Onlajn nastava za učenike sa smetnjama u razvoju: potencijali i ograničenja
Online learning for students with disabilities: potentials and limitations
2020
Преузимање 🢃
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Thanks to availability and some positive effects, online learning is the subject of longstanding interest of scientists and
professionals in the field of education. In the
context of the COVID-19 pandemic, online learning has become a common form of primary and secondary education, including for students with disabilities. Previous
research does not provide a clear answer to the question of whether online learning can be aligned with the needs of students with disabilities in order to achive educational outcomes. The aim of this paper is to contribute to the better understanding of the potentials and limitations of online learning in students with disabilities. The paper analyzes the roles of parents and teachers in online learning, as well as current problems in the implementation during the pandemic COVID-19. A further consideration of these issues can have important implications for creating an adequate online environment for these students and providing appropriate
support to t...eachers and parents.
Zahvaljujući pristupačnosti i nekim pozitivnim efektima, onlajn nastava je predmet dugogodišnjeg interesovanja naučnih i stručnih radnika u oblasti obrazovanja. U uslovima pandemije COVID-19 onlajn nastava postala je uobičajeni vid osnovnog i srednjeg obrazovanja, uključujući i učenike sa smetnjama u razvoju. Dosadašnja istraživanja ne daju jasan odgovor na pitanje da li onlajn nasta- va može da se uskladi sa potrebama učenika sa smetnjama u razvoju i omogući ostvarivanje ishoda obrazovanja. Cilj ovog rada je da doprinese razumevanju potencijala i ograničenja u primeni onlajn nastave kod učenika sa smetnjama u razvoju. U radu su analizirane uloge roditelja i nastavnika u onlajn nasta- vi, kao i aktuelni problemi u realizaciji nastave tokom pandemije COVID-19. Razmatranje ovih pitanja može imati važne implikacije za kreiranje adek- vatnog onlajn okruženja za ove učenike i obezbeđivanje odgovarajuće podrške na- stavnicima i roditeljima
Кључне речи:
online environment / special education / COVID-19 / onlajn okruženje / specijalna edukacija / COVID-19Извор:
Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova, 2020, 115-122Издавач:
- Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
URI
http://www.icf.fasper.bg.ac.rs/zbornici/20201221_1-ZBORNIK-RADOVA-SKUP-NAC_2020.pdfhttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3456
Колекције
Институција/група
rFASPERTY - CONF AU - Matović, Milica AU - Žunić-Pavlović, Vesna PY - 2020 UR - http://www.icf.fasper.bg.ac.rs/zbornici/20201221_1-ZBORNIK-RADOVA-SKUP-NAC_2020.pdf UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3456 AB - Thanks to availability and some positive effects, online learning is the subject of longstanding interest of scientists and professionals in the field of education. In the context of the COVID-19 pandemic, online learning has become a common form of primary and secondary education, including for students with disabilities. Previous research does not provide a clear answer to the question of whether online learning can be aligned with the needs of students with disabilities in order to achive educational outcomes. The aim of this paper is to contribute to the better understanding of the potentials and limitations of online learning in students with disabilities. The paper analyzes the roles of parents and teachers in online learning, as well as current problems in the implementation during the pandemic COVID-19. A further consideration of these issues can have important implications for creating an adequate online environment for these students and providing appropriate support to teachers and parents. AB - Zahvaljujući pristupačnosti i nekim pozitivnim efektima, onlajn nastava je predmet dugogodišnjeg interesovanja naučnih i stručnih radnika u oblasti obrazovanja. U uslovima pandemije COVID-19 onlajn nastava postala je uobičajeni vid osnovnog i srednjeg obrazovanja, uključujući i učenike sa smetnjama u razvoju. Dosadašnja istraživanja ne daju jasan odgovor na pitanje da li onlajn nasta- va može da se uskladi sa potrebama učenika sa smetnjama u razvoju i omogući ostvarivanje ishoda obrazovanja. Cilj ovog rada je da doprinese razumevanju potencijala i ograničenja u primeni onlajn nastave kod učenika sa smetnjama u razvoju. U radu su analizirane uloge roditelja i nastavnika u onlajn nasta- vi, kao i aktuelni problemi u realizaciji nastave tokom pandemije COVID-19. Razmatranje ovih pitanja može imati važne implikacije za kreiranje adek- vatnog onlajn okruženja za ove učenike i obezbeđivanje odgovarajuće podrške na- stavnicima i roditeljima PB - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju C3 - Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova T1 - Onlajn nastava za učenike sa smetnjama u razvoju: potencijali i ograničenja T1 - Online learning for students with disabilities: potentials and limitations EP - 122 SP - 115 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3456 ER -
@conference{ author = "Matović, Milica and Žunić-Pavlović, Vesna", year = "2020", abstract = "Thanks to availability and some positive effects, online learning is the subject of longstanding interest of scientists and professionals in the field of education. In the context of the COVID-19 pandemic, online learning has become a common form of primary and secondary education, including for students with disabilities. Previous research does not provide a clear answer to the question of whether online learning can be aligned with the needs of students with disabilities in order to achive educational outcomes. The aim of this paper is to contribute to the better understanding of the potentials and limitations of online learning in students with disabilities. The paper analyzes the roles of parents and teachers in online learning, as well as current problems in the implementation during the pandemic COVID-19. A further consideration of these issues can have important implications for creating an adequate online environment for these students and providing appropriate support to teachers and parents., Zahvaljujući pristupačnosti i nekim pozitivnim efektima, onlajn nastava je predmet dugogodišnjeg interesovanja naučnih i stručnih radnika u oblasti obrazovanja. U uslovima pandemije COVID-19 onlajn nastava postala je uobičajeni vid osnovnog i srednjeg obrazovanja, uključujući i učenike sa smetnjama u razvoju. Dosadašnja istraživanja ne daju jasan odgovor na pitanje da li onlajn nasta- va može da se uskladi sa potrebama učenika sa smetnjama u razvoju i omogući ostvarivanje ishoda obrazovanja. Cilj ovog rada je da doprinese razumevanju potencijala i ograničenja u primeni onlajn nastave kod učenika sa smetnjama u razvoju. U radu su analizirane uloge roditelja i nastavnika u onlajn nasta- vi, kao i aktuelni problemi u realizaciji nastave tokom pandemije COVID-19. Razmatranje ovih pitanja može imati važne implikacije za kreiranje adek- vatnog onlajn okruženja za ove učenike i obezbeđivanje odgovarajuće podrške na- stavnicima i roditeljima", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju", journal = "Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova", title = "Onlajn nastava za učenike sa smetnjama u razvoju: potencijali i ograničenja, Online learning for students with disabilities: potentials and limitations", pages = "122-115", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3456" }
Matović, M.,& Žunić-Pavlović, V.. (2020). Onlajn nastava za učenike sa smetnjama u razvoju: potencijali i ograničenja. in Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju., 115-122. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3456
Matović M, Žunić-Pavlović V. Onlajn nastava za učenike sa smetnjama u razvoju: potencijali i ograničenja. in Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova. 2020;:115-122. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3456 .
Matović, Milica, Žunić-Pavlović, Vesna, "Onlajn nastava za učenike sa smetnjama u razvoju: potencijali i ograničenja" in Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” - Zbornik radova (2020):115-122, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3456 .