dc.description.abstract | Percepcija položaja dece bez roditeljskog staranja često je uslovljena mišljenjem
Lokalne zajednice u pogledu problema sa kojima se ova deca suočavaju, što rezultira
Kreiranjem specifičnog, najčešće na predrasudama i stereotipima zasnovanog
Odnosa, koji se kreće u dve krajnosti – od neosnovanog pružanja privilegija, uz
Postavljanje niskih očekivanja prema deci, do njihovog etiketiranja, marginalizacije
I odbacivanja. Drugim rečima, lokalna zajednica prema deci bez roditeljskog
Staranja razvija ili izbegavajući ili odnos sažaljenja, a neretko je prisutno
Neprepoznavanje potencijala dece i njihove uloge kao aktivnih članova zajednice.
U cilju jačanja socijalne integracije dece bez roditeljskog staranja u vršnjačku grupu
I užu zajednicu, saradnici centra za pozitivan razvoj dece i omladine – cepora, uz
Podršku trag fondacije, balkanskog fonda za demokratiju i fondacije
Kin¬der¬per¬spec¬ti¬ve, realizovali su, u periodu od novembra 2015. Godine do juna 2016.
Godine, projekat pod nazivom „zajedničkom akcijom do rešenja problema“. Projekat
Se sastojao u sprovođenju serije od 20 radionica primenjene drame, na kojima je
Učestvovalo 10 dece iz doma „jovan jovanović zmaj“ i 10 dece iz lokalnih osnovnih
Škola („zmaj jova jovanović“ i „đura daničić“), uzrasta od 12 do 15 godina. Radionice
Su bile usmerene na jačanje saradnje i razumevanja među decom, te mapiranje i izbor
Problema koji će se, kroz kreativnu akciju, predstaviti stanovništvu lokalne
Zajednice. Zajednički rad rezultirao je kreiranjem pervazivne igre (igre u realnom
Prostoru i vremenu) u kojoj su deca prikazala kvalitete i teškoće koje opažaju u samom
Naselju, ali i pozvala članove zajednice na akciju u pogledu ličnog doprinosa
Rešavanju problema. U pervazivnoj igri, na čijem cilju je postavljena bila i posebna
Izložba fotografija, učestvovalo je preko 250 posetilaca iz lokalne zajednice, a
Sama deca imala su ulogu voditelja kroz igru.
U radu će, pored opisa procesa i rezultata projekta, biti analizirani efekti
Ostvareni na menjanje negativnih i jačanje pozitivnih stavova vršnjačke grupe i uže
Lokalne zajednice ka deci bez roditeljskog staranja, kao i potencijali primene
Pervazivne igre kao sredstva za podsticanje socijalne integracije dece iz osetljivih
Grupa. | |