Browsing by Subject "deaf and hard of hearing children"
Now showing items 1-20 of 34
-
The advantages of bilingualism of deaf and hard of hearing children
(University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2020) -
Bilingual approach in the education of deaf and hard of hearing children / Biligvalni pristup u obrazovanju gluve i nagluve dece
(Univerzitet u Prištini - Filozofski fakultet, Kosovska Mitrovica, 2019) -
Čitanje govora sa usana kod gluve i nagluve dece predškolskog uzrasta / Lip-reading with deaf and hard of hearing children of pre-school age
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2008) -
Deficiency in sign language and speech in deaf and hard of hearing preschool-age children / Deficitarnost u znakovnom jeziku i govornom izrazu kod gluve i nagluve dece predškolskog uzrasta
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2010) -
The Development of Visual-motor Integration, Visual Perception and Motor Coordination in Deaf and Hard of Hearing Children
(University of Belgrade, Faculty of Special Education and Rehabilitation, Serbia / Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2016) -
Edukativna podrška porodici gluve i nagluve dece predškolskog uzrasta / Educational support to families of deaf and hard of hearing preschool children
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2019) -
Function of sign language expression in the development of language in deaf and hard of hearing children / Funkcija znakovnog jezičkog izraza u razvoju jezika kod gluve i nagluve dece
(Univerzitet u Beogradu, Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2013) -
Function of various interrogative words in written and sign language in schools for deaf and hard of hearing children / Funkcija različitih upitnih reči u pisanom i znakovnom jeziku u školama za gluvu i nagluvu decu
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2009) -
Impact of hearing status and demographic factors on the recognition and presentation of emotions in junior school age / Uticaj slušnog statusa i demografskih faktora na prepoznavanje i prezentovanje emocija kod učenika mlađeg školskog uzrasta
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, Društvo defektologa Srbije, 2013) -
Izazovi socijalne participacije gluve i nagluve dece u inkluzivnim školama / The challenges of social participation of deaf and hard of Hearing children at inclusive schools
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2018) -
Knowledge religious concepts in deaf and hard of hearing children in elementary school / Poznavanje religijskih pojmova kod gluve i nagluve dece u osnovnoj školi
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, Društvo defektologa Srbije, 2013) -
Kvalitet života porodice gluve dece / Quality of life of families with hearing impaired child
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2020) -
Neke karakteristike čitanja kod gluve i nagluve dece / Some caracteristics of deaf and hard of hearing children reading
(Drustvo defektologa Srbije, Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF), 2011) -
Poređenje rezultata na testu vizuo-motorne integracije gluve i nagluve dece i dece tipičnog razvoja / Performance on the developmental test of visual-motor integration: comparing deaf and hard of hearing and tipically development children
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2018) -
Procena auditivnog ponašanja kod gluve i nagluve dece iz perspektive surdologa / Assessment of auditory behavior of deaf and hard of hearing children – teacher’s of deaf perspective
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2015) -
Različiti aspekti podrške porodicama sa gluvom i nagluvom decom / Different aspects of support for families with deaf and hard of hearing children
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2018)