosti i vršnjačke prihvaćenosti kod učenika sa lakom intelektualnom ometenošću / Relationship between social skills and profiles of self-percepted competence and peer acceptance in students with mild intellectual disability
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)
Uvod: Slika o sebi jeste odraz samovrednovanja ličnih kompetencija u različitim životnim domenima. Socijalne interakcije sa drugim značajnim osobama i evaluacija vlastitog ponašanja u svakodnevnoj životnoj sredini određuju ...
Manifestacije cerebralnog ošećenja vida kod višestruko ometene dece / Manifestations of cerebral visual impairment in children with multiple disabilities
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)
Uvod: Cerebralno oštećenje vida je neurološki poremećaj koji nastaje kao posledica lezije u beloj moždanoj masi. Smatra se najčešćim uzrokom oštećenja vida kod prevremeno rođene dece i dece s cerebralnom paralizom. Osim ...
Značaj socijalnih veština za uspešno funkcionisanje učenika sa lakom intelektualnom ometenošću u školi – perspektiva nastavnika / The importance of social skills for successful functioning of students with mild intellectual disability in school – teacher perspective
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)
Uvod: Učenicima sa intelektualnom ometenošću je često potrebna podrška u razvoju socijalnih veština. Stoga je važno sagledati nastavničku perspektivu u pogledu značaja pojedinih socijalnih veština za uspešno funkcionisanje ...
Svakodnevne životne veštine dece sa vizuelnim smetnjama predškolskog uzrasta / Daily living skills of preschool children with visual impairment
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)
Uvod: Lakši oblici oštećenja vida nekada predstavljaju značajnu prepreku za optimilan razvoj i svakodnevno funkcionisanje dece, što se dovodi u vezu sa neblagovremenim oftalmološkim i ortoptičko-pleoptičkim intrevencijama ...