dc.description.abstract | Savremena naučna dostignuća u pedagogiji promenila su tra-
dicionalni pristup rada u osnovnoj školi. Akcenat je stavljen na
razvoj novih metodologija preventivno-korektivnog rada u cilju
uklanjanja, ublažavanja i ispravljanja razvojnih smetnji i problema
u učenju. Tako, preventivno-korektivni rad postaje jedan od značaj-
nih principa edukacije i rehabilitacije dece ometene u razvoju,
bez obzira da li se ta deca vaspitavaju i obrazuju u posebnim (spe-
cijalnim) ili redovnim školama.
Elementi preventivno-korektivnog rada prisutni su, više
ili manje, u celokupnom obrazovno-vaspitnom radu sa decom omete-
nom u razvoju, a realizuju se kroz nastavne i vannastavne aktivnos-
ti. Osnovna paradigma je, da se problemi u učenju mogu savladati
ili ublažiti razvojem sposobnosti na kojima se učenje zasniva, a
ne prostim ponavljanjem gradiva.
Praktikum je prvenstveno namenjen studentima osnovnih aka-
demskih studija Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilita-
ciju. Rukopis prati program predmeta Metodika preventivno-ko-
rektivnog rada sa decom sa motoričkim poremećajima školskog uz-
rasta, koji se sluša na studijskom programu Specijalna edukacija
i rehabilitacija osoba sa motoričkim poremećajima. Neophodan
je za praćenje nastave ovog predmeta i pripremu ispita. U metodo-
loškom smislu, praktikum je koncipiran u odnosu na savremeni
pristup edukaciji dece ometene u razvoju, pa samim tim može biti
koristan i za stručnjake koji su ranije diplomirali na ovom Fa-
kultetu. Metodološki okvir je prepoznatnjiv i primenjiv u radu i
sa drugim kategorija dece ometene u razvoju na školskom uzrastu | |