Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 756
Lexical-semantic processing of nouns in preschool children
(University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation Publishing Center of the Faculty, 2020)
The aim of the study is to determine the characteristics of lexical-semantic processing of nouns in children aged five and a half to seven years. The sample consists of 60 children, of which 30 (50%) are boys and 30 (50%) ...
Maladaptivna regulacija emocija i dimenzije vezanosti: da li je suzbijanje ekspresije emocija povezano sa nesigurnom vezanošću? / Maladaptive emotion regulation and attachment dimensions: is the suppression of emotion expression related to attachment insecurity?
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)
Uvod: Povezanost kvaliteta vezanosti i određenih aspekata regulacije emocija bila je predmet brojnih studija. Po nekim shvatanjima, i adaptivne i maladap- tivne strategije prevladavanja se mogu posmatrati kao manifestacije ...
Značajnost fonološke svesnosti srpskog jezika u ovladavanju čitanjem na engleskom jeziku kod dece sa razvojnim poremećajem koordinacije / Importance of phonological awareness of the Serbian language in early English reading in children with developmental coordination disorder
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)
Uvod: Razvojni poremećaj koordinacije karakterišu smetnje u planiranju i ko- ordinaciji složenih pokreta tokom akcije, bez prethodno dijagnostikovane inte- lektualne ometenosti, neurološkog ili nekog drugog senzornog ...
Manje kontrole, više poverenja: roditeljstvo i eksternalizovani problemi adolescenata / Control less, trust more: parenting and externalising problems of adolescents
(Institut za pedagoška istraživanja, 2021)
Slab roditeljski nadzor, negativni vaspitni postupci i nesigurno vezivanje prepoznaju se kao rizični faktori za ispoljavanje eksternalizovanih problema u adolescenciji. Cilj istraživanja predstavlja sagledavanje uloge koju ...
Uloga igre u razvoju gluve i nagluve dece predškolskog uzrasta / The role of children's play in the Development of deaf and hard of hearing Children of preschool age
(Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih i Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Univerzitet u Tuzli, 2020)
Osnovni cilj rada je da se pregledom dostupne literature ukaže na ulogu igre u razvoju gluve i
nagluve dece predškolskog uzrasta. Polazi se od teorijskog okvira koji ukazuje na edukativan
karakter dečije igre, kao ...
Stvaralački kutak - preliminarno saopštenje
(Resursni centar za specijalnu edukaciju, 2021)
Bavljenje likovnim aktivnostima omogućava detetu, ali i odraslom razvoj svih aspekata ličnosti: kreativni, čulni, motorički, emocionalni, socijalni i saznajni. Značaj umetnosti za ličnu, socijalnu i kulturnu ekspresiju je ...
Uticaj pandemije Covid-19 na kvalitet života kod dece i odraslih sa poremećajem govora / The impact of the Covid-19 pandemic on the quality of life in children and adults with speech disorders
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)
Kvalitet života pojedinca obuhvata široke domene zdravstvenih, socijalnih, emocionalnih i profesionalnih aspekata. Pojava pandemije COVID-19 uslovila je uvođenje specifičnih epidemioloških mera, što je dovelo do promena u ...
Značenje autizma – šta bi radni instruktori trebalo da znaju?
(Drustvo defektologa Srbije, 2022)
U evropskim zemljama stepen zaposlenosti osoba sa autizmom retko prelazi
10%. Zaposlene osobe sa autizmom uglavnom nemaju pristup kompetitivnom obliku
zapošljavanja uz podršku, a njihove mesečne zarade su često niže od ...
Struktura porodica osoba sa cerebralnom paralizom
(Resursni centar za specijalnu edukaciju, 2021)
Tradicionalna definicija porodicu definiše kao osnovnu društvenu ćeliju, i smatra se da je svrha njenog postojanja da se tokom različitih životnih faza obezbede uslovi za rast i razvoj njenih članova.
U ovom radu prikazana ...
Rana intervencija za decu sa oštećenjem vida
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF), 2021)
Do devedesetih godina prošlog veka rana intervencija organizovana je
po modelu pedagoško-psihološke i socijalne pomoći, u kome je profilaksa sekundarnih
smetnji u razvoju imala primat u odnosu na tretman i prilagođavan ...