Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 121
O znakovnom jeziku
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Izdavački centar (ICF), 2018)
Cilj poglavlja „Uvodni stavovi o znakovnom jeziku” je da
upozna studente sa nastankom znakovnih jezika, uvodnim, opreč-
nim, stavovima o njihovom korišćenju, kao i počecima njihove
upotrebe. Ističe se potreba za ...
Istorija tiflopedagogije pregled istorijskog razvoja opšte i srpske tiflopedagogije
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2012)
Istorija tiflopedagogije, kao posebna edukološka disciplina, prouča-
va istorijski razvoj vaspitanja i obrazovanja osoba sa oštećenim vidom i
kao takva pripada porodici srodnih naučnih disciplina, koje proučavaju
istorijski ...
Poremećaji komunikacije kod traumatskih oštećenja mozga
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2012)
Zatvorene povrede mozga uzrokuju veoma raznoliku i
kompleksnu sliku oštećenja komunikacije. Poremećaji se javljaju
u obliku afazije, neafazičkih deficita jezika, dizartrije, apraksije govora,
mutizma, ali se manifestuju ...
Osnovi specijalne edukacije i rehabilitacije osoba sa motoričkim poremećajima (Osnovi Somatopedije) IV izdanje
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF), 2019)
Biološke osnove ponašanja
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2017)
Fenomen ponašanja predmet je istraživanja još od antičkog doba i
pojave prvih filozofskih dela. Ipak, samostalne naučne discipline čiji
je predmet izučavanja ponašanje smatraju se relativno mladim. Poslednjih
godina ...
Programi prevencije poremećaja ponašanja u školi
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2010)
Uobličavanjem jedinstvenog konceptualno-metodološkog pri-
stupa prevenciji poremećaja ponašanja stvoreni su teorijski
okviri neophodni za naučno zasnovano planiranje raznovrsnih
preventivnih programa, ciljno usmerenih ...
Skrining poremećaja komunikacije
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2010)
Ideja za ovu monografiju nastala je tokom mog jednomesečnog boravka
na Univerzitetu u Oksfordu, 2005. godine. Moje interesovanje za oblast pervazivnih
poremećaja razvoja uslovilo je potrebu da se ozbiljnije pozabavim
procenom ...
Umerena intelektualna ometenost
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2008)
U proteklom periodu na našim prostorima publikovano je više
udžbenika i monografija koji su se bavili fenomenom intelektualne
ometenosti. Međutim, ovo je prva monografska publikacija
isključivo posvećena izučavanju ...
Uvod u opštu psihologiju
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF), 2015)
Kada je pre otprilike sto trideset godina psihologija tek nastala, njeno
polje interesovanja bilo je prilično usko i daleko od svakodnevnih i važnih ljudskih
problema, a njene mogućnosti da čoveku pomogne u upoznavanju ...
Cerebralna paraliza - praksičke i kognitivne funkcije
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2011)
Petnaest godina nakon pojave prvog izdanja monografije „Cerebralna
paraliza - praksičke i kognitivne funkcije”, pred Vama je i drugo
izdanje ove monografije. Dva osnovna razloga su nas motivisala da
se pojavi drugo ...