dc.creator | Japundža-Milisavljević, Mirjana | |
dc.creator | Đurić-Zdravković, Aleksandra | |
dc.creator | Milanović-Dobrota, Biljana | |
dc.creator | Rašković, Ivana | |
dc.date.accessioned | 2021-06-17T13:42:35Z | |
dc.date.available | 2021-06-17T13:42:35Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-84765-54-5 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2842 | |
dc.description.abstract | Jedna od definicija dečje igre odnosi se na činjenicu da je igra
višedimenzionalna aktivnost koja u sebe uključuje jaku motivisanost,
unutrašnju kontrolu, ekspresivnost i samovođenje. Ona podstiče
emocioalni razvoj, razvija kompetencije, omogućava kreativno
ispoljavanje i predstavlja prve načine učenja. Igrovne aktivnosti su
osnovni činioci odgovorni za bogaćenja iskustva učenika s
intelektualnom ometenošću (IO) i predstavljaju podlogu za usvajanje
nastavnog gradiva matematike. Usvajanje matematičkih sadržaja mora da
bude u kontekstu životnih problema i učenici treba da se fokusiraju kako
da stignu do rešenja umesto samog saopštavanja odgovora. Stoga je izuzetno
značajno primeniti metod igre kako bi se sadržaji izučavali u
autentičnim situacijama sa konkretnim predmetima.
Osnovni cilj ovako koncipiranog rada bio je da se na osnovu
teorijskih i empirijskih saznanja ukaže na značaj primene igrovnoh
aktivnosti u usvajanju matematičkih sadržaja kod učenika s IO. Podaci
su dobijeni na osnovu detaljne analize radova koji u svom fokusu imaju
empirijsku proveru primene igara u nastavi matematike.
Na osnovu rezultata relevantne literature domaćih i inostranih
autora uočava se da učenici s IO učeći kroz igru ovladavaju većim brojem
informacija i pokazuju pozitivniji stav prema matematici kao
nastavnom predmetu. U matematičkim igrama koncentracija pažnje je
povezana sa uspehom tokom igre, a naučeni sadržaji se bolje pamte i lakše
primenjuju u novim situacijama. Na časovima ponavljanja primena igre je
značajna zbog aktivnog učešća svih učenika kao i pri sistematizaciji
gradiva. Igra uloga predstavlja podsticaj za učenike da se poistovete sa
brojevima ili računskim operacijama što im omogućava bolje pamćenje
obrađene teme. Igre s pravilima podstiču učenike na aktivno
učestvovanje i koriste se u svrhu uvežbavanja, dopunjavanja i primene
računskih operacija. Motivacione igre u nastavi matematike treba da
obuhvate kognitivne sadržaje koji su identični sa aktuelenim nastavnim
gradivom.
Primena igrovnih aktivnosti u nastavi matematike za učenike s
IO podrazumeva postavljanje novih zadataka, rešavanje nerešenih
zadataka i/ili rešavanje starih zadataka na nov i efikasniji način. | |
dc.language | sr | |
dc.publisher | Društvo defektologa Srbije | |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179017/RS// | |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179025/RS// | |
dc.rights | openAccess | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.source | Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije | |
dc.subject | igre s pravilima | |
dc.subject | igre uloga | |
dc.subject | motivacione igre | |
dc.title | Igra u nastavi matematike za učenike s intelektualnom ometenošću | sr |
dc.type | conferenceObject | |
dc.rights.license | BY-SA | |
dc.citation.epage | 110 | |
dc.citation.spage | 110 | |
dc.identifier.fulltext | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/6034/bitstream_6034.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2842 | |
dc.type.version | publishedVersion | |