Приказ основних података о документу
Model podrške mladima bez roditeljskog staranja u procesu osamostaljivanja
dc.creator | Popović-Ćitić, Branislava | |
dc.creator | Bukvić, Lidija | |
dc.date.accessioned | 2021-06-17T14:08:38Z | |
dc.date.available | 2021-06-17T14:08:38Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3291 | |
dc.description.abstract | Suočavanje sa zahtevima samostalnog života smatra se jednim od ključnih izazova sa kojima se mladi bez roditeljskog staranja, posebno oni koji se nalaze na domskom smeštaju u ustanovama za decu i mlade, susreću po izlasku iz sistema socijalne zaštite. Uvažavajući važnost i značaj uspešne adaptacije na tranzicije vezane za proces osamostaljivanja, tim organizacija civilnog društva, na čelu sa Cepora – Centrom za pozitivan razvoj dece i omladine, koncipirao je, u saradnji sa Centrom za zaštitu odojčadi, dece i omladine – Beograd, i uz finansijsku podršku Kinderperspectief i Trag fondacije, participativni model podrške mladima koji se nalaze u procesu pripreme za samostalan život. Model je organizovan u formi integrativnog devetomesečnog programa obuke koji se zasniva na komplementarnoj primeni grupnog, individualnog i rada u zajednici, te obuhvata tri strukturno celovite i međusobno povezane komponente. Prvu komponentu čine aktivnosti grupne podrške koje se sprovode kroz radioničarski rad sa ciljem unapređenja ključnih socijalnih i emocionalnih veština mladih, kao što su komunikacija, rešavanje konflikata, odupiranje socijalnim pritiscima, samokontrola, samoefikasnost. Druga komponenta podrazumeva pružanje individualne podrške, u formi tradicionalnog jedan-na-jedan mentorstva, ciljno usmerene na emocionalno osnaživanje i prevazilaženje ličnih teškoća mladih. Treća komponenta zasniva se na organizovanju aktivnosti u zajednici koje podrazumevaju umrežavanje mladih sa značajnim lokalnim akterima, a u cilju njihovog osnaživanja da koriste raspoložive resurse iz okruženja. Model je pilotiran tokom 2019. godine, na uzorku od 34 mladih bez roditeljskog staranja, uz kontinuiranu evaluaciju u formi vršnjačke procene od strane samih mladih koji su bili deo sistema i imali iskustvo procesa osamostaljivanja. U radu će biti predstavljeni struktura i sadržaj programskih komponenti, opis principa rada i načina primene konkretnih intervencija, kao i smernice za implementaciju programa podrške u praksi. | |
dc.language | sr | |
dc.publisher | Zbornik rezimea – Stručno-naučna konferencija sa međunarodnim učešćem „Dani defektologa Srbije”, Beograd, 20– 23.02.2020 | |
dc.rights | openAccess | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.source | Zbornik rezimea Stručno-naučna konferencija sa Međunarodnim učešćem | |
dc.subject | mladi bez roditeljskog staranja | |
dc.subject | proces osamostaljivanja | |
dc.subject | model podrške | |
dc.title | Model podrške mladima bez roditeljskog staranja u procesu osamostaljivanja | sr |
dc.type | conferenceObject | |
dc.rights.license | BY-SA | |
dc.citation.epage | 159 | |
dc.citation.other | : 159-159 | |
dc.citation.spage | 159 | |
dc.description.other | Dani defektologa Srbije | |
dc.identifier.fulltext | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/3148/bitstream_3148.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3291 | |
dc.type.version | publishedVersion |