Procena auditivnog ponašanja kod gluve i nagluve dece iz perspektive surdologa
Assessment of auditory behavior of deaf and hard of hearing children – teacher’s of deaf perspective
Аутори
Ostojić, SanjaĐoković, Sanja
Nikolić, Mina
Mirić, Danica
Babić, Mirjana
Bojić, Danijela
Остала ауторства
Vuković, MileКонференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Auditivno ponašanje se definiše kao sistem međusobno povezanih radnji,
koje se vrše radi obavljanja neke funkcije (govor, komunikacija, svest o okruženju,
funkcionalna nezavisnost), i koje zahteva interakciju subjekta sa njegovim
okruženjem. Auditivno ponašanje podrazumeva specifičan odgovor
na stimulaciju zvukom, govorom ili nekim drugim zvučnim stimulansom, i
predstavlja socijalnu veštinu. Usvajanje auditivnog ponašanja gluve i nagluve
dece (putem slušnog aparata/kohlearnog implanta) označava sazrevanje slušanja
i komunikacije, koje omogućavaju samostalno i efikasno funkcionisanje
u čujućem okruženju. Auditivno ponašanje se ispituje različitim vrstama
upitnika za roditelje/staratelje, radi sticanja znanja o funkcionisanju amplifikovanih
osoba u kontaktu sa drugima i u različitim životnim situacijama.
Problem istraživanja bio je da se utvrdi učestalost auditivnog ponašanja kod
gluve i nagluve dece, u odnosu na različite faktore koji mogu uticati na auditivno
iskustvo dete...ta, iz perspective surdologa.Uzorak u ovom istraživanju je
činilo 44 dece, uzrasta od dve do trinaest godina starosti, različitog uzrasta
dijagnostike, vremena amplifikacije, dužine i intenziteta rehabilitacije slušanja
i govora. Procenu učestalosti auditivnog ponašanja vršio je detetov terapeut-
surdolog pomoću T.E.A.C.H. upitnika (Teacher’s Evaluation of Aural/
oral performance of Children. Ching, Hill, 2005). Rezultati istraživanja ukazuju
da učestalost auditivnog ponašanja, prema proceni surdologa, u velikoj
meri zavisi od faktora kao što su: vreme dijagnostike, amplifikacije i početka
rehabilitacije, vrste amplifikacije, ali i intenziteta rehabilitacije. Auditivno
ponašanje gluve i nagluve dece poboljšava se sa uzrastom deteta, primenom
adekvatne amplifikacije i rehabilitacije, kao i sticanjem slušnog iskustva.
Auditory behavior is a system of dependant actions dedicated to certain functions
(speech, communication, consciousness about environment, independent functioning),
demanding interaction of a subject and environment. Auditory behavior is a social
skill representing specific response to stimulation by sound, speech or other Acquiring
auditory skills by deaf or hard of hearing children with a help of hearing aid or cochlear
implant, could improve maturation of hearing and communication, thus enabling
independent and efficient functioning in a hearing environment. Assessment of
auditory behavior is done by a numerous questionnaires for parents/caregivers in order
to learn about functioning of hearing impaired children in contact with others in various
situations. The goal of this study was to assess factors affecting auditory behavior of
deaf and hard of hearing children by teachers of deaf. The sample in this study was a
group of 44 deaf and hard of hearing children aged 2 to ...13 years with different time of
identification, amplification, duraton and intensity of speech and hearing rehabilitation.
Assessment of auditory behavior has been done by a child’s therapist using TEACH
questionnaire (Teacher’s Evaluation of Aural/oral performance of Children. Ching,
Hill, 2005). The results have shown that the pattern of auditory behavior, according
to therapist’s assessment, is strongly affected by time of diagnosis, amplification and
intervention, type of amplification and intensity of rehabilitation as well. Auditory
behavior of deaf and hard of hearing children improves over time with the use of
adequate amplification and rehabilitation and gaining auditory experience.
Кључне речи:
gluve i nagluve osobe / auditivno ponašanje / kohlearni implant / amplifikacija / deaf and hard of hearing children / audiory behavior / cochlear implantt / amplificationИзвор:
Zbornik radova - 9. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 25–27.9.2015, 2015, 49-56Издавач:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Финансирање / пројекти:
- Утицај кохлеарне имплантације на едукацију глувих и наглувих особа (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179055)
Институција/група
rFASPERTY - CONF AU - Ostojić, Sanja AU - Đoković, Sanja AU - Nikolić, Mina AU - Mirić, Danica AU - Babić, Mirjana AU - Bojić, Danijela PY - 2015 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4207 AB - Auditivno ponašanje se definiše kao sistem međusobno povezanih radnji, koje se vrše radi obavljanja neke funkcije (govor, komunikacija, svest o okruženju, funkcionalna nezavisnost), i koje zahteva interakciju subjekta sa njegovim okruženjem. Auditivno ponašanje podrazumeva specifičan odgovor na stimulaciju zvukom, govorom ili nekim drugim zvučnim stimulansom, i predstavlja socijalnu veštinu. Usvajanje auditivnog ponašanja gluve i nagluve dece (putem slušnog aparata/kohlearnog implanta) označava sazrevanje slušanja i komunikacije, koje omogućavaju samostalno i efikasno funkcionisanje u čujućem okruženju. Auditivno ponašanje se ispituje različitim vrstama upitnika za roditelje/staratelje, radi sticanja znanja o funkcionisanju amplifikovanih osoba u kontaktu sa drugima i u različitim životnim situacijama. Problem istraživanja bio je da se utvrdi učestalost auditivnog ponašanja kod gluve i nagluve dece, u odnosu na različite faktore koji mogu uticati na auditivno iskustvo deteta, iz perspective surdologa.Uzorak u ovom istraživanju je činilo 44 dece, uzrasta od dve do trinaest godina starosti, različitog uzrasta dijagnostike, vremena amplifikacije, dužine i intenziteta rehabilitacije slušanja i govora. Procenu učestalosti auditivnog ponašanja vršio je detetov terapeut- surdolog pomoću T.E.A.C.H. upitnika (Teacher’s Evaluation of Aural/ oral performance of Children. Ching, Hill, 2005). Rezultati istraživanja ukazuju da učestalost auditivnog ponašanja, prema proceni surdologa, u velikoj meri zavisi od faktora kao što su: vreme dijagnostike, amplifikacije i početka rehabilitacije, vrste amplifikacije, ali i intenziteta rehabilitacije. Auditivno ponašanje gluve i nagluve dece poboljšava se sa uzrastom deteta, primenom adekvatne amplifikacije i rehabilitacije, kao i sticanjem slušnog iskustva. AB - Auditory behavior is a system of dependant actions dedicated to certain functions (speech, communication, consciousness about environment, independent functioning), demanding interaction of a subject and environment. Auditory behavior is a social skill representing specific response to stimulation by sound, speech or other Acquiring auditory skills by deaf or hard of hearing children with a help of hearing aid or cochlear implant, could improve maturation of hearing and communication, thus enabling independent and efficient functioning in a hearing environment. Assessment of auditory behavior is done by a numerous questionnaires for parents/caregivers in order to learn about functioning of hearing impaired children in contact with others in various situations. The goal of this study was to assess factors affecting auditory behavior of deaf and hard of hearing children by teachers of deaf. The sample in this study was a group of 44 deaf and hard of hearing children aged 2 to 13 years with different time of identification, amplification, duraton and intensity of speech and hearing rehabilitation. Assessment of auditory behavior has been done by a child’s therapist using TEACH questionnaire (Teacher’s Evaluation of Aural/oral performance of Children. Ching, Hill, 2005). The results have shown that the pattern of auditory behavior, according to therapist’s assessment, is strongly affected by time of diagnosis, amplification and intervention, type of amplification and intensity of rehabilitation as well. Auditory behavior of deaf and hard of hearing children improves over time with the use of adequate amplification and rehabilitation and gaining auditory experience. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Zbornik radova - 9. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 25–27.9.2015 T1 - Procena auditivnog ponašanja kod gluve i nagluve dece iz perspektive surdologa T1 - Assessment of auditory behavior of deaf and hard of hearing children – teacher’s of deaf perspective EP - 56 SP - 49 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4207 ER -
@conference{ author = "Ostojić, Sanja and Đoković, Sanja and Nikolić, Mina and Mirić, Danica and Babić, Mirjana and Bojić, Danijela", year = "2015", abstract = "Auditivno ponašanje se definiše kao sistem međusobno povezanih radnji, koje se vrše radi obavljanja neke funkcije (govor, komunikacija, svest o okruženju, funkcionalna nezavisnost), i koje zahteva interakciju subjekta sa njegovim okruženjem. Auditivno ponašanje podrazumeva specifičan odgovor na stimulaciju zvukom, govorom ili nekim drugim zvučnim stimulansom, i predstavlja socijalnu veštinu. Usvajanje auditivnog ponašanja gluve i nagluve dece (putem slušnog aparata/kohlearnog implanta) označava sazrevanje slušanja i komunikacije, koje omogućavaju samostalno i efikasno funkcionisanje u čujućem okruženju. Auditivno ponašanje se ispituje različitim vrstama upitnika za roditelje/staratelje, radi sticanja znanja o funkcionisanju amplifikovanih osoba u kontaktu sa drugima i u različitim životnim situacijama. Problem istraživanja bio je da se utvrdi učestalost auditivnog ponašanja kod gluve i nagluve dece, u odnosu na različite faktore koji mogu uticati na auditivno iskustvo deteta, iz perspective surdologa.Uzorak u ovom istraživanju je činilo 44 dece, uzrasta od dve do trinaest godina starosti, različitog uzrasta dijagnostike, vremena amplifikacije, dužine i intenziteta rehabilitacije slušanja i govora. Procenu učestalosti auditivnog ponašanja vršio je detetov terapeut- surdolog pomoću T.E.A.C.H. upitnika (Teacher’s Evaluation of Aural/ oral performance of Children. Ching, Hill, 2005). Rezultati istraživanja ukazuju da učestalost auditivnog ponašanja, prema proceni surdologa, u velikoj meri zavisi od faktora kao što su: vreme dijagnostike, amplifikacije i početka rehabilitacije, vrste amplifikacije, ali i intenziteta rehabilitacije. Auditivno ponašanje gluve i nagluve dece poboljšava se sa uzrastom deteta, primenom adekvatne amplifikacije i rehabilitacije, kao i sticanjem slušnog iskustva., Auditory behavior is a system of dependant actions dedicated to certain functions (speech, communication, consciousness about environment, independent functioning), demanding interaction of a subject and environment. Auditory behavior is a social skill representing specific response to stimulation by sound, speech or other Acquiring auditory skills by deaf or hard of hearing children with a help of hearing aid or cochlear implant, could improve maturation of hearing and communication, thus enabling independent and efficient functioning in a hearing environment. Assessment of auditory behavior is done by a numerous questionnaires for parents/caregivers in order to learn about functioning of hearing impaired children in contact with others in various situations. The goal of this study was to assess factors affecting auditory behavior of deaf and hard of hearing children by teachers of deaf. The sample in this study was a group of 44 deaf and hard of hearing children aged 2 to 13 years with different time of identification, amplification, duraton and intensity of speech and hearing rehabilitation. Assessment of auditory behavior has been done by a child’s therapist using TEACH questionnaire (Teacher’s Evaluation of Aural/oral performance of Children. Ching, Hill, 2005). The results have shown that the pattern of auditory behavior, according to therapist’s assessment, is strongly affected by time of diagnosis, amplification and intervention, type of amplification and intensity of rehabilitation as well. Auditory behavior of deaf and hard of hearing children improves over time with the use of adequate amplification and rehabilitation and gaining auditory experience.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Zbornik radova - 9. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 25–27.9.2015", title = "Procena auditivnog ponašanja kod gluve i nagluve dece iz perspektive surdologa, Assessment of auditory behavior of deaf and hard of hearing children – teacher’s of deaf perspective", pages = "56-49", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4207" }
Ostojić, S., Đoković, S., Nikolić, M., Mirić, D., Babić, M.,& Bojić, D.. (2015). Procena auditivnog ponašanja kod gluve i nagluve dece iz perspektive surdologa. in Zbornik radova - 9. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 25–27.9.2015 Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 49-56. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4207
Ostojić S, Đoković S, Nikolić M, Mirić D, Babić M, Bojić D. Procena auditivnog ponašanja kod gluve i nagluve dece iz perspektive surdologa. in Zbornik radova - 9. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 25–27.9.2015. 2015;:49-56. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4207 .
Ostojić, Sanja, Đoković, Sanja, Nikolić, Mina, Mirić, Danica, Babić, Mirjana, Bojić, Danijela, "Procena auditivnog ponašanja kod gluve i nagluve dece iz perspektive surdologa" in Zbornik radova - 9. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 25–27.9.2015 (2015):49-56, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4207 .