dc.description.abstract | Vršnjačka edukacija, kao jedan od osnovnih modaliteta sistema
vršnjačke podrške u školskom okruženju, zasniva se na obučavanju i
angažovanju mladih u pružanju različitih vidova obrazovne, socijalne i
emocionalne pomoći i podrške svojim vršnjacima. Pristup uvažava
prirodnu spremnost, potencijal i volju mladih osoba da jedni sa drugima
diskutuju o interpersonalnim odnosima, brigama i problemima, te
počiva na premisi da se, kroz odgovarajući trening, mladi mogu osnažiti
da direktno sprovode preventivne intervencije edukativnog karaktera.
Uvažavajući značaj angažovanja vršnjaka u realizaciji
edukativnih preventivnih intervencija u školi, saradnici CEPORA –
Centra za pozitivan razvoj dece i omladine, na inicijativu Kancelarije
za mlade Grada Beograda, organizovali su, tokom novembra 2017. godine,
seriju vršnjačkih edukacija za srednjoškolce, kroz tri edukativne
kampanje: „Ili voziš ili piješ“, „Ne govoru mržnje“ i „Rodna
ravnopravnost. Edukativni program, u okviru svake kampanje, obuhvatao je,
pored izrade edukativne brošure, po jednu osmočasovnu edukaciju
vršnjačkih edukatora i seriju dvočasovnih radionica vršnjačke
edukacije u beogradskim srednjim školama, a sve u cilju unapređenja
bezbednog ponašanja mladih u saobraćaju, prevencije govora mržnje i
podsticanja rodne ravnopravnosti među mladima. Tokom kampanja obučeno
je 87 vršnjačkih edukatora koji su sproveli ukupno 76 radionica
vršnjačke edukacije u 13 beogradskih srednjih škola, uz učešće 1.091
srednjoškolaca.
U radu će biti prezentovani rezultati evaluacije sprovedenih
vršnjačkih edukacija zasnovani na oceni zadovoljstva škole (kroz
intervjue sa članovima pedagoško-psihološke službe škole),
vršnjačkih edukatora (kroz onlajn anketu u formi upitnika sa otvorenim
i zatvorenim pitanjima) i samih učenika (kroz kratke evaluacione vežbe
sprovedene na kraju svake radionice). Na osnovu dobijenih rezultata biće
analizirani potencijali upotrebe vršnjačke edukacije u promociji
pozitivnog razvoja i prevenciji problema ponašanja. | |