Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 189
Lexical-semantic processing of nouns in preschool children
(University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation Publishing Center of the Faculty, 2020)
The aim of the study is to determine the characteristics of lexical-semantic processing of nouns in children aged five and a half to seven years. The sample consists of 60 children, of which 30 (50%) are boys and 30 (50%) ...
Povezanost stigme i crta ličnosti sa kvalitetom života roditelja dece sa poremećajem iz spektra autizma i motoričkim poremećajima
(Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију, 2020)
Osnovni cilj studije je utvrditi značaj povezanosti i prediktivnog uticaja različitih tipova stigme i crta ličnosti roditelja dece sa poremećajem iz spektra autizma i dece sa motoričkim poremećajima na kvalitet njihovog ...
Samoodređenje odraslih osoba sa intelektualnom ometenošću
(Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију, 2020)
Samoodređenje čini skup veština, znanja i uverenja koja omogućavaju pojedincu da samostalno usmeri svoje ponašanje ka željenom cilju. Poslednjih nekoliko decenija u literaturi je primetno povećano interesovanje za samoodređenje ...
Kvalitet života porodice gluve dece / Quality of life of families with hearing impaired child
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2020)
The family plays the most important role in the life of each individual,
and especially in the life of a person who needs additional support due to
developmental disabilities. In a situation when the child is deaf, the ...
Uloga igre u razvoju gluve i nagluve dece predškolskog uzrasta / The role of children's play in the Development of deaf and hard of hearing Children of preschool age
(Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih i Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Univerzitet u Tuzli, 2020)
Osnovni cilj rada je da se pregledom dostupne literature ukaže na ulogu igre u razvoju gluve i
nagluve dece predškolskog uzrasta. Polazi se od teorijskog okvira koji ukazuje na edukativan
karakter dečije igre, kao ...
Socijalne kompetencije i školski uspeh gluvih i nagluvih učenika viših razreda osnovne škole / Social competencies and academic achievement in deaf and hard of hearing students in the higher grades of primary school
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2020)
School plays an important role in the personality development of children and
adolescents as aplace where the ability
to establish social relations is developed
and improved and which can also affect school success. The ...
Inkluzivno obrazovanje i problem nasilja prema učenicima sa razvojnim smetnjama / Inclusive education and the problem of violence against students with developmental disabilities
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2020)
In modern times, educational system is, among other things, based on the principle of inclusivity, which means that education must be accessible and adapted to everyone’s needs so that it enables each individual to develop, ...
Doprinos ranih psihoanalitičkih učenja o mehanizmima odbrane psihologiji ometenosti / Contribution of early psychoanalytic learning About mechanisms of defense to psychology of Disability
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2020)
This paper deals with mechanisms of defense, analyzing its usefulness and
contribution to the psychology of disability. Only the early psychoanalytic
concepts of the mechanisms of defense are discussed since this is their ...
Ključne odrednice konstukta rezilijentnosti / Key determinants of the resilience construct
(Izdavačko preduzeće socijalna misaoRepublički zavod za socijalnu zaštitu SrbijeFakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju Univerziteta u Beogradu, 2020)
Koreni proučavanja rezilijentnosti, kao jednog od predstavnika modela pozitiv-
nog razvoja, vezuju se za izučavanje uspešnog razvoja dece u situacijama rizika ili
nedaća. U tom smislu, rezilijentnost se predstavlja putem ...
Onlajn nastava za učenike sa smetnjama u razvoju: potencijali i ograničenja / Online learning for students with disabilities: potentials and limitations
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2020)
Thanks to availability and some positive effects, online learning is the subject of longstanding interest of scientists and
professionals in the field of education. In the
context of the COVID-19 pandemic, online learning ...