Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 1734
Specifičnosti konceptualno-produkcionog sistema voljne motorne akcije kao prediktori invalidnosti kod osoba sa multiplom sklerozom / Specifics of the conceptual-production system of voluntary motor action as predictors of disability in patients with multiple sclerosis
(Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију, 2013)
Teorijska postavka istraživanja zasniva se na mišljenju Vigotskog, da akokod osobe nastane bolest ili oštećenje u jednom trenutku životnog ciklusa oniutiču na to da funkcionisanje i razvoj osoba budu specifični. Cilj ...
Promena stavova prema učenicima sa Daunovim sindromom primenom programa zamišljenog kontakta / Changes of attitudes toward students with down syndrome using the program of imagined contact
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2017)
Procena efikasnosti programa zamišljenog kontakta značajna je
jer pruža saznanja o opravdanosti njihove primene u nastavi.
Cilj ovog istraživanja je da se utvrdi da li program zamišljenog
kontakta utiče na stavove učenika ...
Zakon o sprečavanju nasilja u porodici – ograničenja i rizici / Law on prevention of Domestic violence – limitations and risks
(Drustvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF), 2017)
U radu će biti predstavljena kritička analiza novousvojenog Zakona o
sprečavanju nasilja u porodici. Analizirajući pojmovnu problematiku, kao
i okvir primene predmetnog zakona autori će pokušati da ukažu na manjkavosti ...
Sociometrijski status učenika sa razvojnim smetnjama i učenika sa zdravstvenim teškoćama u redovnoj školi / Sociometric status of students with Developmental disabilities and students with health Difficulties in mainstream school
(Drustvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF), 2017)
Sociometrijski status učenika je pokazatelj prihvaćenosti pojedinca u određenoj grupi i može biti prediktor različitih oblika ponašanja. Istraživanja
ukazuju da učenici sa razvojnim smetnjama i zdravstvenim teškoćama
ostvaruju ...
Efikasnost neurofidbek treninga u radu sa decom sa poremećajem iz autističkog spektra / The efficiency of neurofeedback training in working with children with autism spectrum disorders
(Drustvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF), 2018)
Neurofidbek je neinvazivna metoda samoregulacije s ciljem postizanja
promene u kortikalnoj aktivnosti preko procesa operantnog uslovljavanja.
Pojedini autori smatraju da neurofidbek predstavlja trening moždanih
funkcija ...
Psychological distress among adolescents with hearing impairment: the predictive strength of gender, degree of hearing loss, school type and parents’ communication competence / Psihološka uznemirenost kod adolescenata sa Oštećenjem sluha: prediktivna snaga pola, stepena Oštećenja sluha, obrazovanja i komunikacijske Kompetentnosti roditelja
(Drustvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF), 2018)
This study investigated the predictive strength of gender (male and female),
degree of hearing loss (mild/moderate and severe/profound), school type (school
of the deaf, mainstreams with special services and inclusive ...
Percepcija kvaliteta odeljenjske klime u odnosu na školski uspeh gluvih i nagluvih učenika / Relations between perceiving the quality of classroom climate and academic achievement of deaf and hard of hearing students
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2019)
Veliki broj gluve i nagluve dece se obrazuje u školama za gluve i nagluve učenike. Razlozi su brojni, a među najznačajnijim su korišćenje znakovnog jezika, tim
profesionalaca obučen za rad sa gluvim i nagluvim učenicima ...
Sensory profile of children with autism / Senzorni profil dece s autizmom
(IKM – Skopje, 2018)
Međusobna integracija različitih senzornih infomacija omogućava interpretaciju stimulusa iz okoline. Brojni izvori u literaturi upućuju na jasne dokaze o tome da je neadekvatna senzorna obrada prisutna kod dece s poremećajem ...
Izazovi i mogućnosti socijalne inkluzije romske dece u obrazovni sistem / Challenges and opportunities of social inclusion roman children in educational system
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2016)
U uvodnom delu rada razmatraju se modeli socijalne integracije
Roma i Deklaracija „Dekade inkluzije Roma (2005-2015)”. U okviru
ove decenije usvojene su brojne Strategije i Akcioni planovi kojima
je krajnji cilj unapređenje ...
Demographic characteristics of people suffering multiple sclerosis as determinants of social participation
(University of East Sarajevo, Faculty of Medicine; University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2014)
Multiple sclerosis (MS) causes disability. Participation of people with MS in social
activities is insufficiently researched area in special education. Finding the determinants
of social participation of persons with MS ...