dc.creator | Đurić-Zdravković, Aleksandra | |
dc.date.accessioned | 2021-06-17T14:09:02Z | |
dc.date.available | 2021-06-17T14:09:02Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-6203-140-2 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3298 | |
dc.description.abstract | Udžbenik Pedagogija osoba s poremećajem intelektualnog
razvoja namenjen je pre svega studentima Fakulteta za specijalnu
edukaciju i rehabilitaciju studijskog programa Specijalna edukacija i rehabilitacija osoba s teškoćama u mentalnom razvoju, kao
i svim drugim studentima i pojedincima koji su zainteresovani
za ovu tematiku. Sadržaj udžbenika usaglašen je sa silabusom predmeta istoimenog naziva koji se izučava u okviru studijskog programa Fakulteta. Glavni cilj udžbenika je da se studenti upoznaju
s osnovnim naučnim, teorijskim i praktičnim informacijama o
organizaciji i sadržaju obrazovanja i vaspitanja učenika*
s intelektualnom ometenošću (IO).
Ovaj udžbenik podeljen je na tri dela. Svaki od njih sastoji se iz
nekoliko poglavlja. Prvi deo udžbenika usmeren je na upoznavanje sa
korenima uspostavljanja podrške osobama s intelektualnom ometenošću, najpre u svetu, a docnije i u Srbiji. Nadalje, u ovom delu udžbenika daje se prikaz konceptualizacije intelektualne ometenosti
i ostalih stanja koja mogu da budu povezana s ovom dijagnostičkom
kategorijom, od momenta početka bavljenja ovim problemima u svetu do današnjih dana. Značajan segment sadržaja ovog dela posvećen
je sposobnostima važnim za obrazovanje učenika s intelektualnom
ometenošću, kao i za sadašnje mogućnosti njihovog školovanja. Sva
navedena poglavlja obrađena u prvom delu neophodna su za jasnije
razumevanje sadržaja koji o kojima je reč u drugom i trećem delu
udžbenika. Drugi deo udžbenika posvećen je osnovnim pedagoškim
znanjima iz oblasti specijalne edukacije učenika s poremećajem
intelektualnog razvoja. Ta znanja obuhvataju gledišta savremenog sistema obrazovanja i vaspitanja i savremene organizacije u nastavi sa učenicima s poremećajem intelektualnog razvoja. U tom
smislu razmatraju se osnovni pedagoški pojmovi koji se koriste u
svakodnevnom radu defektologa zaposlenog u specijalizovanim i
redovnim osnovnim i srednjim školama. U trećem delu prikaza-
na je savremena organizacija planiranja i programiranja u nasta-
vi sa učenicima s poremećajem intelektualnog razvoja. Akcenat je
stavljen na specifičnosti nastavnog rada sa učenicima s intelek-
tualnom ometenošću. Posebna pažnja posvećuje se organizaciji i
sadržaju obrazovno-vaspitnog rada, otkrivaju se metode, oblici i
sredstva koja se koriste u nastavi s ovim učenicima.
Autor se nada da će bazični termini iz ovog udžbenika pred-
stavljati trajnu osnovu znanja budućih defektologa-oligofrenolo-
ga, sadašnjih studenata koji tek ulaze u svet proučavanja specijalne
edukacije. Intencija autora je da se termini objašnjeni u ovom udž-
beniku aktivno koriste pri savladavanju sadržaja studijskog pro-
grama na kasnijim godinama studija.
Autor unapred zahvaljuje na svim budućim sugestijama i saveti-
ma koji su svakako dobrodošli. | |
dc.publisher | Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju | |
dc.rights | closedAccess | |
dc.source | Pedagogija osoba s poremećajem intelektualnog razvoja | |
dc.title | Pedagogija osoba s poremećajem intelektualnog razvoja | sr |
dc.type | book | |
dc.type | book | |
dc.rights.license | ARR | |
dc.citation.other | udžbenik, izdanje: 1 | |
dc.citation.spage | 222 | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3298 | |
dc.type.version | publishedVersion | |