Značenje autizma – šta bi radni instruktori trebalo da znaju?
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
U evropskim zemljama stepen zaposlenosti osoba sa autizmom retko prelazi
10%. Zaposlene osobe sa autizmom uglavnom nemaju pristup kompetitivnom obliku
zapošljavanja uz podršku, a njihove mesečne zarade su često niže od primanja kolega za
isti posao i nivo kvalifikacija. Jedan od razloga je i nedovoljno strukturiran program obuke
za radne instruktore i druge stručnjake koji bi trebalo da učestvuju u pripremi osoba sa
autizmom za radne aktivnosti. To je i bio motiv da se kreira međunarodni, on-line
program obuke za radne instruktore osoba sa autizmom, koji sadrži šest modula:
Značenje autizma, Teškoće osoba sa autizmom na radnom mestu; Razvoj i upravljanje
kompetencijama zaposlenih osoba sa autizmom; Radna prava osoba sa autizmom u
međunarodnom, evropskom i nacionalnom kontekstu; Proces izbora kandidata za posao
prilagođen osobama sa autizmom i Organizacijska socijalizacija. Partnerska organizacija
iz Srbije bila je zadužena za razvoj prvog modula. Kurikulum je kreiran u nekol...iko faza:
analiza literature, panel diskusija, fokus grupe sa radnim instruktorima i razmena ideja sa
drugim partnerskim organizacijama. Konačnu strukturu prvog modula čini pet sesija:
Karakteristike osoba sa autizmom, Eksplanatorni koncepti autizma (hipoteze deficita
teorije uma, egzekutivnih funkcija i loše centralne koherencije) primenjeni na radno
okruženje; Podtipovi autizma i heterogenost spektra; Pristup autizmu baziran na jakim
stranama i Vodič za poslodavce. Očekujemo da će kurikulum obuke imati svoj konačni
oblik tek nakon pilotiranja projekta, kada će celokupan program obuke biti dostupan i na
srpskom govornom području.
Кључне речи:
autizam / zapošljavanje / obuka / podrškaИзвор:
Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Zlatibor,17- 20. Februar, 2022., 2022, 215-215Издавач:
- Drustvo defektologa Srbije
Институција/група
rFASPERTY - CONF AU - Petrović, Sunčica AU - Glumbić, Nenad PY - 2022 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4157 AB - U evropskim zemljama stepen zaposlenosti osoba sa autizmom retko prelazi 10%. Zaposlene osobe sa autizmom uglavnom nemaju pristup kompetitivnom obliku zapošljavanja uz podršku, a njihove mesečne zarade su često niže od primanja kolega za isti posao i nivo kvalifikacija. Jedan od razloga je i nedovoljno strukturiran program obuke za radne instruktore i druge stručnjake koji bi trebalo da učestvuju u pripremi osoba sa autizmom za radne aktivnosti. To je i bio motiv da se kreira međunarodni, on-line program obuke za radne instruktore osoba sa autizmom, koji sadrži šest modula: Značenje autizma, Teškoće osoba sa autizmom na radnom mestu; Razvoj i upravljanje kompetencijama zaposlenih osoba sa autizmom; Radna prava osoba sa autizmom u međunarodnom, evropskom i nacionalnom kontekstu; Proces izbora kandidata za posao prilagođen osobama sa autizmom i Organizacijska socijalizacija. Partnerska organizacija iz Srbije bila je zadužena za razvoj prvog modula. Kurikulum je kreiran u nekoliko faza: analiza literature, panel diskusija, fokus grupe sa radnim instruktorima i razmena ideja sa drugim partnerskim organizacijama. Konačnu strukturu prvog modula čini pet sesija: Karakteristike osoba sa autizmom, Eksplanatorni koncepti autizma (hipoteze deficita teorije uma, egzekutivnih funkcija i loše centralne koherencije) primenjeni na radno okruženje; Podtipovi autizma i heterogenost spektra; Pristup autizmu baziran na jakim stranama i Vodič za poslodavce. Očekujemo da će kurikulum obuke imati svoj konačni oblik tek nakon pilotiranja projekta, kada će celokupan program obuke biti dostupan i na srpskom govornom području. PB - Drustvo defektologa Srbije C3 - Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Zlatibor,17- 20. Februar, 2022. T1 - Značenje autizma – šta bi radni instruktori trebalo da znaju? EP - 215 SP - 215 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4157 ER -
@conference{ author = "Petrović, Sunčica and Glumbić, Nenad", year = "2022", abstract = "U evropskim zemljama stepen zaposlenosti osoba sa autizmom retko prelazi 10%. Zaposlene osobe sa autizmom uglavnom nemaju pristup kompetitivnom obliku zapošljavanja uz podršku, a njihove mesečne zarade su često niže od primanja kolega za isti posao i nivo kvalifikacija. Jedan od razloga je i nedovoljno strukturiran program obuke za radne instruktore i druge stručnjake koji bi trebalo da učestvuju u pripremi osoba sa autizmom za radne aktivnosti. To je i bio motiv da se kreira međunarodni, on-line program obuke za radne instruktore osoba sa autizmom, koji sadrži šest modula: Značenje autizma, Teškoće osoba sa autizmom na radnom mestu; Razvoj i upravljanje kompetencijama zaposlenih osoba sa autizmom; Radna prava osoba sa autizmom u međunarodnom, evropskom i nacionalnom kontekstu; Proces izbora kandidata za posao prilagođen osobama sa autizmom i Organizacijska socijalizacija. Partnerska organizacija iz Srbije bila je zadužena za razvoj prvog modula. Kurikulum je kreiran u nekoliko faza: analiza literature, panel diskusija, fokus grupe sa radnim instruktorima i razmena ideja sa drugim partnerskim organizacijama. Konačnu strukturu prvog modula čini pet sesija: Karakteristike osoba sa autizmom, Eksplanatorni koncepti autizma (hipoteze deficita teorije uma, egzekutivnih funkcija i loše centralne koherencije) primenjeni na radno okruženje; Podtipovi autizma i heterogenost spektra; Pristup autizmu baziran na jakim stranama i Vodič za poslodavce. Očekujemo da će kurikulum obuke imati svoj konačni oblik tek nakon pilotiranja projekta, kada će celokupan program obuke biti dostupan i na srpskom govornom području.", publisher = "Drustvo defektologa Srbije", journal = "Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Zlatibor,17- 20. Februar, 2022.", title = "Značenje autizma – šta bi radni instruktori trebalo da znaju?", pages = "215-215", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4157" }
Petrović, S.,& Glumbić, N.. (2022). Značenje autizma – šta bi radni instruktori trebalo da znaju?. in Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Zlatibor,17- 20. Februar, 2022. Drustvo defektologa Srbije., 215-215. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4157
Petrović S, Glumbić N. Značenje autizma – šta bi radni instruktori trebalo da znaju?. in Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Zlatibor,17- 20. Februar, 2022.. 2022;:215-215. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4157 .
Petrović, Sunčica, Glumbić, Nenad, "Značenje autizma – šta bi radni instruktori trebalo da znaju?" in Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Zlatibor,17- 20. Februar, 2022. (2022):215-215, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4157 .