Pedagogija osoba s poremećajem intelektualnog razvoja
Само за регистроване кориснике
2020
Књига (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Udžbenik Pedagogija osoba s poremećajem intelektualnog
razvoja namenjen je pre svega studentima Fakulteta za specijalnu
edukaciju i rehabilitaciju studijskog programa Specijalna edukacija i rehabilitacija osoba s teškoćama u mentalnom razvoju, kao
i svim drugim studentima i pojedincima koji su zainteresovani
za ovu tematiku. Sadržaj udžbenika usaglašen je sa silabusom predmeta istoimenog naziva koji se izučava u okviru studijskog programa Fakulteta. Glavni cilj udžbenika je da se studenti upoznaju
s osnovnim naučnim, teorijskim i praktičnim informacijama o
organizaciji i sadržaju obrazovanja i vaspitanja učenika*
s intelektualnom ometenošću (IO).
Ovaj udžbenik podeljen je na tri dela. Svaki od njih sastoji se iz
nekoliko poglavlja. Prvi deo udžbenika usmeren je na upoznavanje sa
korenima uspostavljanja podrške osobama s intelektualnom ometenošću, najpre u svetu, a docnije i u Srbiji. Nadalje, u ovom delu udžbenika daje se prikaz konceptualizacije intelektualne ometenosti
i ...ostalih stanja koja mogu da budu povezana s ovom dijagnostičkom
kategorijom, od momenta početka bavljenja ovim problemima u svetu do današnjih dana. Značajan segment sadržaja ovog dela posvećen
je sposobnostima važnim za obrazovanje učenika s intelektualnom
ometenošću, kao i za sadašnje mogućnosti njihovog školovanja. Sva
navedena poglavlja obrađena u prvom delu neophodna su za jasnije
razumevanje sadržaja koji o kojima je reč u drugom i trećem delu
udžbenika. Drugi deo udžbenika posvećen je osnovnim pedagoškim
znanjima iz oblasti specijalne edukacije učenika s poremećajem
intelektualnog razvoja. Ta znanja obuhvataju gledišta savremenog sistema obrazovanja i vaspitanja i savremene organizacije u nastavi sa učenicima s poremećajem intelektualnog razvoja. U tom
smislu razmatraju se osnovni pedagoški pojmovi koji se koriste u
svakodnevnom radu defektologa zaposlenog u specijalizovanim i
redovnim osnovnim i srednjim školama. U trećem delu prikaza-
na je savremena organizacija planiranja i programiranja u nasta-
vi sa učenicima s poremećajem intelektualnog razvoja. Akcenat je
stavljen na specifičnosti nastavnog rada sa učenicima s intelek-
tualnom ometenošću. Posebna pažnja posvećuje se organizaciji i
sadržaju obrazovno-vaspitnog rada, otkrivaju se metode, oblici i
sredstva koja se koriste u nastavi s ovim učenicima.
Autor se nada da će bazični termini iz ovog udžbenika pred-
stavljati trajnu osnovu znanja budućih defektologa-oligofrenolo-
ga, sadašnjih studenata koji tek ulaze u svet proučavanja specijalne
edukacije. Intencija autora je da se termini objašnjeni u ovom udž-
beniku aktivno koriste pri savladavanju sadržaja studijskog pro-
grama na kasnijim godinama studija.
Autor unapred zahvaljuje na svim budućim sugestijama i saveti-
ma koji su svakako dobrodošli.
Извор:
Pedagogija osoba s poremećajem intelektualnog razvoja, 2020, 222-Издавач:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
Институција/група
rFASPERTY - BOOK AU - Đurić-Zdravković, Aleksandra PY - 2020 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3298 AB - Udžbenik Pedagogija osoba s poremećajem intelektualnog razvoja namenjen je pre svega studentima Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju studijskog programa Specijalna edukacija i rehabilitacija osoba s teškoćama u mentalnom razvoju, kao i svim drugim studentima i pojedincima koji su zainteresovani za ovu tematiku. Sadržaj udžbenika usaglašen je sa silabusom predmeta istoimenog naziva koji se izučava u okviru studijskog programa Fakulteta. Glavni cilj udžbenika je da se studenti upoznaju s osnovnim naučnim, teorijskim i praktičnim informacijama o organizaciji i sadržaju obrazovanja i vaspitanja učenika* s intelektualnom ometenošću (IO). Ovaj udžbenik podeljen je na tri dela. Svaki od njih sastoji se iz nekoliko poglavlja. Prvi deo udžbenika usmeren je na upoznavanje sa korenima uspostavljanja podrške osobama s intelektualnom ometenošću, najpre u svetu, a docnije i u Srbiji. Nadalje, u ovom delu udžbenika daje se prikaz konceptualizacije intelektualne ometenosti i ostalih stanja koja mogu da budu povezana s ovom dijagnostičkom kategorijom, od momenta početka bavljenja ovim problemima u svetu do današnjih dana. Značajan segment sadržaja ovog dela posvećen je sposobnostima važnim za obrazovanje učenika s intelektualnom ometenošću, kao i za sadašnje mogućnosti njihovog školovanja. Sva navedena poglavlja obrađena u prvom delu neophodna su za jasnije razumevanje sadržaja koji o kojima je reč u drugom i trećem delu udžbenika. Drugi deo udžbenika posvećen je osnovnim pedagoškim znanjima iz oblasti specijalne edukacije učenika s poremećajem intelektualnog razvoja. Ta znanja obuhvataju gledišta savremenog sistema obrazovanja i vaspitanja i savremene organizacije u nastavi sa učenicima s poremećajem intelektualnog razvoja. U tom smislu razmatraju se osnovni pedagoški pojmovi koji se koriste u svakodnevnom radu defektologa zaposlenog u specijalizovanim i redovnim osnovnim i srednjim školama. U trećem delu prikaza- na je savremena organizacija planiranja i programiranja u nasta- vi sa učenicima s poremećajem intelektualnog razvoja. Akcenat je stavljen na specifičnosti nastavnog rada sa učenicima s intelek- tualnom ometenošću. Posebna pažnja posvećuje se organizaciji i sadržaju obrazovno-vaspitnog rada, otkrivaju se metode, oblici i sredstva koja se koriste u nastavi s ovim učenicima. Autor se nada da će bazični termini iz ovog udžbenika pred- stavljati trajnu osnovu znanja budućih defektologa-oligofrenolo- ga, sadašnjih studenata koji tek ulaze u svet proučavanja specijalne edukacije. Intencija autora je da se termini objašnjeni u ovom udž- beniku aktivno koriste pri savladavanju sadržaja studijskog pro- grama na kasnijim godinama studija. Autor unapred zahvaljuje na svim budućim sugestijama i saveti- ma koji su svakako dobrodošli. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju T2 - Pedagogija osoba s poremećajem intelektualnog razvoja T1 - Pedagogija osoba s poremećajem intelektualnog razvoja SP - 222 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3298 ER -
@book{ author = "Đurić-Zdravković, Aleksandra", year = "2020", abstract = "Udžbenik Pedagogija osoba s poremećajem intelektualnog razvoja namenjen je pre svega studentima Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju studijskog programa Specijalna edukacija i rehabilitacija osoba s teškoćama u mentalnom razvoju, kao i svim drugim studentima i pojedincima koji su zainteresovani za ovu tematiku. Sadržaj udžbenika usaglašen je sa silabusom predmeta istoimenog naziva koji se izučava u okviru studijskog programa Fakulteta. Glavni cilj udžbenika je da se studenti upoznaju s osnovnim naučnim, teorijskim i praktičnim informacijama o organizaciji i sadržaju obrazovanja i vaspitanja učenika* s intelektualnom ometenošću (IO). Ovaj udžbenik podeljen je na tri dela. Svaki od njih sastoji se iz nekoliko poglavlja. Prvi deo udžbenika usmeren je na upoznavanje sa korenima uspostavljanja podrške osobama s intelektualnom ometenošću, najpre u svetu, a docnije i u Srbiji. Nadalje, u ovom delu udžbenika daje se prikaz konceptualizacije intelektualne ometenosti i ostalih stanja koja mogu da budu povezana s ovom dijagnostičkom kategorijom, od momenta početka bavljenja ovim problemima u svetu do današnjih dana. Značajan segment sadržaja ovog dela posvećen je sposobnostima važnim za obrazovanje učenika s intelektualnom ometenošću, kao i za sadašnje mogućnosti njihovog školovanja. Sva navedena poglavlja obrađena u prvom delu neophodna su za jasnije razumevanje sadržaja koji o kojima je reč u drugom i trećem delu udžbenika. Drugi deo udžbenika posvećen je osnovnim pedagoškim znanjima iz oblasti specijalne edukacije učenika s poremećajem intelektualnog razvoja. Ta znanja obuhvataju gledišta savremenog sistema obrazovanja i vaspitanja i savremene organizacije u nastavi sa učenicima s poremećajem intelektualnog razvoja. U tom smislu razmatraju se osnovni pedagoški pojmovi koji se koriste u svakodnevnom radu defektologa zaposlenog u specijalizovanim i redovnim osnovnim i srednjim školama. U trećem delu prikaza- na je savremena organizacija planiranja i programiranja u nasta- vi sa učenicima s poremećajem intelektualnog razvoja. Akcenat je stavljen na specifičnosti nastavnog rada sa učenicima s intelek- tualnom ometenošću. Posebna pažnja posvećuje se organizaciji i sadržaju obrazovno-vaspitnog rada, otkrivaju se metode, oblici i sredstva koja se koriste u nastavi s ovim učenicima. Autor se nada da će bazični termini iz ovog udžbenika pred- stavljati trajnu osnovu znanja budućih defektologa-oligofrenolo- ga, sadašnjih studenata koji tek ulaze u svet proučavanja specijalne edukacije. Intencija autora je da se termini objašnjeni u ovom udž- beniku aktivno koriste pri savladavanju sadržaja studijskog pro- grama na kasnijim godinama studija. Autor unapred zahvaljuje na svim budućim sugestijama i saveti- ma koji su svakako dobrodošli.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju", journal = "Pedagogija osoba s poremećajem intelektualnog razvoja", title = "Pedagogija osoba s poremećajem intelektualnog razvoja", pages = "222", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3298" }
Đurić-Zdravković, A.. (2020). Pedagogija osoba s poremećajem intelektualnog razvoja. in Pedagogija osoba s poremećajem intelektualnog razvoja Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju., 222. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3298
Đurić-Zdravković A. Pedagogija osoba s poremećajem intelektualnog razvoja. in Pedagogija osoba s poremećajem intelektualnog razvoja. 2020;:222. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3298 .
Đurić-Zdravković, Aleksandra, "Pedagogija osoba s poremećajem intelektualnog razvoja" in Pedagogija osoba s poremećajem intelektualnog razvoja (2020):222, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3298 .