rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Istorija tiflopedagogije pregled istorijskog razvoja opšte i srpske tiflopedagogije

Authorized Users Only
2012
Authors
Pavlović, Sonja
Book (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Istorija tiflopedagogije, kao posebna edukološka disciplina, prouča- va istorijski razvoj vaspitanja i obrazovanja osoba sa oštećenim vidom i kao takva pripada porodici srodnih naučnih disciplina, koje proučavaju istorijski razvoj vaspitanja i obrazovanja osoba sa posebnim potrebama. Po prirodi predmeta, istorija tiflopedagogije pripada posebnom ogranku opšte istorije prosvetnog i naučnog rada. Zasnovana na metodo- loškim načelima interdisciplinarnosti i multidisciplinarnosti, savremena istraživanja u oblasti istorije vaspitanja i obrazovanja osoba sa posebnim potrebama okupljaju stručnjake raznih naučnih usmerenja, te stoga ne zaostaju za srodnim istraživanjima u ostalim oblastima pro- svetnog i naučnog rada. Proučavanje postanka i razvoja prosvetnih i naučnih delatnosti po- čiva na sagledavanju opštih okolnosti društvenog i istorijskog razvoja. Stoga predmetni istraživači polaze od savremenih dostignuća istorij- ske nauke i oslanjaju se na radove istoričara, prvenstveno... onih koji nepo- srednom obradom i objavljivanjem istorijskih izvora stvaraju preduslove za razvoj predmetnih istraživanja u oblasti prosvetne istorije. Na isto- rijskoj osnovi počivaju istraživački napori pedagoga, koji proučavanju prosvetne istorije pristupaju u sklopu predmetnog sagledavanja isto- rijskog razvoja pedagoških pojava. Na istoj osnovi počivaju i istraži- vački napori sociologa, usmereni ka proučavanju mesta i uloge prosvet- nih i naučnih delatnosti u sklopu opšteg društvenog razvoja. O visokim naučnim dometima savremenih istraživanja u oblasti opšte istorije prosvetnih i naučnih delatnosti svedoči i pojava zna- čajnih monografskih radova i predmetnih zbornika, posvećenih isto- rijskom razvoju raznih oblasti vaspitanja i obrazovanja osoba sa poseb- nim potrebama. Mnogi od takvih radova posvećeni su upravo istoriji tiflopedagogije. Iz potrebe za upoznavanjem domaće stručne i ostale javnosti sa savre- menim dostignućima na polju opšte tiflopedagoške istorije proističe i potreba za novim osvrtom na istorijski razvoj srpske tiflopedagogije, iako proučavanje mnogih složenih pitanja na tom polju još uvek nije za- okruženo čak ni u oblasti osnovnih istraživanja. Stoga je, radi budućeg dovršavanja zostalih poslova, bilo potrebno pristupiti pisanju jednog ovakvog preglednog rada, koji je nastao uz oslonac na dostignuća domaćih i stranih istraživanja u oblasti istorije vaspitanja i obrazovanja oso- ba sa oštećenim vidom i istorijskog razvoja tiflopedagogije kao posebne naučne discipline.

Source:
2012, 1-445
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju

ISBN: 978-86-80113-89-0

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3953
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3953
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - BOOK
AU  - Pavlović, Sonja
PY  - 2012
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3953
AB  - Istorija tiflopedagogije, kao posebna edukološka disciplina, prouča-
va istorijski razvoj vaspitanja i obrazovanja osoba sa oštećenim vidom i
kao takva pripada porodici srodnih naučnih disciplina, koje proučavaju
istorijski razvoj vaspitanja i obrazovanja osoba sa posebnim potrebama.
Po prirodi predmeta, istorija tiflopedagogije pripada posebnom
ogranku opšte istorije prosvetnog i naučnog rada. Zasnovana na metodo-
loškim načelima interdisciplinarnosti i multidisciplinarnosti,
savremena istraživanja u oblasti istorije vaspitanja i obrazovanja osoba
sa posebnim potrebama okupljaju stručnjake raznih naučnih usmerenja, te
stoga ne zaostaju za srodnim istraživanjima u ostalim oblastima pro-
svetnog i naučnog rada.
Proučavanje postanka i razvoja prosvetnih i naučnih delatnosti po-
čiva na sagledavanju opštih okolnosti društvenog i istorijskog razvoja.
Stoga predmetni istraživači polaze od savremenih dostignuća istorij-
ske nauke i oslanjaju se na radove istoričara, prvenstveno onih koji nepo-
srednom obradom i objavljivanjem istorijskih izvora stvaraju preduslove
za razvoj predmetnih istraživanja u oblasti prosvetne istorije. Na isto-
rijskoj osnovi počivaju istraživački napori pedagoga, koji proučavanju
prosvetne istorije pristupaju u sklopu predmetnog sagledavanja isto-
rijskog razvoja pedagoških pojava. Na istoj osnovi počivaju i istraži-
vački napori sociologa, usmereni ka proučavanju mesta i uloge prosvet-
nih i naučnih delatnosti u sklopu opšteg društvenog razvoja.
O visokim naučnim dometima savremenih istraživanja u oblasti
opšte istorije prosvetnih i naučnih delatnosti svedoči i pojava zna-
čajnih monografskih radova i predmetnih zbornika, posvećenih isto-
rijskom razvoju raznih oblasti vaspitanja i obrazovanja osoba sa poseb-
nim potrebama. Mnogi od takvih radova posvećeni su upravo istoriji
tiflopedagogije.
Iz potrebe za upoznavanjem domaće stručne i ostale javnosti sa savre-
menim dostignućima na polju opšte tiflopedagoške istorije proističe
i potreba za novim osvrtom na istorijski razvoj srpske tiflopedagogije,
iako proučavanje mnogih složenih pitanja na tom polju još uvek nije za-
okruženo čak ni u oblasti osnovnih istraživanja. Stoga je, radi budućeg
dovršavanja zostalih poslova, bilo potrebno pristupiti pisanju jednog
ovakvog preglednog rada, koji je nastao uz oslonac na dostignuća domaćih
i stranih istraživanja u oblasti istorije vaspitanja i obrazovanja oso-
ba sa oštećenim vidom i istorijskog razvoja tiflopedagogije kao posebne
naučne discipline.
PB  - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
T1  - Istorija tiflopedagogije pregled istorijskog razvoja opšte i srpske tiflopedagogije
EP  - 445
SP  - 1
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3953
ER  - 
@book{
author = "Pavlović, Sonja",
year = "2012",
abstract = "Istorija tiflopedagogije, kao posebna edukološka disciplina, prouča-
va istorijski razvoj vaspitanja i obrazovanja osoba sa oštećenim vidom i
kao takva pripada porodici srodnih naučnih disciplina, koje proučavaju
istorijski razvoj vaspitanja i obrazovanja osoba sa posebnim potrebama.
Po prirodi predmeta, istorija tiflopedagogije pripada posebnom
ogranku opšte istorije prosvetnog i naučnog rada. Zasnovana na metodo-
loškim načelima interdisciplinarnosti i multidisciplinarnosti,
savremena istraživanja u oblasti istorije vaspitanja i obrazovanja osoba
sa posebnim potrebama okupljaju stručnjake raznih naučnih usmerenja, te
stoga ne zaostaju za srodnim istraživanjima u ostalim oblastima pro-
svetnog i naučnog rada.
Proučavanje postanka i razvoja prosvetnih i naučnih delatnosti po-
čiva na sagledavanju opštih okolnosti društvenog i istorijskog razvoja.
Stoga predmetni istraživači polaze od savremenih dostignuća istorij-
ske nauke i oslanjaju se na radove istoričara, prvenstveno onih koji nepo-
srednom obradom i objavljivanjem istorijskih izvora stvaraju preduslove
za razvoj predmetnih istraživanja u oblasti prosvetne istorije. Na isto-
rijskoj osnovi počivaju istraživački napori pedagoga, koji proučavanju
prosvetne istorije pristupaju u sklopu predmetnog sagledavanja isto-
rijskog razvoja pedagoških pojava. Na istoj osnovi počivaju i istraži-
vački napori sociologa, usmereni ka proučavanju mesta i uloge prosvet-
nih i naučnih delatnosti u sklopu opšteg društvenog razvoja.
O visokim naučnim dometima savremenih istraživanja u oblasti
opšte istorije prosvetnih i naučnih delatnosti svedoči i pojava zna-
čajnih monografskih radova i predmetnih zbornika, posvećenih isto-
rijskom razvoju raznih oblasti vaspitanja i obrazovanja osoba sa poseb-
nim potrebama. Mnogi od takvih radova posvećeni su upravo istoriji
tiflopedagogije.
Iz potrebe za upoznavanjem domaće stručne i ostale javnosti sa savre-
menim dostignućima na polju opšte tiflopedagoške istorije proističe
i potreba za novim osvrtom na istorijski razvoj srpske tiflopedagogije,
iako proučavanje mnogih složenih pitanja na tom polju još uvek nije za-
okruženo čak ni u oblasti osnovnih istraživanja. Stoga je, radi budućeg
dovršavanja zostalih poslova, bilo potrebno pristupiti pisanju jednog
ovakvog preglednog rada, koji je nastao uz oslonac na dostignuća domaćih
i stranih istraživanja u oblasti istorije vaspitanja i obrazovanja oso-
ba sa oštećenim vidom i istorijskog razvoja tiflopedagogije kao posebne
naučne discipline.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju",
title = "Istorija tiflopedagogije pregled istorijskog razvoja opšte i srpske tiflopedagogije",
pages = "445-1",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3953"
}
Pavlović, S.. (2012). Istorija tiflopedagogije pregled istorijskog razvoja opšte i srpske tiflopedagogije. 
Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju., 1-445.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3953
Pavlović S. Istorija tiflopedagogije pregled istorijskog razvoja opšte i srpske tiflopedagogije. 2012;:1-445.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3953 .
Pavlović, Sonja, "Istorija tiflopedagogije pregled istorijskog razvoja opšte i srpske tiflopedagogije" (2012):1-445,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3953 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB