Stavovi učenika srednjih tipičnih škola prema inkluziji vršnjaka sa teškoćama u razvoju i invaliditetom
Само за регистроване кориснике
2018
Мастер/магистарски рад (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Циљ рада је да се утврде ставови средњошколаца према укључивању ученика са тешкоћама у развоју и инвалидитетом у редовну средњу стручну школу.
Узорком је обухваћено 152 ученика који су подељени у две групе- ученици из медицинске школе 73 (48%) и ученици из средње туристичке школе 79 (52%). Истраживање је спроведено током јуна 2018. године у средњој медицинској школи ,,Др Миленко Хаџић“ и туристичкој школи у Нишу у одељењима прве, друге и треће године.
У циљу процене ставова ученика средњих стручних школа према инклузивном образовању вршњака са тешкоћама у развоју и инвалидитетом коришћена је модификована верзија упитника „Мултидимензионална скала ставова према инклузивном образовању (Multidimensional Attitudes toward Inclusive Education Scale (MATIES), Mahat, 2008).
Резултати нашег истраживања су показали да су ставови према укључивању деце са тешкоћама у развоју углавном позитивни али с друге стране, више од половине испитаника сматра да њихови вршњаци са ометеношћу не могу да оба...вљају посао за који се школују.
The aim was to determine the attitude of students towards the inclusion of students with special needs and disabilities in mainstream secondary school.
The sample comprises 152 students were divided into two groups-students from the School of Medicine 73 (48%) and students from the tourism high school 79 (52%). The survey was conducted in June 2018 in the secondary medical school ,, Dr Milenko Hadzic "and Tourism School in Nis in the departments of the first, second and third year. In order to assess the attitudes of students of vocational schools towards inclusive education peers with disabilities and disabled we used a modified version of the questionnaire Multidimensional Attitudes toward Inclusive Education Scale (MATIES, Mahat, 2008).
The results of our study showed that attitudes towards inclusion of children with disabilities generally positive but on the other hand, more than half of respondents believe that their peers with disabilities cannot perform the job they are studyi...ng.
Кључне речи:
ставови / средња стручна школа / инклузија / ученици са тешкоћама у развоју и инвалидитетом / attitudes / vocational school / inclusion / students with disabilities and disabledИзвор:
2018, 3-54Колекције
Институција/група
rFASPERTY - THES AU - Mirčić, Miomira PY - 2018 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4730 AB - Циљ рада је да се утврде ставови средњошколаца према укључивању ученика са тешкоћама у развоју и инвалидитетом у редовну средњу стручну школу. Узорком је обухваћено 152 ученика који су подељени у две групе- ученици из медицинске школе 73 (48%) и ученици из средње туристичке школе 79 (52%). Истраживање је спроведено током јуна 2018. године у средњој медицинској школи ,,Др Миленко Хаџић“ и туристичкој школи у Нишу у одељењима прве, друге и треће године. У циљу процене ставова ученика средњих стручних школа према инклузивном образовању вршњака са тешкоћама у развоју и инвалидитетом коришћена је модификована верзија упитника „Мултидимензионална скала ставова према инклузивном образовању (Multidimensional Attitudes toward Inclusive Education Scale (MATIES), Mahat, 2008). Резултати нашег истраживања су показали да су ставови према укључивању деце са тешкоћама у развоју углавном позитивни али с друге стране, више од половине испитаника сматра да њихови вршњаци са ометеношћу не могу да обављају посао за који се школују. AB - The aim was to determine the attitude of students towards the inclusion of students with special needs and disabilities in mainstream secondary school. The sample comprises 152 students were divided into two groups-students from the School of Medicine 73 (48%) and students from the tourism high school 79 (52%). The survey was conducted in June 2018 in the secondary medical school ,, Dr Milenko Hadzic "and Tourism School in Nis in the departments of the first, second and third year. In order to assess the attitudes of students of vocational schools towards inclusive education peers with disabilities and disabled we used a modified version of the questionnaire Multidimensional Attitudes toward Inclusive Education Scale (MATIES, Mahat, 2008). The results of our study showed that attitudes towards inclusion of children with disabilities generally positive but on the other hand, more than half of respondents believe that their peers with disabilities cannot perform the job they are studying. T1 - Stavovi učenika srednjih tipičnih škola prema inkluziji vršnjaka sa teškoćama u razvoju i invaliditetom EP - 54 SP - 3 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4730 ER -
@mastersthesis{ author = "Mirčić, Miomira", year = "2018", abstract = "Циљ рада је да се утврде ставови средњошколаца према укључивању ученика са тешкоћама у развоју и инвалидитетом у редовну средњу стручну школу. Узорком је обухваћено 152 ученика који су подељени у две групе- ученици из медицинске школе 73 (48%) и ученици из средње туристичке школе 79 (52%). Истраживање је спроведено током јуна 2018. године у средњој медицинској школи ,,Др Миленко Хаџић“ и туристичкој школи у Нишу у одељењима прве, друге и треће године. У циљу процене ставова ученика средњих стручних школа према инклузивном образовању вршњака са тешкоћама у развоју и инвалидитетом коришћена је модификована верзија упитника „Мултидимензионална скала ставова према инклузивном образовању (Multidimensional Attitudes toward Inclusive Education Scale (MATIES), Mahat, 2008). Резултати нашег истраживања су показали да су ставови према укључивању деце са тешкоћама у развоју углавном позитивни али с друге стране, више од половине испитаника сматра да њихови вршњаци са ометеношћу не могу да обављају посао за који се школују., The aim was to determine the attitude of students towards the inclusion of students with special needs and disabilities in mainstream secondary school. The sample comprises 152 students were divided into two groups-students from the School of Medicine 73 (48%) and students from the tourism high school 79 (52%). The survey was conducted in June 2018 in the secondary medical school ,, Dr Milenko Hadzic "and Tourism School in Nis in the departments of the first, second and third year. In order to assess the attitudes of students of vocational schools towards inclusive education peers with disabilities and disabled we used a modified version of the questionnaire Multidimensional Attitudes toward Inclusive Education Scale (MATIES, Mahat, 2008). The results of our study showed that attitudes towards inclusion of children with disabilities generally positive but on the other hand, more than half of respondents believe that their peers with disabilities cannot perform the job they are studying.", title = "Stavovi učenika srednjih tipičnih škola prema inkluziji vršnjaka sa teškoćama u razvoju i invaliditetom", pages = "54-3", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4730" }
Mirčić, M.. (2018). Stavovi učenika srednjih tipičnih škola prema inkluziji vršnjaka sa teškoćama u razvoju i invaliditetom. , 3-54. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4730
Mirčić M. Stavovi učenika srednjih tipičnih škola prema inkluziji vršnjaka sa teškoćama u razvoju i invaliditetom. 2018;:3-54. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4730 .
Mirčić, Miomira, "Stavovi učenika srednjih tipičnih škola prema inkluziji vršnjaka sa teškoćama u razvoju i invaliditetom" (2018):3-54, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4730 .