Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 23
Primena tehnike odgovora uslovljenih stimulusima (response contingent stimuli) u tretmanu mucanja.
(Društvo defektologa Srbije, 2022)
Mucanje se, prema petoj reviziji Dijagnostičkog i statističkog priručnika za
mentalne poremećaje Američkog psihijatrijskog udruženja (DSM-5), definiše kao
poremećaj tečnosti govora koji se uglavnom javlja u detinjstvu. ...
Rana intervencija – fokus na podršku porodici / Early intervention - focus on family support
(Drustvo defektologa Srbije, 2022)
Interesovanje za teoriju i praksu rane intervencije u Srbiji je intenzivirano
poslednjih desetak godina. U praksi su odavno zastupljeni različiti oblici rada sa decom
sa smetnjama u razvoju ranog uzrasta, dok su teorijsko ...
Оblici komunikacije slepogluvih osoba
(Drustvo defektologa Srbije, 2022)
Slepogluvoća je kombinacija oštećenja vida i oštećenja sluha koja dovodi do
teškoća u domenima komunikacije, mobilnosti i svakodnevnog funkcionisanja. Potpuno
ili delimično ograničava osobu u aktivnostima i učešću u ...
Konceptualizacija školske klime hauarda i saradnika: prednosti i ograničenja
(Drustvo defektologa Srbije, 2022)
Školska klima predstavlja samostalno područje plodnog i intezivnog naučnog
istraživanja sa složenom i bogatom istorijom. Proučavana je sa aspekta mnogobrojnih
koncepata, teorija, modela i širokog spektra različitih, ...
Školsko okruženje kao faktor jezičkog i socio-emocionalnog razvoja dece sa neverbalnim smetnjama u učenju
(Drustvo defektologa Srbije, 2022)
Koncept neverbalnih smetnji u učenju (u daljem tekstu NSU) uključuje izražene
deficite taktilne i vizuelne percepcije, kao i obavljanja složenih motoričkih zadataka, za
razliku od dobro razvijene auditivne percepcije i ...
Pretpostavke uvažavanja različitosti u školskom okruženju: identifikacija ključnih konstrukata
(Društvo defektologa Srbije, 2022)
Uvažavanje različitosti, kao jedne od ključnih vrednosti savremenih društava,
aktuelizovano je poslednjih godina u okvirima formalnog sistema obrazovanja i
vaspitanja, primarno pod uticajem koncepta interkulturalnog ...
Dravet sindrom u COVID-19 eri
(Društvo defektologa Srbije, 2022)
Dravet sindrom (DS; šifra 8A61.11 prema ICD-11) je retka razvojna i epileptička
encefalopatija koju karakterišu farmakorezistentna epilepsija i duboko oštećenje
neurokognitivnog funkcionisanja, sa spektrom kognitivnih, ...
Nedirektivna terapija igrom i agresivno ponašanje kod dece s intelektualnom ometenošću
(Društvo defektologa Srbije, 2022)
Deca s intelektualnom ometenošću neretko pokazuju nedovoljno kontrolisano
ponašanje koje se ispoljava u vidu agresije uzrokovane promenom emocionalnog stanja.
Često pokazuju zbunjenost sopstvenom agresivnom energijom ...
Mogućnosti formalnog obrazovanja omladinskih radnika: rezultati komparativne analize
(Društvo defektologa Srbije, 2022)
Pozicija omladinskog rada u Republici Srbiji, posmatrano sa aspekta
profesionalizacije zanimanja i definisanja standarda kompetencija omladinskih radnika,
značajno je unapređena tokom poslednje decenije. Međutim, primena ...
Jezički deficiti kod dece i adolescenata sa emocionalnim poremećajima
(Drustvo defektologa Srbije, 2022)
Emocionalni poremećaji (EP) kod dece i mladih mogu se podeliti u dve bipolarne
dimenzije: eksternalizovani i internalizovani poremećaji. Eksternalizovani EP uključuju
grupu poremećaja koja podrazumeva ekspresiju ...