rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Programi prevencije poremećaja ponašanja u školi

Authorized Users Only
2010
Authors
Žunić-Pavlović, Vesna
Popović-Ćitić, Branislava
Pavlović, Miroslav
Book (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Uobličavanjem jedinstvenog konceptualno-metodološkog pri- stupa prevenciji poremećaja ponašanja stvoreni su teorijski okviri neophodni za naučno zasnovano planiranje raznovrsnih preventivnih programa, ciljno usmerenih ka stvaranju uslova koji podstiču i omogućavaju pozitivan razvoj dece i omladine. Visok nivo saglasnosti naučnika o faktorima koji su u osnovi nastajanja i održavanja poremećaja ponašanja, jasno koncipiranje konkretnih preventivnih modela, ustanovljavanje principa i efektivnih strategija preventivnog delovanja, omogućili su si- stematsko i plansko kreiranje velikog broja programa prevencije poremećaja ponašanja. Ti programi, ostvaruju značajne efekte u razvijanju prosocijalnih i sprečavanju javljanja različitih ob- lika problematičnih ponašanja. Knjiga Programi prevencije poremećaja ponašanja u školi predstavlja odraz nastojanja Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju i Odeljenja za prevenciju i tretman poremećaja ponašanja da promovišu kvalitet... i kvantitet preventivnih programa u obrazovno-vaspitnim ustanovama. Ključni preduslov za uspešnu prevenciju poremećaja ponašanja je poznavanje savremenih dostignuća teorije, istraživanja i prakse u ovoj oblasti. Tako se, ova publikacija nadovezuje na knjigu Prevencija prestupništva dece i omladine u kojoj su, na osnovu kritičkog pregleda i analize savremenih teorijskih i praktičnih saznanja o uspešnom preventivnom delovanju, sumirane bazične pretpostavke i postulati na kojima se zasniva razvijanje efektivnih aktivnosti preventivnog karaktera. Svrha knjige je da profesionalcima i službama ponudi informacije i uputstva koji mogu biti od pomoći u identifikovanju, izboru i primeni rešenja za narastajući problem poremećaja ponašanja dece i omladine. Koncipiranje uspešnih preventivnih programa je zahtevan, ali ne i nemoguć zadatak. Uvažavanje i pridržavanje ključnih pravila u kontinuiranom i postepenom procesu prventivnog delovanja je osnovni zahtev za izgrađivanje efektivnog sistema prevencije poremećaja ponašanja. Nažalost, naša sredina još uvek ne raspolaže dovoljnim brojem efektivnih programa prevencije poremećaja ponašanja. Razlozi tome su brojni

Source:
2010, 203-
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation

ISBN: 978-86-80113-92-0

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1801
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/1801
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - BOOK
AU  - Žunić-Pavlović, Vesna
AU  - Popović-Ćitić, Branislava
AU  - Pavlović, Miroslav
PY  - 2010
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/1801
AB  - Uobličavanjem jedinstvenog konceptualno-metodološkog pri-
stupa prevenciji poremećaja ponašanja stvoreni su teorijski
okviri neophodni za naučno zasnovano planiranje raznovrsnih
preventivnih programa, ciljno usmerenih ka stvaranju uslova
koji podstiču i omogućavaju pozitivan razvoj dece i omladine.
Visok nivo saglasnosti naučnika o faktorima koji su u osnovi
nastajanja i održavanja poremećaja ponašanja, jasno koncipiranje
konkretnih preventivnih modela, ustanovljavanje principa i
efektivnih strategija preventivnog delovanja, omogućili su si-
stematsko i plansko kreiranje velikog broja programa prevencije
poremećaja ponašanja. Ti programi, ostvaruju značajne efekte u
razvijanju prosocijalnih i sprečavanju javljanja različitih ob-
lika problematičnih ponašanja.
Knjiga Programi prevencije poremećaja ponašanja u školi
predstavlja odraz nastojanja Fakulteta za specijalnu edukaciju
i rehabilitaciju i Odeljenja za prevenciju i tretman poremećaja
ponašanja da promovišu kvalitet i kvantitet preventivnih
programa u obrazovno-vaspitnim ustanovama. Ključni preduslov
za uspešnu prevenciju poremećaja ponašanja je poznavanje
savremenih dostignuća teorije, istraživanja i prakse u ovoj
oblasti. Tako se, ova publikacija nadovezuje na knjigu Prevencija
prestupništva dece i omladine u kojoj su, na osnovu kritičkog
pregleda i analize savremenih teorijskih i praktičnih saznanja o
uspešnom preventivnom delovanju, sumirane bazične pretpostavke
i postulati na kojima se zasniva razvijanje efektivnih aktivnosti
preventivnog karaktera. Svrha knjige je da profesionalcima
i službama ponudi informacije i uputstva koji mogu biti od
pomoći u identifikovanju, izboru i primeni rešenja za narastajući
problem poremećaja ponašanja dece i omladine.
Koncipiranje uspešnih preventivnih programa je zahtevan,
ali ne i nemoguć zadatak. Uvažavanje i pridržavanje ključnih
pravila u kontinuiranom i postepenom procesu prventivnog
delovanja je osnovni zahtev za izgrađivanje efektivnog sistema
prevencije poremećaja ponašanja. Nažalost, naša sredina
još uvek ne raspolaže dovoljnim brojem efektivnih programa
prevencije poremećaja ponašanja. Razlozi tome su brojni
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
T1  - Programi prevencije poremećaja ponašanja u školi
SP  - 203
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1801
ER  - 
@book{
author = "Žunić-Pavlović, Vesna and Popović-Ćitić, Branislava and Pavlović, Miroslav",
year = "2010",
abstract = "Uobličavanjem jedinstvenog konceptualno-metodološkog pri-
stupa prevenciji poremećaja ponašanja stvoreni su teorijski
okviri neophodni za naučno zasnovano planiranje raznovrsnih
preventivnih programa, ciljno usmerenih ka stvaranju uslova
koji podstiču i omogućavaju pozitivan razvoj dece i omladine.
Visok nivo saglasnosti naučnika o faktorima koji su u osnovi
nastajanja i održavanja poremećaja ponašanja, jasno koncipiranje
konkretnih preventivnih modela, ustanovljavanje principa i
efektivnih strategija preventivnog delovanja, omogućili su si-
stematsko i plansko kreiranje velikog broja programa prevencije
poremećaja ponašanja. Ti programi, ostvaruju značajne efekte u
razvijanju prosocijalnih i sprečavanju javljanja različitih ob-
lika problematičnih ponašanja.
Knjiga Programi prevencije poremećaja ponašanja u školi
predstavlja odraz nastojanja Fakulteta za specijalnu edukaciju
i rehabilitaciju i Odeljenja za prevenciju i tretman poremećaja
ponašanja da promovišu kvalitet i kvantitet preventivnih
programa u obrazovno-vaspitnim ustanovama. Ključni preduslov
za uspešnu prevenciju poremećaja ponašanja je poznavanje
savremenih dostignuća teorije, istraživanja i prakse u ovoj
oblasti. Tako se, ova publikacija nadovezuje na knjigu Prevencija
prestupništva dece i omladine u kojoj su, na osnovu kritičkog
pregleda i analize savremenih teorijskih i praktičnih saznanja o
uspešnom preventivnom delovanju, sumirane bazične pretpostavke
i postulati na kojima se zasniva razvijanje efektivnih aktivnosti
preventivnog karaktera. Svrha knjige je da profesionalcima
i službama ponudi informacije i uputstva koji mogu biti od
pomoći u identifikovanju, izboru i primeni rešenja za narastajući
problem poremećaja ponašanja dece i omladine.
Koncipiranje uspešnih preventivnih programa je zahtevan,
ali ne i nemoguć zadatak. Uvažavanje i pridržavanje ključnih
pravila u kontinuiranom i postepenom procesu prventivnog
delovanja je osnovni zahtev za izgrađivanje efektivnog sistema
prevencije poremećaja ponašanja. Nažalost, naša sredina
još uvek ne raspolaže dovoljnim brojem efektivnih programa
prevencije poremećaja ponašanja. Razlozi tome su brojni",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation",
title = "Programi prevencije poremećaja ponašanja u školi",
pages = "203",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1801"
}
Žunić-Pavlović, V., Popović-Ćitić, B.,& Pavlović, M.. (2010). Programi prevencije poremećaja ponašanja u školi. 
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 203.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1801
Žunić-Pavlović V, Popović-Ćitić B, Pavlović M. Programi prevencije poremećaja ponašanja u školi. 2010;:203.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1801 .
Žunić-Pavlović, Vesna, Popović-Ćitić, Branislava, Pavlović, Miroslav, "Programi prevencije poremećaja ponašanja u školi" (2010):203,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1801 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB