Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 12
Interaction with disabled persons scale: Factor structure verification / Skala interakcije sa osobama s ometenošću - provjera faktorske strukture
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2018)
Examining attitudes towards people with disabilities has been a field of interest of numerous authors in recent years. Accordingly, different scales for measuring attitudes have been used, both at social and personal level. ...
Stavovi romskih učenika koji pohađaju škole za učenike sa smetnjama u razvoju prema vršnjacima sa ometenošću
(2018)
У овом истраживању испитивана је разлика између ставова ромских ченика (РУ) који похађају школе за децу са сметњама у развоју, ученика типичног развоја и ученика са лаком интелектуалном ометеношћу (ЛИО) у погледу ставова ...
Stavovi vaspitača o inkluzivnom vaspitanju i obrazovanju u predškolskim ustanovama / Teacher's attitudes towards inclusive education in preschool institution
(2018)
Особе са сметњама у развоју су дуги низ година биле дискриминисане и на маргинама друштва. Напредак у њиховом положају бележи се тек последњих деценија, захваљујући инклузији и инклузивном образовању. Међутим, иако у нашој ...
Uticaj NVO na promenu položaja osoba ometenih u razvoju
(2018)
У савременом друштву, са акцентом на поштовање демократских вредности и принципа, све више се истичу циљеви који су усмерени на унапређење положаја и права особа ометених у развоју, као и стварање могућности за њихово ...
Stavovi osoba tipične populacije prema pravima osoba sa intelektualnom ometenošću
(2018)
Разлог за испитивање ставова особа опште популације према правима особа са интелектуалном ометеношћу је тај што се кроз сазнање о ставу према правима могу означити проблеми који отежавају или спречавају то да особе са ИО ...
Stavovi muzejskih radnika o prilagođenosti muzeja osobama sa invaliditetom
(2018)
У првом делу рада се представљају теоријске основе на којима почива читаво истраживање – прилагођеност музеја особама са инвалидитетом. Након поступног дефинисања музејске установе, али и специфичне природе музејске ...
Stavovi učenika srednjih tipičnih škola prema inkluziji vršnjaka sa teškoćama u razvoju i invaliditetom
(2018)
Циљ рада је да се утврде ставови средњошколаца према укључивању ученика са тешкоћама у развоју и инвалидитетом у редовну средњу стручну школу.
Узорком је обухваћено 152 ученика који су подељени у две групе- ученици из ...
Attitudes of students of typical development towards their peers with disabilities
(Mostar: Svcućrlrštc, Fakultet prrrodosllovno-rnilternatrćkih odgojnih znanosti, 2018)
The aim of this study was to identify and cxamine attitudcs of studcnts of typical
development towards their peers with disabilitics. ·1 hc rcscarch sample was
formed by 104 students of both sexes (43,7'.Yc, male, and ...
Socijalna distanca prema osobama sa intelektualnom ometenošću
(2018)
Од појаве социјалног модела интелектуалне ометености (ИО) све више пажње се посвећује унапређењу квалитета живота особа са ИО. Информисање шире јавности о особама са ИО и промовисање социјалне инклузије кључни су кораци ...
Stavovi nastavnika i defektologa o upotrebi asistivne tehnologije u obrazovanju učenika sa smetnjama u razvoju / Attitudes of regular and special education teachers on the use of assistive technology in education of students with developmental disabilities
(2018)
У доба прогресивног технолошког развоја свакодневно функционисање човека значајно је олакшано. Бенефиције употребе технологије у различитим доменима свакодневног функционисања најуочљивије су у животима особа са развојним ...