Individualni obrazovni plan za učenika sa oštećenjem vida
Individual education plan for students with visual impairments
2012
Преузимање 🢃
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Individualni obrazovni plan (IOP) je u zakonsku regulativu Republike
Srbije uveden 2009. godine u cilju unapređenja obrazovanja
dece ometene u razvoju. Suština IOP-a temelji se na proceni potreba
za dodatnom obrazovnom, zdravstvenom ili socijalnom podrškom.
Procena potreba za pružanjem dodatne podrške detetu sa oštećenjem
vida podrazumeva organizovan proces prikupljanja podataka,
koji treba da pruži sliku o detetu, njegovim jakim stranama, teškoćama,
o okruženju, u kome dete i njegova porodica nailaze na prepreke
i podršku. IOP stvara prilike za timski rad roditelja i profesionalaca,
obezbeđuje jasne instrukcije i potrebne informacije svim članovima
tima, štiti njihova prava i obezbeđuje odgovornost.
Cilj rada je dati neke preporuke za izradu individualnog obrazovnog
plana za dete sa oštećenjem vida, posebno segmenta: procena
medija za učenje.
Individual education plan was introduced into the legislation of
the Republic of Serbia in 2009. The aim of introduction and legislation
of IEP is to improve education of children with disabilities. The
essence of the individualized approach is based on the estimation
of needs for additional educational, medical or social support. For a
child with visual impairment, the estimation of needs for additional
support represents an organized process of data collecting, which
should provide a picture of the child, his strengths and difficulties,
as well as the picture of the environment in which the child and his
family encounter obstacles and support. IEP creates opportunities for
teamwork of parents and professionals, provides clear instructions
and necessary information to all team members, protects their rights
and ensures accountability.
The aim of this paper is to provide recommendations for the
development of individual education plans for children with visual
impairment...s, especially in the segment: media assessment for
learning.
Кључне речи:
Individualni obrazovni plan / dete sa oštećenjem vida / procena / individual educational plan / children with visual impairments / estimateИзвор:
Zbornik radova –2. Naučni skup, „Stremljenja i novine u Specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd, 28. decembar 2012, 2012, 135-141Издавач:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Финансирање / пројекти:
- Креирање Протокола за процену едукативних потенцијала деце са сметњама у развоју као критеријума за израду индивидуалних образовних програма (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179025)
Институција/група
rFASPERTY - CONF AU - Jablan, Branka AU - Vučinić, Vesna AU - Eškirović, Branka PY - 2012 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/1990 AB - Individualni obrazovni plan (IOP) je u zakonsku regulativu Republike Srbije uveden 2009. godine u cilju unapređenja obrazovanja dece ometene u razvoju. Suština IOP-a temelji se na proceni potreba za dodatnom obrazovnom, zdravstvenom ili socijalnom podrškom. Procena potreba za pružanjem dodatne podrške detetu sa oštećenjem vida podrazumeva organizovan proces prikupljanja podataka, koji treba da pruži sliku o detetu, njegovim jakim stranama, teškoćama, o okruženju, u kome dete i njegova porodica nailaze na prepreke i podršku. IOP stvara prilike za timski rad roditelja i profesionalaca, obezbeđuje jasne instrukcije i potrebne informacije svim članovima tima, štiti njihova prava i obezbeđuje odgovornost. Cilj rada je dati neke preporuke za izradu individualnog obrazovnog plana za dete sa oštećenjem vida, posebno segmenta: procena medija za učenje. AB - Individual education plan was introduced into the legislation of the Republic of Serbia in 2009. The aim of introduction and legislation of IEP is to improve education of children with disabilities. The essence of the individualized approach is based on the estimation of needs for additional educational, medical or social support. For a child with visual impairment, the estimation of needs for additional support represents an organized process of data collecting, which should provide a picture of the child, his strengths and difficulties, as well as the picture of the environment in which the child and his family encounter obstacles and support. IEP creates opportunities for teamwork of parents and professionals, provides clear instructions and necessary information to all team members, protects their rights and ensures accountability. The aim of this paper is to provide recommendations for the development of individual education plans for children with visual impairments, especially in the segment: media assessment for learning. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Zbornik radova –2. Naučni skup, „Stremljenja i novine u Specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd, 28. decembar 2012 T1 - Individualni obrazovni plan za učenika sa oštećenjem vida T1 - Individual education plan for students with visual impairments EP - 141 SP - 135 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1990 ER -
@conference{ author = "Jablan, Branka and Vučinić, Vesna and Eškirović, Branka", year = "2012", abstract = "Individualni obrazovni plan (IOP) je u zakonsku regulativu Republike Srbije uveden 2009. godine u cilju unapređenja obrazovanja dece ometene u razvoju. Suština IOP-a temelji se na proceni potreba za dodatnom obrazovnom, zdravstvenom ili socijalnom podrškom. Procena potreba za pružanjem dodatne podrške detetu sa oštećenjem vida podrazumeva organizovan proces prikupljanja podataka, koji treba da pruži sliku o detetu, njegovim jakim stranama, teškoćama, o okruženju, u kome dete i njegova porodica nailaze na prepreke i podršku. IOP stvara prilike za timski rad roditelja i profesionalaca, obezbeđuje jasne instrukcije i potrebne informacije svim članovima tima, štiti njihova prava i obezbeđuje odgovornost. Cilj rada je dati neke preporuke za izradu individualnog obrazovnog plana za dete sa oštećenjem vida, posebno segmenta: procena medija za učenje., Individual education plan was introduced into the legislation of the Republic of Serbia in 2009. The aim of introduction and legislation of IEP is to improve education of children with disabilities. The essence of the individualized approach is based on the estimation of needs for additional educational, medical or social support. For a child with visual impairment, the estimation of needs for additional support represents an organized process of data collecting, which should provide a picture of the child, his strengths and difficulties, as well as the picture of the environment in which the child and his family encounter obstacles and support. IEP creates opportunities for teamwork of parents and professionals, provides clear instructions and necessary information to all team members, protects their rights and ensures accountability. The aim of this paper is to provide recommendations for the development of individual education plans for children with visual impairments, especially in the segment: media assessment for learning.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Zbornik radova –2. Naučni skup, „Stremljenja i novine u Specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd, 28. decembar 2012", title = "Individualni obrazovni plan za učenika sa oštećenjem vida, Individual education plan for students with visual impairments", pages = "141-135", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1990" }
Jablan, B., Vučinić, V.,& Eškirović, B.. (2012). Individualni obrazovni plan za učenika sa oštećenjem vida. in Zbornik radova –2. Naučni skup, „Stremljenja i novine u Specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd, 28. decembar 2012 Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 135-141. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1990
Jablan B, Vučinić V, Eškirović B. Individualni obrazovni plan za učenika sa oštećenjem vida. in Zbornik radova –2. Naučni skup, „Stremljenja i novine u Specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd, 28. decembar 2012. 2012;:135-141. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1990 .
Jablan, Branka, Vučinić, Vesna, Eškirović, Branka, "Individualni obrazovni plan za učenika sa oštećenjem vida" in Zbornik radova –2. Naučni skup, „Stremljenja i novine u Specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd, 28. decembar 2012 (2012):135-141, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1990 .