dc.description.abstract | Tekst, koji je pred čitaocima, namenjen je, pre svega, studentima
Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Smera za Somato-
pediju, ali i studentima ostalih visokih škola i fakulteta, koji pri-
premaju stručnjake za saradnička, kao i vaspitačka zanimanja, a koji će
se, tokom svog rada, susretati sa decom sa smetnjama u razvoju. On je, ta-
kođe, namenjen i svim stručnjacima, koji se već bave vaspitnim radom,
kao i radom u razvojnim savetovalištima, a žele da svoje znanje inovi-
raju i obogate znanjima iz oblasti razvojne procene i tretmana dece sa
smetnjama u razvoju.
Praktikum je osmišljen tako da odgovori na zahteve programa
predmeta „Razvojna procena i tretman dece sa motoričkim poremećaji-
ma predškolskog uzrasta“, ali i da sistematizuje dosadašnja znanja i
ponudi nova rešenja u procesu procene i tretmana dece sa smetnjama u
razvoju.
Tekst je koncipiran tako da, čitaoca, najpre, upozna sa teorijskim
osnovama, ne samo metoda i tehnika razvojne procene, već i važnosti
pravovremenog i adekvatnog razvoja određene sposobnosti za ukupan
razvoj deteta. Aktivnosti, koje se preduzimaju u cilju tretmana, za-
mišljene su tako da zadovolje dečiju prirodnu potrebu za igrom, a da
istovremeno, ispoštuju sve zahteve organizovanog, ciljanog i vođenog
tretmana.
Kako se znanja iz oblasti razvojne procene i tretmana stalno ino-
viraju, a u oblasti tretmana velikim delom zavise i od kreativnosti
defektologa, ponuđeni testovi i aktivnosti u cilju tretmana, ne treba
da budu shvaćeni kao konačni.
Nastojale smo da, izborom i tumačenjem testova, kao i strukturi-
sanjem aktivnosti tretmana, na savremen i široj čitalačkoj publici,
prijemčiv način, implementiramo bogatu tradiciju razvojne procene
i tretmana, u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji, u savremeni pri-
stup rada u ovoj oblasti.
Autori | |