Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 39
Laka intelektualna ometenost-kognitivne i bihejvioralne specifičnosti / Mild intellectual disability- cognitive and bihevioral perspectives
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2010)
Istraživanje tretira pokušaj rasvetljavanja specifičnosti kognitivnog i
intelektualnog funkcionisanja dece s lakom intelektualnom ometenošću
u relaciji sa specifičnostima ponašanja i socio-emocionalnog funkcionisanja
...
Bihejvioralni i emocionalni problemi osoba sa intelektualnom ometenošću / Behavioral and emotional problems of persons with intellectual disability
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2010)
Problemi u ponašanju uobičajeni su među osobama sa intelektualnom
ometenošću (IO). Teško ih je definisati jer zavise od percepcije ljudi iz okoline
ovih osoba. Osobe sa IO koje ispoljavaju problematično ponašanje, ...
Komunikativne veštine osoba sa intelektualnom ometenošću / Communicative skills in persons with intellectual disability
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2013)
Ograničenja i teškoće u razvoju komunikativnih sposobnosti, kao i
mogućnosti funkcionalne primene stečenih znanja, predstavljaju jednu od osnovnih
krakteristika saznajnog i socijalnog razvoja osoba sa intelektualnom ...
Problemi u socijalnom ponašanju učenika sa lakom intelektualnom ometenošću / Problems in social behavior of students with mild intellectual disabilities
(Društvo defektologa Vojvodine, 2018)
Nivo intelektualnog razvoja predstavlja osnovni riziko-faktor za razvoj poremećaja u ponašanju i prisustvo mentalnih oboljenja kod populacije sa intelektualnom ometenošću (IO). Prisustvo različitih oblika izmijenjenog ...
Odnos akademske samoefikasnosti i anksioznosti kod osoba sa lakom i umerenom intelektualnom ometenošću / The relation between academic Self-efficacy and anxsiety in Persons with mild and moderate Intellectual disability
(Nacionalni naučni skup
„edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji”
Zbornik radova, 2019)
Cilj istraživanja je utvrđivanje odnosa akademske samoefikasnosti i anksi-
oznosti kod učenika sa lakom intelektualnom ometenošću (LIO) i umerenom
intelektualnom ometenošću (UIO).
Uzorkom je obuhvaćeno 72 ispitnika sa ...
Potreba za podrškom za život u zajednici kod odraslih osoba s lakom intelektualnom ometenošću
(Društvo defektologa Srbije, 2019)
Veštine potrebne za život u zajednici sastavni su deo svih skala za
procenu adaptivnog funkcionisanja. U poslednje vreme fokus naučne javnosti sve
više se pomera sa merenja performansi u oblasti adaptivnog funkcionisanja ...
Repetitivno ponašanje kod učenika sa lakom i umerenom intelektualnom ometenošću
(Resursni centar za specijalnu edukaciju, 2019)
Repetitivno ponašanje karakterišu ponavljajući pokreti, neobični senzorni odgovori,
ograničena interesovanja, rutine i rituali. Iako se repetitivna ponašanja najčešće dovode
u vezu sa poremećajima iz spektra autizma, ...
Socijalna kompetencija učenika sa lakom intelektualnom ometenošću u školskom okruženju / Social competence of students with mild intellectual disabilities in the school environment
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2011)
Razvoj socijalne kompetencije zasniva se na usvajanju socijalnih veština putem ostvarivanja
interakcija u užoj i široj društvenoj zajednici. Nivo razvijenosti tih sposobnosti manifestuje
se inicijacijom odgovora, kojima ...
Stavovi prema socijalnoj participaciji osoba sa intelektualnom ometenošču / Attitudes toward social participation of persons with intellectual disability
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2010)
Stavovi predstavljaju sistem procene, osećanja ili tendencije prema određenoj
osobi ili pojavi. Oni mogu biti pozitivni ili negativni, što zavise od
mnogo različitih faktora kao što su: nivo obrazovanja, socijalni i ...
Selektivnost vizuelne pažnje kod adolescenata sa lakom i umerenom intelektualnom ometenošću
(Društvo defektologa Srbije, 2019)
Cilj istraživanja je da se utvrdi nivo selektivnosti vizuelne pažnje kod
adolescenata sa lakom i umerenom intelektualnom ometenošću.
U istraživanju je učestvovalo pedeset tri ispitanika sa intelektualnom
ometenošću, oba ...